همشهری آنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی که برای شرکت در صد و نوزدهمین نشست اتحادیه بین المجالس در ژنو (سوئیس) بسر می برد ، با خاویر سولانا مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار کرد.

 به گزارش واحد مرکزی خبر، در این دیدار مسائل مربوط به بحران اقتصادی جهان، اختلافات غرب و روسیه با توجه به مسائل گرجستان، افغانستان و عراق و موضوع هسته‌ای ایران بررسی شد.

رئیس مجلس با نقد رویکرد اروپا به موضوع هسته‌ای ایران گفت: با توجه به توافق در مدالیته، ایران تلاش کرده است به رغم ناباوری برخی قدرت‌های بزرگ، همه شبهات مطرح در مسئله هسته‌ای را پاسخ دهد اما با صدور قطعنامه جدید عملا زنجیره مذاکره - قطعنامه - اعتماد عمومی در ایران به مذاکرات و حرکت در جهت پاسخگویی به شبهات نیز بی‌فایده نشان داد و مسئول این روند کسانی هستند که با بی توجهی به تلاش‌های جدی ایران، با رویکردی غیرمنطقی و کاملا سیاسی با سوء استفاده از سازمان‌های بین‌المللی قطعنامه صادر می‌کنند.

لاریجانی با نقد عملکرد کشورهای غربی در افغانستان رشد فزاینده مواد مخدر و تجدید و تقویت مجدد تروریسم را در این کشور نتیجه رویکرد غلط این کشورها دانست.

رئیس مجلس شورای اسلامی از ظرفیت ایران در جهت تقویت صلح و امنیت جامعه یاد کرد و تصحیح رویکرد غرب را مهم ترین شرط برای استفاده از این ظرفیت دانست.

سولانا مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز ضمن تشریح اقدامات اتحادیه برای مهار کردن بحران اقتصادی و تبیین اختلافات اروپا و روسیه در موضوع گرجستان، بر نقش ایران در حل و فصل موضوعات منطقه خاورمیانه تاکید کرد.

سولانا با تشریح روند گفتگوهای 1 + 5 با ایران بر ضرورت ادامه مذاکرات تاکید کرد.

کد خبر 65902

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز