دوشنبه ۵ اسفند ۱۳۸۷ - ۰۶:۱۴
۰ نفر

امیر حاج‌رضایی: شرایط جاری تیم ملی ایران را ارجاع می‌دهم به یک داستان واقعی از فوتبال.

در جام جهانی1978، کشور آرژانتین که میزبان مسابقات بود مثل همیشه فضای ملتهبی داشت و گروه‌ها در تضاد با  یکدیگر فضای آشوب‌زده‌ای  ایجاد کرده بودند اما به جهت میزبانی از یک تورنمنت  جهانی و همچنین حمایت از تیم ملی کشورشان، همه گروه‌ها اعلام کردند فعالیت‌ها را متوقف می‌کنند تا فضا برای تیم ملی این کشور آرام باشد. همه یکدل و متحد شدند تا تیم ملی آرژانتین را به موفقیت برسانند.

خوشبختانه در کشور ما چنین مشکلاتی نیست اما جامعه فوتبال به  همدلی و آرامش برای موفقیت نیاز دارد. خانواده فوتبال یعنی همه کسانی که با این ورزش  زندگی می‌کنند و یا فوتبال شغل دوم آنها به حساب می‌آید. اعضای این خانواده به خاطر تیم ملی فوتبال کشور باید همدل شوند. برای حضور در رقابت‌های باقیمانده و دور برگشت مسابقات.

از مطبوعات انتظارات زیادی وجود دارد. همین‌طور از باشگاه‌ها، دیگر اهالی فوتبال،‌ حتی  سرمربی تیم ملی که باید تعامل خوبی با دیگران داشته باشد. اگر فرض کنیم
 تیم ملی نیاز به یک بازیکن دارد او باید با سعه صدر این حقیقت را بپذیرد. پیش از این تشخیص داده شد در یک مقطع تیم ملی به حضور کریم باقری نیاز دارد. با ایشان گفت‌وگویی انجام شد و باقری به تیم ملی بازگشت.

در مرحله مقدماتی جام جهانی 2006 فرانسه شرایط سختی داشت و ممکن بود حذف شود. دومنک سرمربی تیم ملی این کشور با بازیکنان قدیمی و با تجربه‌ای مثل زیدان و ماکه‌له‌له صحبت کرد. آنها دیدند که تیم کشورشان به کمک نیاز دارد و به این تیم بازگشتند.
 تیم ملی فرانسه به جام جهانی صعود کرد و تا فینال جام هم پیش رفت.ما باید تا پیش از روز  8 فروردین این وفاق و همدلی را ایجاد کنیم. همه باید به تیم ملی کمک کنیم. حریف بعدی ما تیم ملی عربستان است که قطعا برای انجام یک بازی انتحاری به تهران می‌آید و برای پیروزی در این مسابقه همه کار می‌کند.

من نمی‌خواهم از منظر فنی بحث کنم اما اگر به کریمی نیاز است  با سعه‌صدر باید از او دعوت کرد و اگر او دعوت شد باید هرچه که گذشته را پشت‌سر بگذارد و فراموش کند. بیاید و به تیم ملی کمک کند. تصور من این است که  به چهره‌های باتجربه در بازی‌های برگشت بیشتر نیاز داریم. بازیکنانی که تجربه بین‌المللی دارند در این مرحله بیشتر به کار می‌آیند.جامعه رسانه‌ای هم باید مفهوم حمایت را به درستی درک و اجرا کند. مفهوم حمایت تایید کردن تام نیست. این نیست که بر واقعیت‌ها چشم ببندیم. مفهوم این حمایت  نقد منصفانه و درست است.خیلی‌ها شاید سرمربی تیم ملی را دوست نداشته باشند اما اجازه ندارند تیم ملی کشورشان را دوست نداشته باشند. باید خیلی بی‌انصاف باشند که بخواهند تیم ملی را به خاطر سرمربی تحت فشار قرار دهند.

از دولتمردان و مسئولان هم انتظارات زیادی وجود دارد. دولتمردان باید امکانات و تاسیسات لازم را ایجاد کنند.  ما دو مسابقه خیلی سخت در دو کره خواهیم داشت. این درست نیست که تیم را با چند پرواز از طریق مسیرهای مختلف به کره بفرستیم. اگر کمک شود و یک هواپیمای مستقل فراهم شود در این مرحله خیلی کمک خواهد کرد. تیم ملی با یک پرواز چارتر می‌تواند مستقیم به شرق آسیا سفر کند و زمان هم به این شکل از دست نمی‌رود.من فکر نمی‌کنم بشود در فاصله چهل روز یک تیم کاملا متحول به وجود آورد اما باید از ابزارهایی که داریم بهترین استفاده را ببریم.در مورد شرایط جدول می‌توانم بگویم که وضعیت موجود نمای خیلی خوبی برای ما ندارد اما واقعا چیزی از دست نرفته و می‌توان این شرایط را تغییر داد. باید تا آخرین لحظه برای پیروزی تلاش کنیم. باید در این مبارزه تا آخرین لحظه بجنگیم.

کد خبر 75896

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز