دوشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۹:۳۴
۰ نفر

پاریس: پلیس اعلام کرد که دلیل اصلی نجات یافتن یک مرد از مرگ، تماس تلفنی‌ای بوده که سگ او با اداره پلیس برقرار کرده است.

این سگ 18 ماهه در تعلیمات خود نحوه استفاده از تلفن را فراگرفته بود. این سگ پس از اینکه مشاهده کرد صاحبش بر اثر جراحت به شدت دچار خونریزی شده با استفاده از دندان‌هایش دکمه‌های تلفن را فشار داد و با مرکز فوریت‌های پلیس ارتباط برقرار کرد.

ماموران پلیس هم پس از شنیدن صدای سگ متوجه شدند که حادثه‌ای اتفاق افتاده و نیرو‌های خود را به محل اعزام کردند.

گفتنی است که این سگ تربیت شده در گذشته نیز توانسته بود از طریق تماس با این مرکز جان چند تن از دوستان صاحبش را که به دره سقوط کرده بودند، نجات دهد.

نبرد همگانی با موش‌ها

اوهایو: سر انجام پس از 2 سال برنامه نبرد همگانی با موش‌ها متوقف خواهد شد که  این امر اعتراضات وسیع مردمی را به دنبال داشته است.این در حالی است که مقامات علت این تصمیم را کمبود بودجه عنوان می‌کنند.

این در حالی است که طی 2 سال گذشته تعداد بسیار زیادی موش که بخش‌هایی از جنوب شهر و دانشگاه‌ها را آلوده کرده بودند به دنبال اجرای این برنامه به تله افتادند.

اجرای این برنامه سالانه 275 هزار دلار هزینه دارد اما از آنجایی که دولت 3 درصد از هزینه‌های بهداشتی کم کرده است، این برنامه دیگر قابل اجرا نخواهد بود.

این در حالی است که کارشناسان هشدار می‌دهند در صورت توقف این برنامه، تعداد موش‌ها دوباره زیاد خواهد شد و سلامت و بهداشت شهر با خطر مواجه می‌شود.

از سوی دیگر، بسیاری از شهروندان نیز نسبت به اجرا نشدن این برنامه اعتراض کرده‌اند. به گفته آنها در برخی نقاط شهر تعداد موش‌ها بسیار زیاد خواهد شد.

دست و دلبازی در اهدای خون

مکزیکوسیتی: مقامات سازمان اهدای خون می‌گویند مردم باید پیرزن 80 ساله‌ای را که در اهدای خون بیش از اندازه دست و دلبازی کرده است، الگوی خود قرار دهند. این پیر‌زن در 40سال گذشته بیش از 20 گالن خون اهدا کرده است.

این زن به خبرنگاران گفت: از اواسط دهه 1960 عمل  اهدای خون  را آغاز کردم. به گفته وی در آن زمان فرزندش بر اثر سانحه‌ای نیاز به عمل جراحی پیدا می‌کند و این زن مجبور می‌شود برای جبران خون از دست رفته پسرش به او خون بدهد.

پزشکان بیمارستان می‌گویند این زن از آن تاریخ به بعد تقریبا هر 56 روز یک بار خون اهدا کرده است که برای کمک به 500 بیمار کافی است. پزشکان می‌گویند اهدای خون هیچ هزینه و ضرری در پی ندارد و تنها یک ساعت از وقت اهدا کننده را می‌گیرد.

گفتنی است با وجود سابقه 40 ساله اهدای خون، این زن که هم اکنون هشتمین دهه زندگی‌اش را سپری می‌کند، کاملا سالم است.

چاقوکشی در اتوبوس

شیکاگو: مسافران یک اتوبوس بین شهری در تماس با پلیس اعلام کردند که راننده اتوبوس روی آنها چاقو کشیده است.

این حادثه زمانی اتفاق افتاد که به دنبال تاخیر اتوبوس درگیری لفظی بین یکی از مسافران و راننده ایجاد شد. اما این راننده زن ناگهان از جیب خود یک چاقو با تیغه بلند در آورد و مسافران را تهدید کرد.

البته با پادرمیانی مسافران راننده به تهدید با چاقو خاتمه داد اما در صورت اثبات جرم، این راننده 45 ساله از کار خود برکنار خواهد شد.

در حال حاضر وکیل این زن قصد دارد ثابت کند که او به جنون آنی مبتلاست اما حتی در این صورت هم او مجاز به کار نخواهد بود.

علاوه بر این، شرکت استخدام کننده راننده زن نیز در معرض پرداخت جریمه سنگین قرار می‌گیرد زیرا برای کار حساسی همچون رانندگی آزمایش‌های کامل را به عمل نیاورده تا متوجه شود این زن به جنون مبتلاست

کد خبر 63489

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز