یکشنبه ۷ آبان ۱۳۸۵ - ۰۶:۲۷
۰ نفر

همشهری آنلاین‌: تلویزیون کوبا پس چهل روز مجددا تصاویری از فیدل کاسترو رهبر این کشور را پخش کرد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتد پرس، در این تصاویر که به مدت 5 دقیقه از تلویزیون پخش شد فیدل کاسترو  با وجود آنکه تکیده و خسته به نظر می‌رسید تلاش کرد تا با راه رفتن شایعات مربوط به مرگ خویش را خنثی کند.

 او در حالی که یک لباس ورزشی به رنگ پرچم کوبا بر تن داشت آرام و با صلابت قدم می‌زد و بلند بلند مقاله‌ای از روزنامه گرانما،ارگان حزب کمونیست کوبا را مطالعه می‌کرد.

او سپس لب به سخن گشود و گفت: در زمانی که دشمنانم من را مرده می‌پندارند برایم خشنود کننده است که با ارسال این تصاویر به دوستان نشان دهم که در حال بهبود هستم.

سکوت مقامات کوبایی درباره وضعیت جسمانی کاسترو که برای آخرین بار همزمان با برگزاری اجلاس غیر متعهد‌ها در کوبا تصاویری از وی پخش شد،شایعاتی را پیرامون وضعیت جسمانی وی به ویژه در میان کوبایی‌های ساکن میامی دامن زده بود.

در اوایل ماه اکتبر مجله تایم  با استناد به منابع سرویس‌های اطالاعاتی آمریکا ادعا کرده بود که کاسترو مبتلا به سرطان لا علاجی است.البته پاره‌ای از مقامات دولت بوش اذعان کردند که نمی‌توانند چنین خبر را تایید کنند.

کاسترو نیز در واکنش به شایعات مینی بر مرگش در سخنانی این شایعات را چرند و پرند خواند و گفت شایعات مزبور نه تنها وی را ناامید نخواهد کرد بلکه به وی نیرو و امید برای ادامه مبارزه خواهد داد.

آن ها الان باید به من حیات مجدد بدهند(اشاره کنایه آمیز کاسترو به شایعات پیرامون وضعیت جسمانی‌اش) با این حال من از چیزی نگران نیستم و ترسی از آنچه قرار است رخ دهد ندارم،آن‌ها(شایعه پردازان) تنها خود را به سخره گرفته‌اند.

احتمال حضور در انظار عمومی

کاسترو  ضمن بیان این مطلب که تمام تلاشم را جهت حمایت از همکارانم انجام خواهم داد افزود:در خیلی از کار‌ها مشارکت دارم،اخبار مهم را از تلویزیون می‌بینم،و در تصمیم گیری‌های مهم با همکارانم تشریک مساعی می‌کنم.

رهبر کوبا پس از خونریزی معده مورد عمل جراحی قرار گرفت و اکنون دوره نقاهت را سپری می‌کند.او در 31 ژوییه و پیش  از جراحی مذکور قدرت را به طور موقت به برادرش رائول کاسترو واگذار کرد.

اما اکنون محور توجهات بشتر بر حضور احتمالی فیدل کاسترو در مراسم رژه نظامی است که در روز 2 دسامبر در هاوانا به مناسبت پنجاهمین سالگرد تشکیل ارتش انقلابی(FAR) برگزار می‌شود.در همانروز 80 سالگی کاسترو نیز گرامی‌داشته می‌شود.تولد کاسترو روز 13 اوت بود که به دلیل بیماریش در آن روز جشن گرفته نشد.

کد خبر 6758

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز