آب خیار و لیمو یکی از آن نوشیدنی‌های طبیعی و سالمی است که می‌توانیم هر زمان که بخواهیم در خانه تهیه کنیم و از مصرف آن لذت ببریم.

دتاکس لیمو و خیار

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از بهداشت نیوز، یکی از مزایای این نوشیدنی این است که به سرعت باعث آبرسانی و طراوت بدن می‌شود. مواد تشکیل دهنده آن (آب لیمو و خیار) ترکیب خیلی خوبی می‌شوند بنابراین، نتیجه بسیار خوشایند است و معمولاً نیازی به اضافه کردن چیز دیگری نداریم. با این حال برخی از افراد دوست دارند کمی نعناع تازه و همچنین مقداری عسل و زنجبیل به آن اضافه کنند. در اینجا چند دلیل عالی برای مصرف آن بیان می‌کنیم:

۱. بدن را آبرسانی می‌کند، طراوت می‌بخشد و آنتی اکسیدان دارد.

آب برای همه چیز حیاتی است. بدون آن، بدن نمی‌تواند بسیاری از وظایف خودش را به درستی انجام دهد. بنابراین مصرف روزانه آن به مقدار کافی ضروری است. حداقل ۸ لیوان در روز.

یک راه خوب برای افزایش مصرف آب استفاده از  نوشیدنی‌های غیرالکلی طبیعی مانند آب خیار و لیمو است. این نوع نوشیدنی سرشار از آب است و نه تنها به آبرسانی بدن کمک می‌کند، بلکه باعث طراوت آن و رفع تشنگی می‌شود.

خیار دارای چندین پلی ساکارید است که دارای فعالیت آنتی اکسیدانی هستند. این فعالیت به کاهش غلظت ترکیباتی به نام رادیکال‌های آزاد در بدن کمک می‌کند و آسیب به سلول‌ها را کاهش می‌دهد.

۲. می‌تواند به کاهش احساس گرسنگی کمک کند.

یکی دیگر از فواید مصرف آب همراه با خیار و لیمو این است که می‌تواند به رفع گرسنگی کمک کند در زمانی که می‌خواهیم هر چیزی را بخوریم. این به ما کمک می‌کند تا از هر چیزی که صرفاً برای بدن مضر است و می‌تواند باعث افزایش وزن ما شود اجتناب کنیم.

اگر یک لیوان از این آب قبل از غذای اصلی خود بنوشیم باعث جلوگیری از پر خوری می‌شود. این روش در افرادی که رژیم غذایی دارند بسیار رایج است زیرا آب خیار و لیمو می‌تواند به کاهش وزن افراد کمک کند. علاوه بر این، نیاز ما  به نوشیدن نوشابه یا سایر نوشیدنی‌های شیرین را کاهش می‌دهد که می‌تواند به سرعت بخشیدن به روند کاهش وزن کمک کند.

۳. می‌تواند به ما در مراقبت  پوستمان کمک کند

چیزی به اندازه هیدراته ماندن روزانه برای سلامت پوست مفید نیست. بنابراین، اگر می‌خواهیم پوست خود را زیبا، سالم و شاداب نگه داریم، باید از مصرف نوشیدنی‌های صنعتی پرهیز کنیم و به جای آن گزینه‌هایی مانند خیار و آب لیمو را انتخاب کنیم.

► برخی از فواید این نوشیدنی برای پوست:

خیارها برای پوست بسیار مفید هستند زیرا حاوی مقدار زیادی آب و مقدار مشخصی ویتامین و مواد معدنی هستند.

لیمو هم نه تنها غنی از ویتامین C است بلکه دارای آنتی اکسیدان هم می‌باشد که برای پوست مفید است.

مخلوط آب لیمو و خیار بدن را سم‌زدایی می‌کند بنابراین اغلب در دستورالعمل‌های مختلف مراقبت از پوست استفاده می‌شود. خیار می‌تواند به از بین بردن زباله‌های انباشته شده در بدن و همچنین سموم شیمیایی کمک کند.

۴. آب خیار و لیمو می‌تواند به مبارزه با احتباس مایعات در بدن کمک کند.

آب خیار و لیمو نه تنها به هیدراته شدن بدن کمک می‌کند بلکه به مبارزه با احتباس مایعات در بدن نیز کمک می‌کند، که به نوبه خود به تنظیم فشار خون می‌انجامد (چیزی که بسیاری از افراد مبتلا به فشار خون بالا می‌توانند از آن استفاده کنند).

برای تقویت اثراین آب طعم دار برخی از افراد کمی زنجبیل به نوشیدنی اضافه می‌کنند که طعمی تند و معطر به آن می‌بخشد. با این حال، در مورد زنجبیل باید احتیاط کرد، زیرا در بسیاری از موارد منع مصرف دارد.

خواص شگفت‌آور دتاکس لیمو و خیار | چگونه این نوشیدنی خوشمزه را درست کنیم

طرز تهیه دتاکس خیار و لیمو در خانه

درست کردن این نوشیدنی بسیار ساده است و فقط به یک و نیم لیتر آب آشامیدنی، دو عدد خیار متوسط و دو عدد لیمو نیاز دارید. در صورت تمایل می‌توانید ۱۰ برگ نعناع، یک قاشق چای‌خوری عسل و نصف قاشق چای‌خوری زنجبیل آسیاب شده را برای بهبود طعم به آن اضافه کنید.

ابتدا باید خیار و لیمو را بشویید و به ورقه‌های بسیار نازک خرد کنید. سپس، تنها کاری که باید انجام دهید این است که همه مواد را به آب اضافه کنید و مخلوط را به مدت حداقل ۸ ساعت در یخچال قرار دهید. برخی علاوه بر موارد ذکر شده، مواد دیگری نیز به این مخلوط اضافه می‌کنند که سلیقه‌ای است.

کد خبر 656755

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha