مجموع نظرات: ۱۷
سه‌شنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۰۶:۰۷
۰ نفر

با اضافه کردن فلفل سیاه به تخم مرغ خیلی از بیماری‌ها را می‌توان درمان کرد یا از بین برد.

نیمرو

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرگزاری صداوسیما، ترکیب این دو ماده، علاوه بر خوشمزه بودن خاصیت غذایی بالایی نیز دارد. تخم مرغ غنی از ماده مغذی، ویتامین‌های A, D, B – ۱۲. است که به‌عنوان صبحانه مصرف می‌شود.

نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد افرادی که به‌طور منظم تخم مرغ مصرف می‌کنند سیستم ایمنی بهتری دارند. با اضافه کردن فلفل سیاه به تخم مرغ خیلی از بیماری‌ها را می‌توان درمان کرد یا از بین برد.

در این مطلب به برخی از این خواص اشاره می‌کنیم:

میزان انرژی را بالا می‌برد: شروع روز با مصرف تخم مرغ و فلفل سیاه سوخت‌وساز بدن را افزایش می‌دهد و برای تمام‌ روز انرژی ایجاد می‌کند.

میزان گلبول‌های قرمز را بالا می‌برد: ترکیب این دو ماده، غنی از آهن است. آهن تا سطح مطلوبی اکسیژن‌رسانی را به سلول‌ها بهبود می‌بخشد در نتیجه گردش خون و میزان گلبول‌های قرمز افزایش پیدا می‌کند.

عضله‌سازی می‌کند: با تأمین پروتئین لازم بدن و عضله‌سازی، فرم عضلات بدن را بهبود می‌دهد.

سلامتی مغز را تامین می‌کند: مصرف این دو ترکیب به‌عنوان صبحانه باعث تقویت، سلامت و فعال ماندن مغز می‌شود. ماده‌ای به نام کولین در این صبحانه، در تولید سلول‌های مغزی نقش دارد.

مشکل دید را کاهش می‌دهد: مصرف منظم این دو ترکیب برای صبحانه تکرر مشکلات چشمی مربوط به سن مانند دژنراسیون شبکیه و آب‌مروارید را کاهش می‌دهد. تخم مرغ غنی از کارتینوئید و و ویتامین لازم برای بهبود بینایی است.

استخوان‌های سالم ایجاد می‌کند: از آنجا که تخم‌مرغ غنی از ویتامین D است، ترکیب آن با فلفل سیاه ظرفیت جذب کلسیم در استخوان را بالا می‌برد. درنتیجه استخوان‌ها قوی‌تر و کمتر مستعد به بیماری‌هایی مانند پوکی می‌شود.

کد خبر 644434

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 3
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
    30 3
    عجب مادر بزرگ من خودش-بکپارچه پزشک بوده خدا بیامرز
  • مریم IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
    21 5
    ممنون از اطلاعات مفیدتون
  • مهدی US ۰۵:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
    30 10
    سلام ممنون که مطلب نوشتد در رابطه با سلامتی (نوش) اگه دقت کرده باشین متوجه میشوید که تناقض و اختلاف خیلی زیادی در دستورات غذایی هست مثلا همین مطلب میگه به طور منظم یعنی هر روز مصرف کنی ..بینایی تقویت میشه ..عضله سازی میشه..استخون قوی میشه ....بعد یه مطلب دیگه خوندم میگفت نباید به صورت دایم مصرف بشه تخم مرغ نمیدونم کبد رو چه میکنه چربی بالا میبره چه میدونم از این دری وریا ....درکل نظرم اینه به حرف هیچ دکتری گوش نکنید قبل از اینکه بخاهید غذا بخورید یه چند دقیقه فکر کنید که امروز میلتون به چه غذایی بیشتر میره و میل شما در واقع بیان گر نیاز بدن به انواع مواد ریز مغزیه یعنی اینکه شاید خودتون ندونید داخل فلان غذا چه موادی موجود هست ولی بدنتون چون قبلا اون غذا رو خوردید کاملا میدونه ترکیبات مورد نیاز امروز رو میتونه با این غذا به دست بیاره ...و این انتخاب مطمین ترین و سالم ترین انتخاب ممکن برای هر نفر هست .....از قدیم میگن کارو به دست کار دون بسپار بزارید بدنتون خودش به وسیله عاملی به اسم حوس یا میل خودش بگه چی لازم داره
    • IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
      8 7
      آقای دکتر آمریکایی هوس درسته نه حوس !!!
  • داداش IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
    18 2
    کم بخور همیشه بخور
    • الهام IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      6 4
      من همیشه دلم ماکارونی دم نکشیده میخواد.یعنی بدنم چه کمبودی داره؟
    • dost IR ۰۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
      5 2
      سلام اخوی گرامی. نظر شما واقعا از روی تدبر بوده و بشخصه بنده نیز دچار چنین ابهاماتی شدم و لی بعضی از چنین مسائلی باید تشریح بشه تا عموم آگاهی اونا بالاتربره ک موازین رو گره خورده نبینن . والا در حقیقت این گفت ها صحیح . و این قشری که شما ازش نام بردین واقعا در روزگاری که ما هستیم . بودن این عزیزان آدم رو به سلامتی بعد کسالت یا ناخوشی دلگرم میکنه . و این رو اساس چندین سال تجربه این دوستان که با چه مشقتی بدست اوردند و رایگان در اختیار عامه قرار میدن
    • IR ۰۷:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
      2 2
      دوست راهنمایی میکنی درست راهنمایی کن برادرم من هرچی میلتون میکشه یعنی چی من اکثریت رودیدم صبحانه فقط کیک و ابمیوه میخان هیچ موادی هم نداره جز قند بدن انسان اگراینطوربود که هرروز میل جینیسینگ میکردیم دوستان دکترها هرچی میگن ولی مابسته به نوع مزاجمون وبدنمون ببینیم چی خوبه براموندهمونو بخوریم
    • IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
      4 0
      البته این مطلب به نقل از خبرگزاری صدا و سیما هست و از هیچ پزشکی نام برده نشده حداقل این مطالب را باید از یک متخصص تغذیه بپرسند و منتشر کنند
  • IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
    7 0
    به املتم فلفل سیاه بزنی خوش مزه میشه البته ادویه کاری هم حرف نداره
  • ایلام، ل IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
    3 0
    سلام،سپاس،از این دست مطالب بیشتر منتشر فرمایید.
  • مجید IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    0 2
    تشکر از مطالب مفیدتون
  • احمدی IR ۰۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    3 2
    سلام خیلی ممنون از اطلاعات خوب تون
  • نسرین یوسفی IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    2 2
    بسیار عالی بود