هفته‌نامه‌ی دوچرخه: نوجوان‌های عشق بازی خبردار باشند که در نمایشگاه فناوری‌های «لاس‌وگاس» یا همان CES که از پنجم ژانویه آغاز به‌کار کرده، شرکت‌های بزرگ دنیای بازی، از نوآوری‌های خود برای کمک به تجربه متاورس (فراجهان) رونمایی کردند.

متاورس؛ دنیایی فراتر از واقعیت مجازی

یکی از این نوآوری‌ها لباسی است که سیم‌های آن به پوست بدن متصل می‌شود. حسگرهای این لباس به یک اپلیکیشن تلفن همراه متصل هستند. کاربر پیش از استفاده از عینک و کلاه مخصوص واقعیت مجازی، می‌تواند شدت هر کدام از حس‌های لباسش را تعیین کند.

مثلاً کاربر می‌تواند تصمیم بگیرد نیش حشرات را تا چه حد در متاورس حس کند.  او همچنین می‌تواند تعیین کند که در دنیای بازی، میزان خونریزی‌ و دردش پس از برخورد گلوله چه قدر باشد.

به گزارش خبرنگار دوچرخه و به نقل از یورو نیوز، «خوزه فوئرتس»، رئیس شرکت اسپانیایی اوو (Owo) که این لباس‌ها را تهیه کرده می‌گوید: «با یک پوست دوم می‌خواهیم به متاورس جان بدهیم. حس تماس را در دنیای مجازی پدید خواهد آورد.»

لباس‌های شرکت اوو قرار است تا پایان سال ۲۰۲۲ به قیمتی کم‌تر از ۴۰۰ یورو در بازار عرضه شود.

یکی دیگر از نوآوری‌های عرضه‌شده در نمایشگاه فناوری لاس‌وگاس، عینک‌های سبک‌تر و تخصصی‌تر برای سفر به دنیای واقعیت مجازی است. شرکت دیگری از طرح خود برای ساخت دستبندی رونمایی کرد که سیگنال‌های الکتریکی ارسالی از مغز انسان به دست‌ها را تشخیص می‌دهد. این دستبندها در عمل امکان کنترل محصولات هوشمند را با تکان دادن انگشتان فراهم خواهد کرد.

«مارک زاکربرگ»، مدیرعامل شرکت فیسبوک که نامش را به متا تغییر داده، چند ماه پیش اعلام کرد که متاورس را آینده‌ی اینترنت می‌داند و در همین‌ راستا سرمایه‌گذاری زیادی در این زمینه انجام خواهد داد.

در حقیقت مقایسه‌ی متاورس و واقعیت مجازی، مثل مقایسه تلفن‌های همراه اولیه و تلفن‌های هوشمند امروزی است. متاورس بر روی رایانه‌ها نصب نمی‌شود، بلکه برای استفاده از آن باید از هدست استفاده کنید تا وارد یک دنیای دیجیتالی شوید.

کد خبر 648423

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha