دوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۸۷ - ۰۵:۵۶
۰ نفر

مهدی ربوشه: علی کریمی حالا زودتر از حد تصور و البته پیش از روبه‌رو‌شدن با هرگونه مخالف خوانی حضور پررنگ خود را به فوتبال کشورمان تحمیل کرده است.

بازی چشم‌نواز ستاره شماره 8 سرخپوشان این روزها بسیاری از اهالی فوتبال را وادار به تحسین کرده، طوری که خیلی‌ها معتقدند او راه تازه فوتبالش را حتی باانگیزه‌تر از قبل دنبال می‌کند. این در حالی است که هافبک تکنیکی پرسپولیس موضوع باانگیزه بودنش را با حرکت‌های معمولی چهره خود تأیید می‌کند اما اصلاً تمایلی ندارد که رسانه‌ها بازگشت به تیم‌ملی را دلیل باانگیزه بودنش برشمرند.

 نامه علی کریمی به اهالی فوتبال

خیلی‌ها هنوز نامه‌ای که از سوی خبرگزاری مهر منتشر شد را فراموش نکرده‌اند. نامه‌ای که علی کریمی در آن خطاب به اهالی فوتبال و مردم گفته بود: «همیشه خودم را سرباز تیم‌ملی می‌دانم اما از برخوردی که با من صورت گرفت سخت بیزارم.»

این در حالی بود که پشت‌پرده ماجرای کنار گذاشته‌شدن علی کریمی از معادلات تیم‌ملی هیچگاه فاش نشد. صورت مسئله این بود که اظهارات تند کریمی درباره مسئولان فدراسیون فوتبال باعث اخراج او از تیم‌ملی شد. آنجا که بازیکن باسابقه فوتبال کشورمان مدیریت فدراسیون فوتبال را ضعیف برشمرده و گفته بود: «ضعیف‌ترین فدراسیون فوتبال 10 سال اخیر را شاهد هستیم.» علی کفاشیان بلافاصله پس از کنار گذاشته‌شدن علی کریمی در مصاحبه‌ای با خبرگزاری ایسنا گفت: «با هماهنگی علی دایی او را محروم کردیم.»

اظهارنظر رئیس فدراسیون فوتبال اما خیلی زود با واکنش منفی سرمربی تیم‌ملی روبه‌رو شد. تا جایی که علی دایی ضمن ابراز تعجب از حرف‌های کفاشیان تأکید کرد که اخراج کریمی با من هماهنگ نشده بود و اخراج او دلیل فنی ندارد. دایی گفته بود: «مسائل درون اردوی تیم‌ملی به من مربوط می‌شود اما وقتی بازیکنی درباره فدراسیون صحبت می‌کند به طور حتم مسئولان فدراسیون می‌توانند با او برخورد کنند.»

این در حالی بود که علی دایی در اردوی تیم‌ملی در اردبیل سعی کرده بود ارتباط صمیمانه‌ای با کریمی برقرار کند و حتی در جریان تمرینات یکی، دو بار علی کریمی را در آغوش گرفته بود،  اما از قرار معلوم روحیه خاص علی کریمی شرایط را طور دیگری رقم زده بود. تا جایی که حتی اطرافیان علی کریمی به او پیشنهاد داده بودند رابطه صمیمانه‌ای با علی دایی برقرار کند اما  وی  در واکنشی به توصیه دوستانش تأکید کرده بود: «من علی کریمی هستم. با همین روحیات. نمی‌توانم خودم را تغییر بدهم.» با این وجود گمانه رسانه‌ها مبنی بر اختلاف میان دایی و کریمی چندان اشتباه هم به نظر نمی‌رسد.

این در حالی است که علی دایی در تیم‌ملی دست به تغییراتی زده است. تحولاتی که بعید به نظر می‌رسد علی کریمی در آن جایی داشته باشد. موضوعی که سرمربی تیم‌ملی البته به طور تلویحی در مصاحبه‌هایش به آن اشاره کرده و گفته است: «با همین نفرات جوان تیم‌ملی را به جام‌جهانی می‌برم.» هرچند که علی دایی دعوت‌نشدن بازیکنانی چون علی کریمی و مهدی مهدوی‌کیا را امری همیشگی ندانسته است.

 تازه‌ترین واکنش کریمی درباره تیم‌ملی

اگرچه علی دایی به صراحت در گفت‌وگوهای رسانه‌ای خود فدراسیون فوتبال را مسئول کنار گذاشته‌شدن کریمی دانست اما با این حال ستاره شماره 8 پرسپولیس اطمینان حاصل کرده که سرمربی تیم‌ملی به استفاده از او تمایلی ندارد. گفته می‌شود کریمی در همان روزهای نخست سرمربیگری علی دایی در گفت‌وگو با مدیر برنامه‌اش تأکید کرده بود: «به او بگویید هیچ‌وقت نظرم راجع به او تغییر نمی‌کند.»

البته مصاحبه‌های یکی، دو هفته اخیر علی کریمی هم به خوبی نشان می‌دهد که وی تا چه حد از برخورد مسئولان فدراسیون فوتبال ناراحت است. او به طور مداوم با این سئوال روبه‌رو می‌شود که آیا درخشش در پرسپولیس مقدمه‌ای برای بازگشت به تیم‌ملی است؟ اما با همان لحن خاص خود و با بی‌تفاوتی که چهره‌اش آن را به خوبی نشان می‌دهد، تأکید می‌کند: «به تنها چیزی که فکر نمی‌کنم تیم‌ملی است. من آمده‌ام در اختیار پرسپولیس باشم و این تیم را به قهرمانی برسانم، همین.»

کفاشیان: درباره کریمی، موضع خودمان را به دایی تحمیل نمی‌کنیم

علی کفاشیان در گفت‌وگو با همشهری می‌گوید: «علی کریمی بازیکن بزرگی است. او قابلیت‌های فنی بالایی  دارد اما همه چیز درباره دعوت از این بازیکن به علی دایی مربوط می‌شود و فدراسیون فوتبال هرگز موضع خود را به سرمربی تیم‌ملی تحمیل نمی‌کند.»

رئیس فدراسیون در پاسخ به این سئوال که آیا از اصرار افکار عمومی و رسانه‌ها درباره دعوت علی کریمی به تیم‌ملی خبر دارید، تأکید می‌کند: «همه نظرات برای ما قابل احترام است  اما به عقیده من هرگونه پیشنهادی درباره مسائل مربوط به تیم‌ملی باید ابتدا با علی دایی مطرح شود. سرمربی تیم‌ملی است که درباره مسائل فنی تیمش تصمیم می‌گیرد و ما نه‌تنها درباره علی کریمی بلکه در خصوص هیچ بازیکنی توصیه‌ای نخواهیم داشت. زیرا علی دایی در تیم‌ملی اختیار تام دارد.» با این همه شاید علی دایی در لیست تازه بازیکنان تیم‌ملی از علی کریمی نیز دعوت کند. اتفاقی که شوکه‌کننده خواهد بود.

کد خبر 65014

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز