جمعه ۲۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۹
۰ نفر

بیش از ۷۰‌درصد وزن انسان از آب تشکیل شده است و این مقدار بر اساس سن، جنسیت و عوامل زیستی و محیطی دیگر متغیر است.

پلو وخورشت

آب‌رسانی به بدن در فصل تابستان برای حفظ سلامتی و پیشگیری از گرمازدگی موضوعی مهم و حیاتی است. «زهرا اسحاقی»، کارشناس مرکز مشاوره و فضای سبز تکه دهم پایتخت، با تأکید بر اهمیت این موضوع توصیه می‌کند تا در این روزهای گرم تابستان برای تأمین املاح مورد نیاز بدن، کاهش وزن و افزایش میزان انرژی حتماً به مقدار کافی آب بنوشید و برای متنوع شدن این کار مصرف دتاکس واتر در برنامه روزانه خود بگنجانید.  
دتاکس واتر چیست؟  
دتاکس واتر یا در اصطلاح عامه آب طعم‌دار، آبی است که میوه‌های تازه و سبزی‌ها را به آن اضافه می‌کنند. از آنجا که فقط از عصاره میوه و سبزی برای طعم‌دار کردن آب استفاده می‌شود، کالری کمتری نسبت به آبمیوه‌ها دارد و برای رژیم‌های سم‌زدایی و پاکسازی خیلی مفید است. این نوشیدنی اغلب برای رژیم‌های لاغری توصیه می‌شود.  

  • طرز تهیه دتاکس واتر  

تهیه دتاکس واتر در خانه کار آسانی است. فقط به آب، تعدادی میوه، سبزی و گیاه نیاز دارید. این ترکیبات را تکه‌تکه کنید و به آب سرد یا گرم اضافه کنید. هر چقدر از ترکیبات بیشتری استفاده کنید، طعم نهایی بهتر خواهد شد.  
اگر می‌خواهید نوشیدنی خنکی درست کنید، دتاکس واتر را به‌مدت یک تا دوازده ساعت درون یخچال نگهداری کنید. بعد از پایان این مدت زمان، ترکیبات را از درون ظرف خارج کنید تا فاسد نشوند.  اما اگر عجله دارید و فرصت زیادی برای صبر کردن ندارید از میوه‌ها و سبزی‌هایی مانند خیار و نعناع، لیمو و زنجبیل، توت سیاه و پرتقال، لیمو و فلفل‌هندی، هندوانه و نعناع، گریپ‌فروت و آویشن، پرتقال و لیمو، توت‌فرنگی و ریحان و سیب استفاده کنید.  

کد خبر 613368

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha