شنبه ۲۳ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۷:۰۲
۰ نفر

کالیفرنیا: یک مرد که خود را فروشنده جارو برقی معرفی کرده بود تمام طلا و جواهرات یک پیرزن را به سرقت برد.

داستان از این قرار بود که این مرد با در دست داشتن چند دستگاه جارو برقی به خانه‌های مردم مراجعه می‌کرد تا پس از توضیح در مورد عملکرد جارو برقی، آنها را برای خرید یکی از دستگاه‌ها متقاعد کند.

به هر حال هنگامی که این مرد به خانه پیرزن رسید از او خواست تا یکی از جارو برقی‌ها را داخل خانه امتحان کند.

این مرد پس از کسب اجازه از پیرزن و با استفاده از ضعف بینایی وی، جارو برقی را به برق زد و با استفاده از قدرت مکش دستگاه، تمام طلا و جواهرات پیرزن را از داخل کمد سرقت کرد و متواری شد.  

از هوش رفتن در جلسه امتحان

تانزانیا: مدیر یک مدرسه اعلام کرد که 20 نفر از دانش‌آموزانش پس از شرکت در یک جلسه امتحان، از هوش رفته‌اند. در این جلسه امتحان که پرسش‌های آن در 3 صفحه تنظیم شده بود حدود 140 دانش‌آموز شرکت کرده بودند اما 20 نفر از آنها برای بیش از 40 دقیقه بیهوش شدند.

مدیر مدرسه به خبرنگاران گفت: دانش‌‌آموزان پس از مشاهده نخستین برگه سؤالات شروع به گریه و داد و فریاد کردند. هرچند برخی معتقدند سخت بودن  سؤالات موجب نگرانی دانش‌آموزان و از هوش رفتن آنها شده است اما مدیر مدرسه می‌گوید در این منطقه از تانزانیا غش کردن دانش‌آموزان به ویژه دانش‌آموزان دختر امری عادی است چون اغلب آنها به سوء تغذیه دچارند.

گفتنی است این دانش‌آموزان پس از بهبودی و خوردن غذا بار دیگر در جلسه امتحان شرکت کردند و به سؤالات پاسخ دادند.

مواد مخدر در پوشش شکلات

برلین: پلیس پس از اینکه متوجه شد مقدار زیادی مواد مخدر در پوشش شکلات در سطح شهر فروخته شده است، محل فروش آنها را شناسایی و مغازه را پلمب کرد. فروشنده 23 ساله این مغازه به طور ماهرانه‌ای داخل شکلات‌ها را خالی کرده و درون آنها را با مواد مخدر پر می‌کرد .

اما رفته رفته مشتریان این فروشگاه زیاد شدند و سرانجام پلیس به مشتریانی که در هر ساعت از شبانه‌روز به فروشگاه مراجعه کرده و مقدار زیادی شکلات می‌خریدند، مشکوک شد.

به این ترتیب یکی از ماموران پلیس با لباس مبدل به فروشگاه مراجعه کرد و پس از خرید یکی از بسته‌های شکلات آن را به آزمایشگاه برد.

آزمایشگاه هم وجود مواد مخدر در این شکلات‌ها را تایید کرد. پسر جوانی که اقدام به پر کردن شکلات‌ها با مواد مخدر کرده بود، گفت: از آنجایی که هر روز قوانین  سختگیرانه‌تری در مورد مقابله با فروش مواد مخدر به اجرا در می‌آید، فروش آنها در بسته‌بندی‌هایی مانند شکلات کمتر توجه پلیس را جلب می‌کند.

پستچی بی‌مسئولیت

فرانکفورت: یک پستچی جوان که در طی یک سال گذشته هیچ یک از نامه‌ها را به مقصد نرسانده بود، توسط پلیس دستگیر شد.

این پستچی زمانی دستگیر شد که همسایه او مشاهده کرد وی در حال انداختن یک کیسه بزرگ پر از نامه داخل انباری منزلش است.

این زن بلافاصله با پلیس تماس گرفت و ماموران پلیس پس از بازرسی انباری خانه این مرد چندین کیسه بزرگ دیگررا که پر از نامه بود و تاریخ آنها به یک سال گذشته باز می‌گشت،پیدا کردند.

در این بازرسی بیش از 20 هزار نامه کشف و پستچی جوان به همراه نامه‌ها به اداره پلیس منتقل شد. این مرد در گفت و گو با پلیس دلیل نرساندن نامه‌ها به مقصد را مشغله زیاد عنوان کرد.

او گفت که برای گرفتن دیپلم در یک مدرسه شبانه تحصیل می‌کند و چون شب ها تا صبح بیدار است تا ظهر خواب می‌ماند و فرصت نمی‌کند نامه‌ها را به دست گیرنده برساند.

کد خبر 63250

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز