ناصر قراگزلو: مدافع بلندقامت تیم‌ملی معتقد است بعضی از کارشناسان، بازیکنان خط دفاعی تیم‌ملی را در آستانه بازی با کره‌شمالی تخریب می‌کنند.

عقیلی معتقد است از دید برخی منتقدان، مدافعان تیم‌ملی ایتالیا و فرانسه هم ضعیف هستند چون به مهاجمان تیم‌های مقابلشان فرصت می‌دهند.

  •  از دیدار با کره‌شمالی شروع کنیم.

معمولاً تیم‌های فوتبال ما چه در رده باشگاهی و چه ‌ملی، کمتر با تیم‌های کره‌شمالی بازی کرده‌اند. شناخت فعلی ما هم از کره‌شمالی فقط در حد یک فیلم است و به دیدار این تیم مقابل امارات بازمی‌گردد. این تیم در ضدحمله‌ها فوق‌العاده خطرناک است و در دفاع با توجه به قدرت بدنی مدافعان این تیم، بسیار موفق عمل می‌کنند.

  •  با توجه به ضعف نسبی مدافعان تیم‌ملی در دیدار مقابل پیکان، نگرانی‌هایی برای دیدار با کره‌شمالی وجود دارد.

نگرانی در همه تیم‌های دنیا وجود دارد. قصد ندارم بی‌منطق صحبت کنم اما به جرأت می‌گویم برخی از کارشناسان بی‌محابا از خط دفاعی تیم‌ملی انتقاد می‌کنند. سئوال من از آن کارشناسان منتقد این است؛ آیا حتماً مدافعان ایتالیا، انگلیس و فرانسه هم ضعیف هستند که به مهاجمان تیم‌های مقابلشان فرصت کار می‌دهند؟ باور کنید برخی کارشناسان، این مدافعان را هم ضعیف می‌دانند.

موقعیت در همه جای دنیا برای مهاجم به وجود می‌آید، من و سایر بازیکنان خط دفاعی تیم‌ملی نمی‌گوییم بی‌نقص هستیم، اشکالاتی در کار ما وجود دارد. اگر بی‌مشکل بودیم قطعاً در بزرگترین تیم‌های دنیا بازی می‌کردیم اما اینکه برخی‌ها سعی کنند ضعف تیم ما را تنها به عناصر خط دفاعی ارتباط دهند، کمی بی‌انصافی است. مثلاً در دیدار با کره‌شمالی نباید انتظار داشته باشیم آنها صاحب موقعیت نشوند. در فوتبال تیم صاحب توپ و به خصوص مهاجمان از قدرت مانور و توان بیشتری برای تحقق اهداف مربی‌اش برخوردارند. بر همین اساس هم طبیعی است که مهاجمان همیشه با استرس کمتری نسبت به مدافعان خط دفاعی کار کنند.

  •  اما در دیدار با پیکان، ضعف‌هایی در خط‌دفاعی تیم‌ملی دیده شد که نگران‌کننده است.

نگرانی باید وجود داشته باشد چون اگر نگرانی نباشد، ما پیشرفت نمی‌کنیم. من در نیمه‌دوم بازی با پیکان در ترکیب تیم‌ملی نبودم اما اعتقاد دارم انتقادات نباید تخریبی باشد. مثلاً برخی  گفتند تیم ایران در دیدار با عربستان با شیوه 1-3-2-4 با ضعف‌هایی مواجه بود اما ما در آن دیدار با روش 2-4-4 بازی کردیم ولی یکی از کارشناسان نیز اظهار داشت فاصله عناصر خط دفاعی با یکدیگر زیاد بود که ما سعی کردیم این نقیصه را برطرف کنیم و از نظرات سازنده وی استقبال کردیم.

  •  فیلم بازی این تیم با امارات را دیده‌ایم. کدام بازیکنان کره‌شمالی خطرناک‌تر هستند؟

از روی شماره نمی‌توان بازیکن حریف را معرفی کرد چون ممکن است با شماره‌های دیگری مقابل ما بازی کنند و ما را به اشتباه بیندازند اما جدا از این موضوع، متأسفانه کسانی هستند که دوست دارند مدافعان قبلی تیم‌ملی، مقابل کره‌شمالی بازی کنند و ما که در دو تیم مطرح تهرانی بازی نمی‌کنیم بازی‌مان چندان به چشم نمی‌آید و خواهان بازی کردن آنها هستند.

  •  منظورت نصرتی یا مثلاً مدافعان استقلال و پرسپولیس است؟

اصلاً دوست ندارم نام بازیکن خاصی را مطرح کنم اما به نظر من بازی در تیم‌ملی مانند میز ریاست است و هر بازیکن برای همیشه در تیم‌ملی نمی‌تواند بازی کند. به عنوان بازیکن تیم‌ملی با جرأت می‌گویم که تمام سعی خود را برای نتیجه‌گیری و بسته نگه‌داشتن دروازه تیم‌ملی انجام خواهم داد.

  •  قول گل نخوردن از کره‌شمالی را می‌دهی؟

در فوتبال حرفه‌ای، فکر می‌کنم قول دادن اصلاً منطقی نیست اما من و بقیه بازیکنان خط دفاعی تمام تلاش‌مان را انجام می‌دهیم که دروازه تیم‌ملی را بسته نگه‌داریم.

  •  برخی‌ معتقدند کره‌شمالی از تیم‌هایی مثل کره‌جنوبی و عربستان برای تیم ایران خطرناک‌تر است.

واقعاً برای من نوع تفکرات این افراد عجیب است مثلاً پیش از رویارویی با عربستان، این تیم را برای ما همسطح برزیل معرفی کردند اما الان برخلاف نظر شما برخی‌ معتقدند کره‌شمالی تیم بسیار ضعیفی است. به نظر من کره‌شمالی، مالدیو نیست و اگر این تیم را دست‌کم بگیریم قطعاً مقابل آنها مشکل خواهیم داشت.

  •  در مورد علی کریمی سئوال کنیم. در مورد این بازیکن گفته شد که دایی با فشار مطبوعات،‌ کریمی را دعوت کرد.

اصلاً اینطور نبود و کریمی با فشار مطبوعات به تیم‌ملی نیامد چون سرمربی تیم‌ملی شخصی نیست که به فشارها  و مسائل این چنینی اهمیت بدهد. علی کریمی طبق قولی که دایی در دعوت از بازیکنان آماده داده بود به تیم‌ملی فراخوانده شد.

  •  فکر نمی‌کنی کریمی نباید از حضور در تیم‌ملی انصراف می‌داد؟

اغراق نمی‌کنم اما واقعاً خودم را در حدی نمی‌دانم که در مورد تصمیم علی کریمی نظر بدهم. کریمی و دایی بزرگترین افراد فوتبالی ایران هستند و به نظر من یک بازیکن در حد و اندازه من نمی‌تواند در مورد کار آنها نظر بدهد.

  •  برخی‌ معتقدند به لحاظ نوع بازی کریمی، این بازیکن در دیدار با کره‌شمالی واقعاً به درد تیم ما می‌خورد.

علی کریمی به درد همه بازی‌ها می‌خورد و فقط در این بازی مثمرثمر نبود اما تصمیم کریمی چه خوب باشد چه بد، قطعاً تنها خودش مسئول کار خودش است و یک بازیکن دیگر نمی‌تواند در مورد تصمیم کریمی، نظر بدهد.

کد خبر 65732

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز