گروه سیاسی:‌ رئیس مجلس در اظهارنظری حرف‌های باراک اوباما، رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا را ادامه مسیر حاکمان گذشته این کشور دانست

علی لاریجانی که در همایش پنجمین دوره جایزه ملی کیفیت ایران سخن می‌گفت و ایرنا از آن خبر داد، به اظهارات اخیر اوباما درخصوص دستیابی ایران به فناوری صلح آمیز هسته‌ای اشاره کرد و آن را حرف‌های روزمره حاکمان گذشته آمریکا توصیف کرد و گفت: این یعنی گام برداشتن در جاده غلط گذشته؛

اگر آمریکایی‌ها می‌خواهند شرایط شان در منطقه تغییر کند باید علامت‌های درستی به مردم منطقه بدهند.

وی با تاکید بر اینکه تغییر راهبردی در سیاست‌های آمریکا لازم است، افزود: شرایط ناگواری که آمریکا در سال‌های اخیر در منطقه داشت، فرصتی بود که ایران بتواند در منطقه هوشیاری ایجاد کند.

رئیس مجلس به سرگشتگی راهبردی آمریکا در ماه‌های اخیر اشاره و اضافه کرد: این سرگشتگی راهبردی تغییراتی را در خود آمریکا ایجاد کرد و اوباما تئوری خود را تحت عنوان تغییر بیان کرد و لذا با توجه به ناتوانی آمریکا در داخل و خارج گرایشی به تئوری وی ایجاد شد.

لاریجانی در عین حال تصریح کرد که به‌دلیل وجود مراکز گوناگون تصمیم‌گیری در ‌آمریکا این کشور به سادگی تغییر نمی‌کند.

حل معضلات فلسطین و عراق

تاروناکایاما رئیس گروه دوستی پارلمانی ژاپن - ایران ظهر دیروز با رئیس مجلس دیدار و گفت‌وگو کرد. لاریجانی در این دیدار حل بحران‌های منطقه‌ای را تنها از طریق توجه به آرای مردم دانست و گفت: حل معضلات منطقه به‌ویژه بحران‌های فلسطین و عراق تنها از طریق مراجعه به آرای مردم و توسل به راه‌های دمکراتیک امکان‌پذیر است.

دیدار با آدامز

جفری آدامز، سفیر انگلیس در تهران هم بعد از ظهر دیروز با لاریجانی دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار رئیس مجلس به مشترکات تهران و کشورهای عضو اتحادیه اروپا اشاره و بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای همکاری درباره این مشترکات تاکید کرد.

در ادامه این دیدار سفیر انگلیس در تهران نیز به منافع مشترک انگلیس و ایران در منطقه اشاره کرد و خواستار همکاری 2کشور درخصوص مبارزه با گسترش و قاچاق مواد‌مخدر شد.

آدامز در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به انتخابات آمریکا اظهار امیدواری کرد که تحولات جدیدی در منطقه ایجاد شود. وی در پایان خواستار رفع ابهامات و گسترش مناسبات میان لندن و تهران شد.

کد خبر 67826

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز