سه‌شنبه ۲۸ آبان ۱۳۸۷ - ۱۹:۳۱
۰ نفر

گروه اقتصادی: رئیس مجلس شورای اسلامی ‌با اشاره به اینکه طرح تحول اقتصادی برای اجرایی شدن حتما باید مصوبه مجلس را اخذ کند

 از ارسال نامه‌ای به دولت برای پرداخت مطالبات مترو در لایحه بودجه و سهم آن از حساب ذخیره ارزی خبر داد. اظهارات لاریجانی در تقابل با سخنان هفته گذشته رئیس‌جمهوری در همایش ملی طرح تحول اقتصادی است.

محمود احمدی‌نژاد گفته بود در بخش هدفمند کردن یارانه‌ها دولت می‌تواند با تکیه بر قوانین موجود، طرح تحول اقتصادی را اجرا کند، اما دولت با هدف کسب نظر مجلس و تعامل و هماهنگی قوا اقدام به تدوین و ارائه لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها کرده است.

اما دیروز علی لاریجانی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: اجرای طرح تحول اقتصادی به‌طور حتم مجوز مجلس را لازم دارد.

لاریجانی افزود: البته هنوز کمیسیون ویژه نظر نهایی خود را نداده اما سؤالاتی را که مطرح کرده بیانگر این است که موضوع با دقت در حال بررسی است و لذا اکنون نمی‌توانیم در این خصوص نظری ارائه کنیم ولی کار با جدیت در حال پیگیری است.

وی با تاکید بر اینکه مجلس با جدیت موضوع طرح تحول اقتصادی را دنبال می‌کند، اضافه کرد: ‌‏موضوع نوسانات قیمت نفت را در این زمینه لحاظ خواهیم کرد.

احمد توکلی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس نیز اخیرا در همایشی اعلام کرده بود که با وجود 3 قانون اقتصادی مدیریت خدمات کشوری، سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی و قانون مدیریت حمل‌ونقل و سوخت نیازی به اجرای طرح تحول نیست.

رئیس مجلس در ادامه در پاسخ به سؤالی درباره اجرای طرح نظام هماهنگ پرداخت حقوق اظهار داشت: این طرح در حال اجراست و اولین گام آن برای بازنشستگان برداشته شد و ما در حال پیگیری موضوع هستیم.

رئیس مجلس در پاسخ به سؤالی در مورد مصوبه مجلس مبنی بر برداشت برای مترو از حساب ذخیره ارزی و اینکه چرا دولت تمکین نمی‌کند، تصریح کرد: ما در این خصوص نامه نوشته‌ایم و این موضوع در حال پیگیری است.

لاریجانی درخصوص گزارش کمیسیون برنامه و بودجه درباره عملکرد بودجه‌ای دولت، خاطر‌نشان کرد: موضوع گزارش کمیسیون برنامه و بودجه مشتمل بر تخلفات مالی دولت نیست بلکه از نظر این کمیسیون برخی از محورهای بودجه رعایت نشده و این گزارش در اختیار من قرار گرفت و من هم آن را برای رئیس‌جمهور ارسال کرده‌ام تا بعد از شنیدن اظهارات دولت در رابطه با محورهای گزارش کمیسیون برنامه و بودجه، گزارش آن در صحن علنی قرائت شود.

طرح تحول اقتصادی اولویت ندارد

وزیر کار و امور اجتماعی با اشاره به اینکه طرح تحول اقتصادی اولویت ندارد، تصریح کرد: درصورت اولویت‌دادن به کل طرح، به‌نظرم اولویت در بندهای این طرح شامل بهره‌وری، اصلاح نظام بانکی، کوچک‌‌کردن دولت، واگذاری‌ کارها به بخش خصوصی و  اجرای کامل سیاست‌های اصل 44 است.

سید محمد جهرمی افزود: ایران، نیازمند طرحی نو و مدیران توانمند و گروه اجرایی شایسته و مدیریت خردمندانه است.

کد خبر 68736

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز