دوشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۸۷ - ۰۵:۳۵
۰ نفر

گروه ورزشی: رویارویی با عربستان در نخستین دیدار از مرحله بعدی رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی تمام ذهن علی دایی را به خود مشغول کرده است.

او این روزها در کیش بازیکنان خود را برای دیدار حساس برابر عربستان از لحاظ روحی مهیا می‌کند. دایی که در سابقه بازیگری‌اش موفق شده است 4 گل به تیم‌ملی عربستان بزند حالا در قامت سرمربی تیم‌ملی نیز باید شانس خود را امتحان کند.

جلسه دایی با مربیان لیگ برتر

پس از بازی تیم‌ملی برابر عربستان فدراسیون فوتبال قصد دارد جلسه‌ای برگزار کند که دایی در آن پای نقد مربیان لیگ برتری بنشیند.

این در حالی است که طی هفته گذشته نزاع رسانه‌ای سرمربی تیم ملی با برخی از مربیان لیگ برتر به نگرانی مسئولان فدراسیون فوتبال منجر شده است. رئیس فدراسیون در خصوص این جلسه موضع مثبتی دارد.

  • آقای کفاشیان! گفته می‌شود پس از بازی با عربستان،  فدراسیون قصد دارد جلسه آشتی میان دایی و مربیان لیگ برتر را ترتیب دهد.

ببینید، قهری در کار نبوده است اما خب برخی مسائل به ضرر تیم ملی تمام می‌شود.

  • آیا این جلسه برگزار خواهد شد؟

به طور حتم طی این هفته این اتفاق رخ نمی‌دهد اما برگزاری چنین نشستی در واقع پیشنهاد خود من بود. فکر می‌کنم بعد از بازی تیم ملی برابر عربستان این فرصت پیش بیاید که مربیان باشگاه‌ها در کنار دایی راجع به مسائل تیم ملی به تبادل نظر بپردازند.

  • آیا علی دایی نیز درخواست کرده که چنین جلسه‌ای برگزار شود؟

آقای دایی مخالف نیست. اتفاقاً راغب است که از نظرات سازنده مربیان باشگاه‌ها استفاده کند. معتقدم ارتباط نزدیک کادرفنی تیم ملی با مربیان باشگاه‌ها به نفع فوتبال ملی خواهد بود.

  • آقای کفاشیان! بحث حضور روته مولر و عقد قرارداد با این مربی آلمانی به کجا رسید؟

هیچ مشکلی برای عقد قرارداد با روته مولر نداریم. بعد از بازی با عربستان در صورت موافقت نهایی علی دایی با روته مولر قرارداد می‌بندیم.

  • فکر می‌کنید تیم ملی در دیدار با عربستان به پیروزی برسد؟

مطمئن هستم که  دایی و تیم ملی خوشحالی را به مردم و اهالی فوتبال برمی‌گردانند. از رسانه‌ها می‌خواهم برای چند روز از تیم ملی حمایت کنند. چون تیم ملی در ریاض بازی سختی پیش‌رو خواهد داشت.

ارتباط صمیمانه دایی و روته‌مولر

«صبح جمعه او را در هتل المپیک دیدم. سرحال و پرانرژی به نظر می‌رسید. فعلاً به ایران آمده تا درباره شرایط تیم ملی اطلاعات و شناخت بیشتری پیدا کند. این را خود روته‌مولر به من گفت.» مرتضی محصص که از سال 2000 سابقه همکاری با مدرس مطرح آلمانی را دارد حضور مولر در کادرفنی تیم ملی را بسیار مفید ارزیابی می‌کند. وی می‌گوید: «مولر بیش از یک میلیارد برای فوتبال ما موثر خواهد بود.»

روته مولر سوابق درخشانی دارد. این مدرس آلمانی که توانایی ویژه‌ای در تدریس مسائل فنی و تئوریک فوتبال دارد، قرار است به زودی رسما در کنار علی دایی تیم ملی کشورمان را همراهی کند. این در حالی است که همه چیز از ارتباط دوستانه او با سرمربی تیم ملی خبر می دهد تا جایی که علی دایی در نخستین واکنش‌های خود درباره مولر گفت: «آرزو دارم با او کار کنم.

او مربی بادانشی است و اجازه نمی‌دهم کسی مولر را دستیار من خطاب کند.»
علی دایی همچنین در نخستین روز تمرینات تیم ملی در کیش، روته‌مولر را اینگونه به بازیکنان معرفی کرد: «آقای مولر یکی از بهترین مربیانی است که من در فوتبال اروپا می‌شناسم. کار خود را بدون هیچگونه کوتاهی انجام می‌دهد و به طور حتم در آینده بیشتر از او یاد می‌گیریم. روته مولر از این به بعد با ما همراه خواهد بود.»

روته مولر در حالی مورد توجه سرمربی تیم ملی قرار گرفته که در درون کادر فنی دستیار و مترجم سابقش یعنی هومن افاضلی را با خود همراه می‌بیند.

افاضلی در سال 84 در نقش مترجم و کمک مدرس سابقه همکاری با روته مولر را دارد. با این حساب مدرس آلمانی در کادرفنی تیم ملی شرایط بیگانه‌ای را پیش روی خود نمی‌بیند.
آخرین خبرها حاکی از آن است که طی 2 روز گذشته روته‌مولر بخش عمده‌ای از تمرینات تیم ملی را تحت نظر داشته و البته در باره نقاط ضعف تیم ملی با علی دایی جلسه‌ای را نیز برگزار کرده است. موضوعی که اتفاقاً مورد استقبال سرمربی تیم ملی قرار گرفته. اما روته‌مولر برای ادامه همکاری‌اش با فدراسیون فوتبال هنوز تصمیم قطعی اتخاذ نکرده است.

وی تقریباً مسئولیت دوره‌های حرفه‌ای مربیگری در اکثر کشورهای اروپایی از جمله هلند، ایتالیا، فرانسه، انگلیس و آلمان را برعهده دارد. برخی منابع می‌گویند: «او مبلغی در حدود یک میلیارد تومان را به فدراسیون پیشنهاد داده است.» او در تازه‌ترین واکنش‌های خود پس از مشاهده تمرینات تیم ملی تأکید کرده که علی دایی می‌تواند ایران را به جام جهانی ببرد. وی ادامه داده است: «موقعیت‌های خیلی بهتری داشتم اما همکاری با تیم ملی ایران اتفاق تازه‌ای است که از آن استقبال می‌کنم، چون قصد دارم در آسیا نیز تجاربی کسب کنم.»

گرمای وحشتناک کیش

روز گذشته تمرینات تیم ملی در داخل سالن برگزار شد. گرمای بیش از حد کیش باعث شد تا ملی پوشان در داخل سالن به تمرینات بدنسای بپردازند. بازیکنان پس از انجام تمرینات تاکتیکی در نهایت دقایقی به تمرین سبک پرداختند.

کد خبر 62140

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز