جمعه ۵ مهر ۱۳۸۷ - ۱۶:۵۱
۰ نفر

یک تاجر ثروتمند ژاپنی که برای اعزام به فضا یک دوره آموزشی 10 روزه را گذرانده است از شرکت فضانوردی ای که در آن ثبت نام کرده بود،‌شکایت کرد.

کلاهبرداری در فضانوردی

فلوریدا: این مرد بنا بود همراه با 3 نفر دیگر پس از طی دوره آموزشی به سفر فضایی برود.

اما در لحظات آخر، این شرکت بدون هیچ دلیلی اعلام کرد که وی نمی‌تواند در این سفر فضایی شرکت کند. به همین دلیل این تاجر ثروتمند از این شرکت شکایت کرده و 21 میلیون دلار غرامت می‌خواهد.

این مرد می‌گوید 2 سال پیش برای ثبت نام در این تور فضایی 10 میلیون دلار به شرکت پرداخت کرده است و با توجه به اینکه برای مدتی طولانی این پول نزد شرکت باقی مانده، آنها باید 2 برابر این پول به وی غرامت بدهند. 

کیسه هوا برای سالمندان

توکیو: در سال‌های اخیر به طور چشمگیری جمعیت مسن ژاپن زیاد شده است و این امر مشکلات زیادی را به وجود آورده است.

جدا از تاثیر پیر شدن جمعیت بر فرصت‌های شغلی و رشد اقتصادی ژاپن، این روند هزینه‌های بهداشتی سنگینی را نیز به دولت تحمیل می‌کند. افراد مسن معمولا دچار پوکی استخوان هستند و با یک زمین خوردن ساده، استخوان های آنها می‌شکند.

به این ترتیب بیمه باید پول زیادی برای درمان این افراد بپردازد. با توجه به این مشکل، یک شرکت تولید ‌کننده وسایل پزشکی دست به ابتکار جالبی زده است.

این شرکت لباس‌هایی را مخصوص افراد مسن طراحی کرده است که در صورت زمین خوردن همانند کیسه هوای خودرو عمل کرده و از شکستگی استخوان‌ها جلوگیری می‌کنند.

نحوه طراحی این لباس‌ها به گونه‌ای است که در صورتی که فرد در حال زمین خوردن باشد، چند کیسه هوا در نقاط مختلف لباس به سرعت باز می‌شوند.

سارق با وجدان

برلین: سارقی که برای عذرخواهی به محل سرقت بازگشته بود، توسط پلیس به دام افتاد.ماجرا زمانی اتفاق افتاد که همسر این سارق از او خواست برای میهمانی شب غذا و میوه بخرد.

اما این مرد که از چند ماه پیش بیکار شده بود، پولی در بساط نداشت تا با آن خرید کند. این مرد در حال قدم زدن در خیابان از مقابل یک فروشگاه کوچک عبور کرد و ناگهان به فکر سرقت مواد غذایی از آن افتاد.

او در مجموع  حدود 4 هزار یورو جنس از این فروشگاه که تعطیل بود سرقت کرد و پا به فرار گذاشت. اما پس از اینکه میهمانی خانوادگی آنها برگزار شد، این مرد دچار عذاب وجدان شد و به فروشگاه بازگشت تا نامه عذر‌خواهی خود را به همراه 400 یورو روی پیشخوان بگذارد.

لیکن همین اقدام او موجب شد که پلیس به سرنخی برای دستگیری‌اش دست یابد و پس از گذشت 3 روز به دام پلیس بیفتد.

دردسر عبور  از خیابان

کالیفرنیا: بی‌توجهی یک عابر به قوانین و تلاش وی برای عبور از قسمتی از خیابان که خط‌کشی مخصوص عابر پیاده نداشت، موجب شد که او با یک دستگاه کامیون برخورد کند.

اما نکته قابل توجه این بود که پلیس بلافاصله پس از ترخیص وی از بیمارستان این مرد را به اداره پلیس منتقل کرد. پلیس می‌گوید این مرد با نادیده گرفتن قوانین، موجب تصادف رانندگی و برهم خوردن نظم خیابان شده و باید جریمه بپردازد.

پیش بینی خبر

پکن: یکی از خبرگزاری‌های مشهور چین با انتشار خبری دروغ، انتقاد مقامات را برانگیخته است. این خبرگزاری معروف چند ساعت قبل از انجام یک عملیات فضایی از اجرای موفقیت‌آمیز آن خبر داد.

این در حالی است که در موقع انتشار این خبر هنوز هیچ یک از مراحل این پروژه انجام نشده بود.

کد خبر 64342

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز