دوشنبه ۴ شهریور ۱۳۸۷ - ۰۶:۰۰
۰ نفر

ناصر قراگزلو: بعد از دورماندن از تیم‌ملی، بازگشت به پرسپولیس می‌تواند تولد دوباره‌ای برای علی کریمی باشد.

علی کریمی که یکبار در تیم‌ملی المپیک در ویتنام در تیم تحت رهبری کوردس به دلیل جوانی، پرخاشگرانه به داور حمله‌ور شد و به‌همین دلیل چندین ماه از فوتبال‌ملی  دور شده بود، پس از سپری‌کردن محرومیت، فصلی رویایی را با پرسپولیس پشت سرگذاشت و حضور مجدد در پرسپولیس منجر شد کریمی محرومیت چندین ماهه‌اش را به‌طور کلی به فراموشی بسپارد و همگان شاهد تولد یک فوتبالیست رویایی در فوتبال باشگاهی و ملی باشند.

اما شاید این بار دلیل اصلی بازگشت کریمی به پرسپولیس دورماندن از تیم‌ملی باشد چراکه کریمی در لیست 38 نفره جدید علی دایی هم قرار ندارد. سرمربی تیم‌ملی در پاسخ به منتقدانش در مورد دعوت‌نکردن از علی کریمی می‌گوید: «علی کریمی در چند مدت اخیر در تمرینات و بازی‌های کدام تیم باشگاهی حضور داشته که باید او را به تیم‌ملی دعوت کنم؟»
سرمربی تیم‌ملی چندی قبل نیز دلیل دعوت‌نکردن کریمی را مصدومیت بازیکن باتکنیک ایرانی برشمرده بود هرچند که کریمی با این موضوع کنار نیامد و مدت‌ها شاهد نزاع رسانه‌ای  در مورد دعوت‌نشدن از سوی سرمربی تیم ایران بودیم، زیرا کریمی در آن مقطع نیز نشان داد که به هیچ وجه با دورماندن از تیم‌ملی کنار نیامده و نخواهد آمد.

 این‌بار قطعاً تنها انگیزه اصلی و البته مثبت کریمی  برای بازگشت به پرسپولیس، حضور مجدد در تیم‌ملی است. چه بسا کریمی به خوبی می‌داند که با حضور مجدد در تیم سابقش می‌تواند «تولدی دوباره» در فوتبال داشته باشد، موضوعی که قطعاً دروازه‌های تیم‌ملی را به سوی او باز خواهد کرد.

کریمی از اولین حضور در پرسپولیس خاطرات بسیار خوبی دارد و می‌داند با بازگشت دوباره و نمایش موفق در این تیم و لیگ قهرمانان آسیا می‌تواند افق‌های روشنی را برای فوتبالش به خصوص در تیم‌ملی ترسیم کند.  جلالی یکی از نزدیکان کریمی که عامل اصلی حضور این بازیکن در امارات و الاهلی و موفقیت جادوگر در این باشگاه اماراتی بود در مورد آخرین وضعیت کریمی با تیم قطری  طرف  قرارداد وی می‌گوید: «کریمی و باشگاه السیلیه به هیچ وجه مایل به همکاری با یکدیگر نیستند.» مسائل خانوادگی،عدم توافق با کادر فنی باشگاه قطری و مطرح‌نبودن باشگاه السیلیه در سطح فوتبال باشگاهی قطر و آسیا از دلایل اصلی جدایی کریمی هستند.

البته هنوز جدایی کریمی از السیلیه قطعی نشده و مطمئناً این اتفاق  نیاز به مذاکره بیشتر و توافق قطعی مسئولان باشگاه قطری طرف قرارداد و مسئولان کمیته المپیک این کشور دارد، زیرا پول قرارداد بازیکنان خارجی توسط کمیته المپیک کشور قطر تأمین می‌شود. در هر حال محمودرضا فاضلی مدیربرنامه‌های کریمی به زودی راهی قطر می‌شود تا در آن کشور با مسئولان السیلیه صحبت‌های لازم برای جدایی ستاره  از این تیم  را انجام دهد. در هر حال علی کریمی انگیزه فراوانی برای بازگشت دارد و قصد ندارد آخرین فرصت برای حضور در تیم‌ملی را به‌راحتی از دست بدهد.  کریمی که سرسختی علی دایی را برای دعوت به تیم‌ملی دیده تصمیم دارد تا مقابل چشمان هوادارانش به میدان بیاید و به‌گونه‌ای ظاهر شود که دایی او را به تیم‌ملی دعوت کند. کریمی ثابت کرده آنقدر توانایی دارد که خود را به هر تیم و مربی ای تحمیل کند.

عضو هیأت‌مدیره جدید پرسپولیس چندی قبل به‌شدت از حضور کریمی در این تیم استقبال کرده و گفته بود برای حضور کریمی در پرسپولیس فرش قرمز انداخته خواهد شد تا ستاره سابق در این تیم حضور یابد، مردی  که به لحاظ مالی نیز می‌‌تواند گره‌گشای  مشکلات پرسپولیس باشد.

داریوش مصطفوی در گفت‌وگو با همشهری در مورد بازگشت کریمی به پرسپولیس می‌گوید: «امیدوارم در نهایت اتفاقی بیفتد که هم به نفع پرسپولیس باشد و هم به سود علی کریمی ولی باید بگویم که ما نمی‌توانیم مانند عرب‌ها به کریمی پول بدهیم. مبلغی که او از اماراتی‌ها و قطری‌ها گرفته در حقیقت برابر با بودجه یک فصل فعالیت پرسپولیس است.»

مصطفوی در ادامه افزود: «البته کریمی می‌داند که حضور در پرسپولیس به لحاظ مالی چندان به نفع او نیست اما امیدوارم این بازیکن خوش تکنیک موانع پیوستن به تیم ما را از سر راه بردارد و در نهایت پیراهن پرسپولیس را برتن کند. البته باشگاه پرسپولیس هم به‌خوبی واقف است که کریمی یک ستاره و بازیکن با ارزش  است.»

مصطفوی در پایان در مورد این موضوع که چند درصد احتمال حضور کریمی را در پرسپولیس می‌دهد، می‌گوید:‌ «اول باید تکلیف این بازیکن با تیم قطری مشخص شود و اگر جدایی کریمی قطعی شد، در تهران با او مذاکره خواهیم کرد. احساس من این است که کریمی برای اثبات خیلی از مسائل می‌خواهد در ایران فوتبالش را ادامه دهد و ما از حضور او در پرسپولیس استقبال می‌کنیم.  به عقیده من کریمی یک بازیکن تأثیرگذار است که جایش در تیم‌ملی خالی‌ است.»

کد خبر 61506

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز