همشهری آنلاین: سخنگوی آژانس بین‌ا‌لمللی انرژی اتمی اعلام کرد: تمامی مواد هسته‌ای موجود در تاسیسات فراوری اورانیوم اصفهان تحت کنترل و نظارت آژانس قرار دارد.

به گزارش ایرنا، "ملیسا فلمینگ" با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: تاسیسات سوخت نطنز که فعالیت غنی‌سازی مواد در آن انجام می‌شود، مشمول بازرسی آژانس بین المللی انرژی اتمی است و بازرسان تایید کرده اند که هیچ مواد هسته‌ای در آنجا منحرف نشده است .

فلمینگ در واکنش به مطلب کذب نشریه انگلیسی دیلی تلگراف اظهار داشت: مقاله‌ای که با عنوان "ایران، توسعه سلاح‌های هسته‌ای را از سر می‌گیرد" توسط "کان کافلین و تیم بوچر" در نشریه دیلی تلگراف منتشر شده، ساختگی است و صحت ندارد.

سخنگوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بیانیه خود آورده است: گزارش آتی مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در خصوص ایران نشان خواهد داد که تمامی مواد هسته‌ای در تاسیسات فراوری اورانیوم در اصفهان (اورانیوم به شکل یو اف 6 که به عنوان مواد خام برای غنی سازی تولید شده است ) تحت کنترل و نظارت آژانس قرار دارد و بازرسان آژانس نشانه‌ای مبنی بر فقدان (گم شدن) هیچ گونه مواد هسته‌ای از آن تاسیسات ندارند.

فلمینگ اعلام کرده است: اورانیوم آنچنان که در دیلی تلگراف بیان شده در اصفهان غنی سازی نمی‌شود، بلکه در تاسیسات غنی‌سازی سوخت نطنز انجام می‌پذیرد. این تاسیسات مشمول بازرسی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است و بازرسان تایید کرده‌اند که هیچ مواد هسته‌ای در آنجا منحرف نشده است.

دیلی تلگراف در گزارشی جعلی مدعی شده بود، ایران در حال توسعه برنامه اتمی خود برای تولید سلاح هسته‌ای است و در همین ارتباط بین 50 تا 60 تن اورانیوم از تاسیسات غنی سازی ایران مفقود شده است.

بیانیه سخنگوی آژانس بین المللی انرژی اتمی روی سایت آژانس نیز منتشر شده و در اختیار رسانه های همگانی قرار گرفته اما رسانه های غربی از این بیانیه رسمی آژانس که ادعای آنان را رد می‌کند، استفاده نکردند.

کد خبر 63324

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز