چهارشنبه ۲۴ مهر ۱۳۸۷ - ۰۵:۱۶
۰ نفر

جلال چراغپور: اگر دو بازی گذشته کره‌شمالی را عمیق‌تر تحلیل کنیم متوجه این موضوع خواهیم شد که آنها در بازی‌های خارج از خانه‌شان عملکرد خوبی داشته‌اند.

 مقابل امارات که تیم‌ملی ما با یک گل موفق به شکست آن شد با نتیجه دو بر یک به پیروزی رسیده‌اند. کره‌شمالی همچنین با کره‌جنوبی که یکی از قدرتمندترین تیم‌های آسیا است در زمین بی‌طرف به نتیجه تساوی دست یافته است.

کره‌شمالی در بازی سرعتی و ضدحمله تیم خطرناکی است. آنها به زنجیره‌های هجومی دست پیدا کرده‌اند و در واقع فوتبالشان کلاسیک است و در جریان بازی نیز از منطق دست نخورده‌ای تبعیت می‌کنند. شاید به همین دلیل مقابل حریفان خلاق دچار مشکل می‌شوند.  نقطه ضعف اصلی آنها همین مسئله است. چرا که آنها بی‌اندازه به انجام کارهای تاکتیکی پای بند هستند.

خلاقیت فردی نزد کره‌شمالی شاید به 20 درصد هم نرسد. هر چند کره‌جنوبی اینطور نیست اما کره‌شمالی‌ها به خوبی دریبل می‌خورند و از این حیث باید خوشحال باشیم که بازیکنانی چون شجاعی و مهدوی‌کیا در تیم‌ملی کشورمان بازی می‌کنند. اگرچه حضور کریمی به برتری ما می‌افزود اما در نهایت معتقدم آنها حریف خطرناکی نیستند.

تمام این بازی‌ها به این دلیل است که تیم پنجم آسیا برای راهیابی به جام‌جهانی مشخص ‌شود. به هر حال که ما جزو چهار تیم برتر آسیا هستیم و درحالت طبیعی صددرصد باید صعود کنیم.  تیم‌ملی ایران در دیدار امروز به احتمال فراوان پیروز میدان خواهد بود.

کد خبر 65840

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز