سه‌شنبه ۲ مهر ۱۳۸۷ - ۱۸:۱۵
۰ نفر

سئول: گلف یکی از بازی‌های محبوب و پرطرفدار در کره جنوبی است اما دولت سئول تصمیم گرفته از همین علاقه برای وادار کردن مردم به پرداخت مالیات استفاده کند.

دولت می‌گوید عضویت در باشگاه‌های گلف که بازی بسیار گرانقیمتی است از حدود 200 تا 300 هزار دلار شروع شده و به یک میلیون دلار هم می‌رسد.

این در حالی است که همین اعضای باشگاه‌ها سعی می‌کنند ثروت خود را از اداره مالیات پنهان نگهداشته و وانمود کنند که پولی برای پرداخت به عنوان مالیات در بساط ندارند.

به همین دلیل اداره مالیات اعلام کرده است در صورتی که ثروتمندان مالیات خود را نپردازند، هزینه‌ای را که برای عضویت در باشگاه گلف پرداخت کرده‌اند، به عنوان مالیات مصادره خواهد کرد.

اسکیت‌سواری دردسر‌ساز

پورتلند: اسکیت ‌سواری یک نوجوان در یکی از محله‌ها حسابی دردسرساز شده است. این نوجوان از صبح تا شب در پیاده‌رو‌ها و خیابان‌های این محل مشغول اسکیت‌سواری است و علاوه بر ایجاد دردسر برای عابران، عملیات احداث یک ساختمان را نیز مختل کرده است.

این پسربچه از نخستین ساعات صبح با سرعت زیادی در پیاده‌رو‌ها اسکیت‌سواری می‌کند و تا کنون موجب شده است که چند نفر از عابران زمین بخورند.

از سوی دیگر، او همواره از مقابل ساختمانی در حال احداث عبور می‌کند و  مصالح ساختمانی را که‌کارگران در حال حمل آن هستند به هم می‌ریزد. این در حالی است که پلیس هنوز نتوانسته این نوجوان را  دستگیر کند.

گفتنی است این محله یکی از محله‌های معروف برای گردشگران است و ترس از این نوجوان در کاهش تعداد گردشگرانی را که از این محل بازدید می‌کنند، موثربوده است.

خودرو های ترسناک

پاریس: آبا تا به حال به شکل ظاهری خودرو‌ها فکر کرده‌اید؟ برخی خودروها همانند فولکس قورباغه‌ای شما را به خنده  و برخی دیگر آنقدر ظاهر خشمگینی دارند که شما را به ترس می‌اندازند.

کارشناسان بر این عقیده‌اند که ظاهر خودرو‌ها از روبه‌رو همانند ظاهر انسان‌ها روی دیگران تاثیر می‌گذارد.

برای مثال نوع طراحی چراغ ،خطوط و منحنی‌ها در برخی خودرو‌ها به گونه‌ای است که به آنها ظاهری ساده و دوست داشتنی می‌دهد و هنگام نگاه کردن به آنها به یاد چهره خندان یک انسان می‌افتیم اما برخی خودرو‌ها ظاهری با ابهت و خشن دارند و این ویژگی به محض مشاهده آنها به طرف مقابل منتقل می‌شود.

کارشناسان می‌گویند مشاهده خودرو‌ها در یک‌دهم ثانیه احساساتی از قبیل خشم، ترس یا شادی را به انسان منتقل می‌کند. اکنون این سؤال در بین دانشمندان مطرح است که آیا سواری اینگونه خودرو‌ها هم روی اخلاق رانندگان تاثیر می‌گذارد ؟

حبس خانگی

سیدنی: وحشی شدن یک خوک موجب شد که یک زن مسن نتواند مدت زیادی از خانه خود خارج شود.

این زن 63 ساله هنگامی که قصد داشت از در خانه ویلایی‌اش بیرون بیاید تا از سرویس بهداشتی که خارج از ساختمان قرار داشت استفاده کند با یک خوک کثیف و وحشی مواجه شد که  وارد حیات شده بود. او سعی کرد با عبور از کنار این حیوان خود را به سرویس بهداشتی برساند اما در کمال ناباوری حیوان به سمت او حمله‌ور شد.

این زن کمی عقب نشینی و دوباره تلاش کرد اما این بار خوک او را گاز گرفت. به این ترتیب پیرزن به خانه بازگشت و منتظر شد تا خوک، حیاط خانه‌اش را ترک کند اما این حیوان پشت در دراز کشید و  از آنجا تکان نخورد.

از آنجایی که  تلفن خانه این زن قطع شده بود او نمی توانست با دیگران تماس بگیرد و مجبور شد تا فردا صبح که شوهرش از مسافرت بازگشت در خانه محبوس بماند

کد خبر 64155

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز