چهارشنبه ۳ مهر ۱۳۸۷ - ۱۷:۳۲
۰ نفر

ولینگتن: یک شرکت تولیدکننده غذای حیوانات در آستانه انتخابات نیوزیلند دست به ابتکار جالبی زده است

این شرکت برای جلب توجه افکار عمومی و افزایش فروش خود این سؤال را روی بسته محصولات خود درج کرده است که دوست دارید کدام‌یک از نامزدهای انتخاباتی را در حال غذا دادن به حیوانات مشاهده کنید؟

این در حالی است که این شرکت محصولات خود را به 2 دسته تقسیم کرده و می‌گوید خریداری هر یک از این محصولات نشان‌دهنده تمایل مردم برای رای دادن به نامزدی است که نام او روی جعبه نوشته شده است.

این شرکت اعلام کرده  که از این طریق نه تنها توجه مردم را به خرید محصولاتش جلب می‌کند بلکه می تواند نتیجه انتخابات را پیش‌بینی کند.

سرقت بستنی از کامیون

کالیفرنیا: مقامات پلیس می‌گویند، می‌توانند این موضوع را درک کنند که سارقان از یک کامیون حامل مواد غذایی، بستنی سرقت کرده‌اند اما نمی‌فهمند که چگونه کاپوت این کامیون را هم کنده‌اند.

به گفته آنها اندازه این کاپوت به اندازه‌ای بزرگ بوده که کندن و حمل آن بدون استفاده از ابزار مناسب امکان‌پذیر نیست.  این در حالی است که این کامیون تنها برای چند دقیقه در مقابل یک فروشگاه متوقف بود تا بار خود را خالی کند.

اما سارقان از همین فرصت برای به سرقت بردن بستنی‌‌ها وکاپوت کامیون که تنها قیمت آهن به کار رفته در آن می‌تواند انگیزه سارقان از سرقت باشد، استفاده کردند.

راننده کامیون به پلیس گفت که تا کنون در سابقه کاری‌اش با چنین موردی برخورد نکرده‌ بود. به گفته وی احتمالا سارق  بستنی‌ها همان سارق کاپوت کامیون است و  آن را به قیمت بالایی فروخته است.

سقوط آزاد بر فراز اورست

نپال: تعدادی چترباز قصد دارند برای نخستین بار در هفته آینده از فراز قله اورست، پایین بپرند. دست کم 34 چترباز از 14 کشور جهان شامل انگلیس، آمریکا، دانمارک و نیوزیلند قصد دارند از هواپیمایی که برفراز قله اورست قرار می‌گیرد بیرون بپرند.

قله اورست 8 هزار و 850 متر ارتفاع دارد و  چتربازان می‌خواهند برای یک دقیقه بدون باز کردن چتر های نجات در هوا معلق باشند. به طور کلی این عملیات آنها بین
8 تا 10 دقیقه زمان می‌برد و  سپس آنها روی سطحی صاف فرود خواهند آمد.

به گفته کارشناسان این مهم‌ترین رویدادی است که پس از سال 1953 در اورست اتفاق می‌افتد. قله اورست برای نخستین بار توسط یک کوهنورد نیوزلندی 55  سال قبل فتح شد.

کارشناسان می‌گویند با توجه به موقعیت جوی و شرایط آب و هوایی در مرتفع‌ترین قله جهان، کوهنوردان باید  چترهای بزرگ‌تری با خود حمل کنند.

عقاب‌های سارق

لندن: دامداران و کشاورزان اخیرا از دست عقاب‌هایی که دام‌های آنها را سرقت می‌کند به سطوح آمده‌اند.

به گفته کارشناسان در یک سال گذشته دست کم 200 گوسفند توسط عقاب‌ها سرقت شده و کشته شده‌اند. این در حالی است که این امر اقتصاد خانواده‌هایی را که از طریق دامداری امرار معاش می‌کنند، مختل کرده است.

یکی از کشاورزان می‌گوید در صورتی که این روند ادامه پیدا کند دیگر گوسفندی در  روستا نمی ماند. به گفته وی، عقاب‌ها گوسفندان سنگین‌وزن را هم به سادگی از روی زمین بلند می‌کنند و با خود به لانه‌شان می‌برند.

به همین منظور کشاورزان انجمنی را به منظور حمایت از گوسفندان تشکیل داده و قصد دارند به هر ترفندی شده از اینکه گوسفندان‌شان طعمه عقاب‌ها شوند، جلوگیری کنند. آنها حتی قصد دارند چند کارشناس را برای مقابله با این موضوع استخدام کنند.

کد خبر 64254

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز