اگر معمولا عادت دارید شام را غذاهای به اصطلاح نانی بخورید، مطمئنا فهرستی از این قبیل غذاها تهیه کرده‌اید که کوکوها هم بخش عمده‌ای از آن را تشکیل می‌دهند. در ادامه با طرز تهیه کوکوی کرفس آشنا می‌شوید.

کوکو سبزی‌ - غذا - آشپزی

به گزارش همشهری آنلاین، اگر معمولا عادت دارید شام را غذاهای به اصطلاح نانی بخورید، مطمئنا فهرستی از این قبیل غذاها تهیه کرده‌اید که کوکوها هم بخش عمده‌ای از آن را تشکیل می‌دهند. کوکو انواع و اقسام دارد، تنها کافی است مجموعه‌ای از سبزیجات دلخواه و چند عدد تخم‌مرغ را آماده کنید و با آنها کوکویی خوشمزه و باب طبع بپزید. با توجه به اینکه پاییز و زمستان فصل کرفس‌های باکیفیت و مرغوب است، کوکوی کرفس را به شما پیشنهاد می‌کنیم. البته همراه با کرفس از سبزیجات پرخاصیت و طعم‌دار دیگری هم استفاده می‌شود.

مواد لازم برای چهار نفر

 کرفس نیم کیلوگرم

سیب‌زمینی ۲۰۰ گرم

قارچ ۱۵۰ گرم

پیاز دو عدد

تخم‌مرغ سه عدد

آرد دو قاشق سوپ‌خوری

نعنای تازه خرد شده یک قاشق سوپ‌خوری

پودر سیر به مقدار لازم

نمک، فلفل و زردچوبه به مقدار لازم

روغن مایع جهت سرخ کردن به مقدار لازم

طرز تهیه کوکوی کرفس | غذایی که به امتحان کردنش می‌ارزد

طرز تهیه کوکوی کرفس

۱ـ پیاز را پوست کنده و به صوت خلالی خرد کنید. قارچ‌ها را هم حلقه‌حلقه کرده و پس از آن کرفس‌ها را پاک کرده و پس از شستن ریز خرد کنید. حالا در یک تابه گود مناسب مقداری روغن بریزید و روی شعله اجاق قرار دهید تا داغ شود. سپس پیاز را داخل آن بریزید و تفت دهید تا طلایی شود. قارچ و کرفس را هم در ظرف‌های جداگانه‌ای تفت دهید. حالا سیب‌زمینی را هم پوست کنده و به صورت نگینی خرد و سرخ کنید. بعد از آنکه تمام سبزیجات را به صورت جداگانه تفت دادید، آنها را کنار بگذارید.

نکته: علت اینکه سبزیجات باید به صورت جداگانه تفت داده شوند این است که زمان مورد نیاز برای پخت هر کدام متفاوت بوده و ممکن است مقدار حرارت لازم برای پخت یک ماده، مواد دیگر را له کند.

۲ـ کاسه بزرگی آماده کنید و تخم‌مرغ‌ها را در آن بشکنید و خوب هم بزنید. سپس نمک، فلفل و زردچوبه را به تخم‌مرغ اضافه کرده و به هم زدن ادامه دهید. بعد از آن نوبت اضافه کردن سبزیجات است. تمام سبزیجات آماده را به ترتیب داخل کاسه بریزید و به هم زدن ادامه دهید.

۳ـ مرحله بعدی اضافه کردن آرد است. در واقع آرد باعث می‌شود که مخلوط مایه کوکو کمی سفت شده و هنگام سرخ کردن وا نرود و راحت‌تر زیر و رو شود. وقتی آرد را اضافه کردید با چنگال مایه را خوب مخلوط کنید، سپس نعنا و پودر سیر را هم بیفزایید.

۴ـ در تابه مناسبی مقداری روغن بریزید و روی شعله اجاق گاز قرار دهید. پس از اینکه روغن داغ شد، مایه کوکو را داخل تابه بریزید و سطح آن را با پشت قاشق صاف کنید. ابتدا زیر شعله را زیاد کنید تا کمی خودش را بگیرد. سپس آن را کم کنید و در تابه را بگذارید و صبر کنید تا یک طرف آن سرخ شود. بعد با کفگیر چند برش روی آن ایجاد کرده و تکه‌های کوکو را برگردانید و طرف دیگر آنها را هم سرخ کنید.

روش دیگر

شما می‌توانید این کوکو را در فر هم درست کنید. برای این منظور داخل ظرف پیرکس گودی مقداری روغن بریزید و روی حرارت قرار دهید تا روغن کمی داغ شود. سپس مایه کوکو را داخل آن ریخته و فر را روشن کنید و روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد قرار دهید. ظرف را در طبقه وسطی فر بگذارید. بعد از حدود ۴۵ دقیقه شعله زیر فر را خاموش کرده و شعله بالای آن را روشن کنید و حدود ۱۵ دقیقه حرارت دهید تا طلایی رنگ شود. حالا می‌توانید کوکو را به صورت درسته در سینی گرد برگردانید.

منبع: آشپزی مثبت

کد خبر 640505

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha