بی‌شک طرفداران مد لوکس و گران‌قیمت با برند هرمس و کیف‌های تولیدی بسیار خاص این شرکت به نام بیرکین آشنا هستند. حالا این کیف‌ها هم در دنیای دیجیتال فروخته می‌شوند.

هرمس

به گزارش همشهری آنلاین، کیف‌های بیرکین برند هرمس که از چرم مرغوب و تماما با دست ساخته می‌شوند، فقط به افرادی خاص و مشهور فروخته می‌شوند و در عالم مد نشانه‌ای از ثروتمندی صاحبانشان به شمار می‌آیند.

نکته‌ای که در مورد این کیف‌ها جالب است بدانید این است که افرادی که خواهان خرید کیف‌های بیرکین هستند باید از مدت‌ها قبل درخواستشان را به این شرکت بدهند و ماه‌ها در صف انتظار بمانند تا کیف مورد نظرشان را تحویل بگیرند. قیمت این کیف‌ها از ۹هزار دلار شروع می‌شود و تا ۵۰۰هزار دلار یا بیشتر هم فروخته شده است.

حالا این برند لوکس مانند برخی دیگر از برندهای دنیای فشن پا به عرصه متاورس گذاشته است و یک گزینه دیگر برای فروش کیف‌های بیرکین خود ایجاد کرده است و آن هم به شکل یک NFT یا توکن غیرقابل تعویض است که اخیراً در حوزه دیجیتال قرار گرفته است. این کیف‌ها که موسوم به متابیرکین هستند، ساخته یک هنرمند دیجیتال در لس‌آنجلس به نام میسون روچیلد است.

ورود برندهای فوق لاکچری به دنیای متاورس | کدام برندها پیشتازند؟

نکته مهم در این مورد این است که این متابیرکین‌ها واقعی نیستند، به این معنا که آنها از محصولات خانه لوکس فرانسوی هرمس و جزو کیف‌های دستی فیزیکی این شرکت نیستند.

روچیلد فقط ۱۰۰ متابیرکین طراحی و به گونه‌ای آن را انحصاری کرده است تا بی‌شباهت به کیف‌های اصلی هرمس که در تعداد محدود تولید می‌شوند نباشد. این کیف‌ها هم همچون کیف‌های فیزیکی هرمس دارای خز مصنوعی با رنگ‌های روشن، پتنرن‌ها و حتی تصاویری از آثار هنری معروف از جمله مونالیزاست. قیمت‌ آنها در ابتدا چندان گران نبود، ولی بعد از مدتی به سطح قیمت بیرکین واقعی افزایش یافت و برخی از آنها معادل ۴۰هزار پوند کریپتو فروخته شده‌اند.

اما از سوی دیگر، برند هرمس اخیراً بیانیه‌ای در فایننشال تایمز منتشر کرده است که می‌گوید: این ان‌اف‌تی‌ها مالکیت معنوی و حقوق علامت تجاری هرمس را نقض می‌کنند و نمونه‌ای از محصولات جعلی هرمس در متاورس هستند. ما اجازه تجاری‌سازی یا ایجاد کیف بیرکین توسط میسون روچیلد در متاورس را نداده و از این کار رضایت نداریم.

با این حال روچیلد از اظهارنظر درباره اظهارات هرمس خودداری کرده است.

ورود برندهای فوق لاکچری به دنیای متاورس | کدام برندها پیشتازند؟

در حالی که متابیرکین مورد تایید هرمس نیست، اما این اقدام جدیدترین مورد از راه‌اندازی یک NFT در حوزه مد است. به‌تازگی هم برند کوچ Coach اولین مجموعه NFT خود را منتشر کرده است. چندی پیش هم برند گوچی گفته بود که در شرایط کنونی زمان بسیار مهم است. این برند ایتالیایی، قبل از دیگر برندها اولین محصولات خود به صورت توکن را راه‌اندازی کرد.

با توجه به اینکه ان‌اف‌تی‌ها به‌خوبی بازار سنتی هنر را مختل کرده‌اند، ما با کنجکاوی منتظریم تا ببینیم آنها چگونه در آینده نزدیک بر بازار مد تأثیر می‌گذارند.

ورود برندهای فوق لاکچری به دنیای متاورس | کدام برندها پیشتازند؟

برگرفته از سایت‌های elle.uk و decrypt

کد خبر 644254

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha