دوشنبه ۱ مهر ۱۳۸۷ - ۱۶:۲۷
۰ نفر

توکیو: در دنیای سیاست ژاپنی‌ها، هیچ چیز عجیب نیست.

 این روز‌ها در فروشگاه‌های ژاپن انواع لوازم متعلق به نخست وزیر آینده این کشور از عروسک 6 دلاری گرفته تا کیمونوی هزار و 200 دلاری به فروش می‌رسد. [زندگینامه: تارو آسو]

این در حالی است که این روز‌ها علاقه کودکان و نوجوانان به خریداری عروسک‌هایی که از چهره‌ وی ساخته شده، بسیار زیاد شده است و شرکت‌های تولید کننده این عروسک‌ها سود کلانی به جیب زده‌اند.

کارشناسان می‌گویند نکته جالب این است که این سیاستمدار در بین نوجوانان محبوب شده است.درواقع  سیاست‌ها و طرز فکر این رئیس‌جمهور موجب شده تا وی به این اندازه از محبوبیت برسد.

سکه‌های جعلی در اروپا

بروکسل: کارشناسان می‌‌گویند، در 5 سال گذشته تعداد سکه‌های یک یورویی تقلبی در اتحادیه اروپا 2 برابر شده است.

به این ترتیب حداقل 30 میلیون  سکه تقلبی یک یورویی در بین مردم دست به دست می‌شود و  این به معنای آن است که از هر 50 عدد سکه‌ای که در بازار وجود دارد دست کم یکی از آنها تقلبی است.

پیامدهای گرمای هوا

دالاس: مردی که به دلیل گرمای بیش از حد هوا  در یکی از معابر عمومی برای چندثانیه پیراهن خود را درآورده بود، از سوی دادگاه به پرداخت جریمه نقدی محکوم شد.

این جوان 20 ساله بلافاصله پس از درآوردن پیراهن خود توسط پلیس دستگیر و به بازداشتگاه منتقل شد.طبق قانون، شهروندان باید در اماکن عمومی پوشش کامل به تن داشته باشند.

رکورد شکنی کامیون‌ها

نیویورک: نزدیک به  300 دستگاه کامیون  توانستند با قرار گرفتن در کنار یکدیگر نام « نیویورک» را روی بزرگراه بنویسند.

این کامیون‌ها به یکی از عریض‌ترین بزرگراه‌ها انتقال داده شده و رانندگان آنها پس از چند ساعت عقب و جلو کردن کامیون‌ها توانستند به هدف خود برای نوشتن این لغت دست یابند. آنها توانستند حروف لاتین را کنار یکدیگر روی بزرگراه ایجاد کنند.

هر چند از روی زمین خواندن این کلمه امکان‌پذیر نبود اما آن دسته از تماشاگرانی که بالای تپه مجاور این بزرگراه رفته بودند توانستند این رکورد شکنی را مشاهده کنند.

از سوی دیگر تصاویری که از بالا گرفته شده بود نیز در بین مردم و رسانه‌ها پخش شد. برگزار کنندگان این مراسم قصد دارند نام خود را در کتاب رکورد‌های جهانی گینس به ثبت برسانند.

به گفته آنها بیشترین رکورد نوشتن کلمات با کامیون در سال 2004 به ثبت رسیده که در آن 83 دستگاه کامیون شرکت داشتند.

به هوش آمدن برای ازدواج

واشنگتن: پزشکان می‌گویند زنی که مدت زیادی در کما بوده به هوش آمده و نخستین جمله‌ای که به زبان آورده این بود:  می‌خواهم با همسر سابقم ازدواج کنم.

این زن 50 ساله که بر اثر ضربه مغزی به حال کما رفته بود در بیمارستانی که زمانی به عنوان پرستار در آن مشغول به کار بود، بستری شد.

هر چند پزشکان از به هوش آمدن او ناامید شده بودند اما ناگهان این زن از حالت کما خارج شدو تصمیم به ازدواج مجدد با همسر سابق خود گرفت.

بزرگ‌ترین الماس جهان

لندن: کارگران معدن به تازگی یک قطعه الماس کشف کرده‌اند که گفته می‌شود بزرگ‌ترین الماسی است که تا کنون در جهان پیدا شده است.

این قطعه الماس 478 قیراط وزن دارد. به گفته کارشناسان تا کنون تنها 20 قطعه الماس در جهان کشف شده که در حدود اندازه‌‌های این الماس بوده‌اند.

کد خبر 64019

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز