همشهری آنلاین: دوازدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی آذر امسال با حضور قصه‌گویانی از ایران و کشور‌های مختلف جهان به میزبانی شهر تاریخی اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، این جشنواره امسال با هدف بهره‌گیری از قصه‌گویان توانا و ترویج فرهنگ قصه‌گویی علاوه بر مربیان قصه‌گوی کانون، برای نخستین بار در فراخوانی عمومی تمامی قصه‌گویان ایرانی را به شرکت در جشنواره با موضوع قصه‌های قرآنی دعوت کرده است.

معلمان، مربیان مدارس و مهدهای کودک و مراکز مختلف آموزشی، مادران، پدران، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها می‌توانند تا 10 مهر با ارسال لوح فشرده‌ای از فیلم قصه‌گویی خود در این رقابت ملی شرکت کنند.

همچنین 10 مهر (1 اکتبر 2008) آخرین مهلتی است که برای شرکت قصه‌گویان بین‌المللی در این جشنواره تعیین شده است، قصه‌گویانی که می‌توانند با موضوع آزاد قصه‌های‌شان را بیان کنند.

مرحله استانی این جشنواره هم برای انتخاب برترین قصه‌گویان کانون در استان‌های مختلف در حال برگزاری است که از میان این رقابت‌ها برگزیدگان به جشنواره‌های منطقه‌ای معرفی و پس از آن برای شرکت در مرحله نهایی جشنواره برگزیده می‌شوند.

بر اساس این گزارش در حاشیه دوازدهمین جشنواره بین‌المللی همچنین چهارمین جشنواره مقاله‌نویسی برای قصه‌گویی امسال برای اولین بار به صورت بین‌المللی برپا خواهد شد که مهلت ارسال آثار آن تا 30 مهر تمدید شده است.

این مسابقه نیز از تمامی صاحب‌نظران، اساتید، دانشجویان، مربیان و معلمان داخل و خارج از کشور برای ارسال مقاله‌هایشان با موضوع‌های قرآنی دعوت کرده است. بایدها و نبایدها در بازنویسی قصه‌های قرآنی برای کودکان و نوجوانان، نقش و جایگاه کودکان و نوجوانان در قصه‌های قرآنی، تأثیر قصه‌های قرآنی بر اندیشه و تخیل آنان، کاربرد تلمیحات قرآنی در قصه‌های برخاسته از متون کهن و تأثیرپذیری قصه‌های عامیانه از قصه‌های قرآنی پنج موضوع این مسابقه به شمار می رود.

جایزه این مسابقه - که برای شرکت در آن محدودیتی از نظر تعداد مقاله توسط هر نویسنده وجود ندارد - برای نفرات اول تا سوم به ترتیب 3، 2 و 1 سکه بهار آزادی به همراه تندیس ویژه جشنواره و لوح قدردانی در نظر گرفته شده است.

 دبیرخانه جشنواره از علاقه‌مندان به شرکت در بخش قصه‌گویان ایرانی و خارجی و مقاله‌نویسان خواسته است لوح فشرده فیلم قصه‌گویی خود را تا 10 مهر و مقالاتشان را به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی حداکثر در 10 صفحه A4 به صورت تایپ شده تا 30 مهر(21 اکتبر 2008) به نشانی تهران، خیابان نوفل‌ لوشاتو، خیابان مسعود سعد سلمان، شماره 30، دبیرخانه جشنواره‌های سراسری معاونت فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یا به نشانی پست الکترونیک DMF@kanoonparvaresh.com  ارسال کنند.

شماره تلفن‌های 66701183 و 66705195 برای ارایه اطلاعات بیشتر به علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره در نظر گرفته شده است.

 گفتنی است برگزاری جشن شب یلدا با حضور قصه‌گویان ایران و جهان از جمله برنامه‌های جذاب دوازدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی است که طی روزهای پایانی آذر و اوایل دی در اصفهان برگزار خواهد شد.

کد خبر 63022

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز