لباس‌هایی هستند که نمی‌توانیم در زندگی واقعی بپوشیم، اما در دنیای دیجیتال متاورس می‌توانیم همه آنها را بخریم.

لباس/ متاورس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از bbc، بسیاری از ما ممکن است وقت خود را در اینستاگرام، تیک‌تاک، توییتر یا بازی‌های کامپیوتری بگذرانیم، اما به‌تازگی جوان‌های بسیاری هر روز بیشتر از قبل به پلتفرم متاورس برای دیدن آواتارهای خود می‌پیوندند. آواتار شما می‌تواند شبیه ظاهر شما در دنیای واقعی باشد یا می‌توانید وانمود کنید که فردی یا چیزی کاملاً متفاوت هستید که این جذابیت منحصربه‌فرد آن است.

در این دنیای دیجیتال، زپتو Zepeto بزرگ‌ترین پلتفرم متاورس آسیا وجود دارد که با اینکه سه سال پیش راه‌اندازی شده، اما تقریباً یک‌چهارم میلیارد کاربر دارد.

یکی از کسانی که در این پلتفرم فعالیت می‌کند، یک زن ۲۸ ساله کانادایی است که با فروش لباس‌های دیجیتال در متاورس حقوق شش‌رقمی دریافت می‌کند. مونیکا لوئیز که معروف به مونیکا کوین است، برای آواتارها لباس دیجیتالی طراحی می‌کند و می‌فروشد و از زپتو درآمد کسب می‌کند.

زپتو که در کره جنوبی مستقر است، به افراد اجازه می‌دهد آواتارها یا نمایش‌های دیجیتالی خود را ایجاد کنند. اما آواتارها به لباس نیاز دارند و تاکنون بیش از ۱.۶ میلیارد کالای مد مجازی در این پلتفرم فروخته شده است.

لباس‌های دیجیتالی لوئیز با واحد پول زپتو به نام زِم zems به فروش می‌رسند و قیمت هر کدام از یک تا پنج زم است. کاربران زم را با پول واقعی خریداری می‌کنند و سازندگان برای هر فروش به ارزش ۵۰۰۰ زم، ۱۰۶ دلار دریافت می‌کنند.

لوئیز در مورد علت ورودش به این حوزه به بی‌بی‌سی گفت: «لباس‌هایی هستند که نمی‌توانم در زندگی واقعی بپوشم، اما در دنیای دیجیتال، می‌توانم همه آنها را بخرم.»

زپتو سه سال پیش شروع به کار کرد و ماه گذشته در چند سرمایه‌گذاری که توسط شرکت ژاپنی Softbank رهبری می‌شد، ارزش آن به یک میلیارد دلار رسید. HYBE، شرکتی که گروه موسیقی بی‌تی‌اس را مدیریت می‌کند، یکی از سرمایه‌گذاران آن بود و حدود ۴۱ میلیون دلار سرمایه داشت.

حدود ۷۰ درصد از کاربران این پلتفرم زنان و بیشتر نوجوانان هستند. رودی لی مدیر ارشد استراتژی این پلتفرم گفت که زپتو برای بسیاری از کاربران آن اولین شبکه اجتماعی است که عضو شده‌اند.

همچنین نمایش دیجیتالی لباس‌های برندهای رالف لورن و گوچی در زپتو وجود دارد.

کد خبر 645973

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مد و زيبایی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha