همشهری آنلاین: سرمربی تیم ملی در واکنش به نامه سرگشاده علی کریمی گفت دعوت علی‌ کریمی به تیم ملی به خاطر افکار عمومی نبوده است

به گزارش ایسنا علی دایی پیش از انجام تمرین عصر پنج شنبه 18 مهر در نشست خبری درباره خداحافظی علی کریمی از تیم ملی فوتبال گفت: دعوت از علی کریمی به تیم ملی فوتبال به خاطر افکار عمومی نبوده و گفتن این حرف درست نیست. در مورد دعوت از کریمی باید بگویم که اگر کریمی در دو سه بازی اخیر خود آماده نشان نمی‌داد و بازی درخشانی نداشت به تیم ملی فوتبال دعوت نمی‌شد. با این حال تیم ملی به بازیکنانی نیاز دارد که همانند سرباز در خدمت تیم ملی باشند.

علی کریمی روز پنج‌شنبه در نامه‌ای سرگشاده به رئیس فدراسیون فوتبال از تیم ملی خداحافظی کرد. در بخشی از نامه علی کریمی آمده است که دعوت او به تیم ملی به خاطر افکار عمومی بوده است.

علی کریمی رسما با تیم ملی خداحافظی کرد

بازیکنان جدید برای تیم ملی
دایی در ادامه درباره دعوت از بازیکنان دیگر به اردوی تیم ملی به ویژه پس از آسیب دیدگی آندرانیک تیموریان و خداحافظی علی کریمی گفت: من همه بازی های لیگ را تماشا می‌کنم، باید بگویم که بازیکنان آماده زیادی در لیگ وجود دارند که می‌توانند به تیم ملی دعوت شوند که می‌توانم از بازیکنانی همانند محمد محمدی از پیکان، مهدی شیری و فرید عابدی از برق شیراز و میثم بائو از ابومسلم را نام ببرم. اینها بخشی از بازیکنانی هستند که در آینده می‌توانند به تیم ملی دعوت شوند. با این حال در حال حاضر به دلیل فرصت کمی که در اختیار داریم نمی‌توانم در ترکیب تیم تغییر عمده‌ای را ایجاد کنم.

بازگشت کریم باقری به تیم ملی
دایی درباره کریم باقری نیز گفت: با اوصحبت کرده‌ام. او به تیم ملی دعوت خواهد شد. اگر امروز در تمرینات نیست به خاطر مصدومیتش است. باقری را پس از رفع مصدومیت دعوت خواهم کرد.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران درباره ی کره شمالی حریف روز چهارشنبه تیم ملی ایران در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2010 هم گفت: این تیم را به خوبی آنالیز کرده‌ایم، آنها در کارهای هجومی بسیار خوب هستند و از خط حمله خوبی برخوردارند. آنها در خط حمله از سه بازیکن بسیار خوب برخوردارند با این حال در کارهای دفاعی بسیار آسیب پذیر هستند. نقطه قوت کره شمالی ضد حمله‌های خطرناک آنهاست.

دایی درباره این بازی ادامه داد: اینکه مردم انتظار داشته باشند برابر کره شمالی به پیروزی برسیم با توجه به اینکه این بازی در خانه انجام می‌شود انتظار به جایی است. از همه می‌خواهم برای حمایت از تیم ملی به ورزشگاه بیایند و تیم ملی را همچون همیشه حمایت کنند.

دغدغه باشگاهی سرمربی تیم ملی
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به رخدادهای اخیر باشگاه سایپا اشاره کرد و گفت: در بازی با کوروفچی اشتباهاتی صورت گرفت که نباید انجام می‌شد. اختلاف سایپا با این تیم 8 گل نبود حتی تیمی از لیگ دو ایران هم از آنها 8 گل نمی‌خورد. با این حال من هم جزئی از باشگاه سایپا هستم و به عنوان عضوی از هیات مدیره این باشگاه در اشتباه‌های آنها دخیل هستم. با این حال من در چند روز گذشته در خارج از کشور بوده‌ام و در تصمیم گیریهای آنها و در جلسه‌های هیات مدیره شرکت نداشتم با این همه تصمیم‌های آنها را می‌پذیرم.

دایی درباره سایپا همچنین گفت: در نشست هیات مدیره تصمیم گرفته شده تا لیتبارسکی در تیم بماند و به کارش ادامه دهد ضمن آنکه جواد منافی و فروزانی به عنوان دستیار بار دیگر با او کار خواهند کرد.

دایی درباره دعوت از بازیکنان خط دفاعی سایپا با توجه به عملکرد آنها در چند بازی اخیر هم گفت: مبنای دعوت بازیکنان دو تیم ملی شایستگی آنها بوده است. همه آنهایی که به تیم ملی دعوت شده‌اند شایستگی دعوت را داشته‌اند.

در تمرینات تیم ملی بازیکنانی که در بازی روز چهارشنبه پرسپولیس و ابومسلم خراسان شرکت داشتند به طور جداگانه به انجام ریکاوری مشغول بودند. دیگر بازیکنان پس از گرم کردن به دو گروه تقسیم شدند و این دو گروه از بازیکنان زیر نظر علی دایی و افاضلی به انجام کار با توپ و تمرین پاسکاری پرداختند.

کد خبر 65343

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز