دوشنبه ۲۴ تیر ۱۳۸۷ - ۱۶:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین جیان لوئیجی روندی، رئیس جدید جشنواره سینمای رم گفت یک هیات داوران هفت‌نفره همراه با مردم عادی برندگان را در جشنواره مسال برخواهند گزید.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از رم  روندی جمعه 11جولای (21 تیر) در یک کنفرانس خبری گفت فیلم‌های نمایش اول و فیلم‌های بخش مسابقه در یک بخش واحد به نام "بخش رسمی" ترکیب خواهد شد تا "به مردم عادی و منتقدان امکان داده شد که در مورد فیلم‌های مشابهی قضاوت کنند."

به گفته او دوفیلم جایزه اصلی این رویداد،جایزه مارکوس آرلیوس طلایی برای بهترین فیلم،را دریافت خواهند کرد: یک فیلم به انتخاب مردم عادی و بیک فیلم دیگر به انتخاب هیات داوران بین‌المللی از حرفه‌ای‌های سینما.

این هیات داوران همچنین جایزه مارکوس آرلیوس نقره‌ای را به بهترین بازیگر مرد و زن خواهد داد.

روندی گفت: "آسان است فیلم‌هایی را ساخت که مردم عادی را راضی کند یا فیلم‌هایی که منتقدان را راضی نگهدارد. اما کار سخت در سینما این است که هر دو گروه را راضی کرد و قصد من ایجاد جشنواره‌ای است که که به این سینمای تماشایی معطوف باشد."

جشنواره رم در سال‌های 2006 و 2007 دارای یک هیات داوران 50 نفره مردمی بود که با قرعه‌کشی از میان سینماروهایی عادی انتخاب شده بودند.

روندی که در ماه ژوئن جشنواره از بنیانگذار آن گوفردو بتینی، تحویل گرفت، همچنین اعلام کرد که این رویداد در روزهای 22 تا 31 اکتبر (1 تا 10 آبان) برگزار خواهد شد و از این به بعد جشنواره بین‌المللی سینمایی رم خوانده خواهد شد.

روندی نیز مانند بتینی رئیس قبلی جشنواره، بر این نکته تاکید کرد که جشنواره رم، که هیات داوران اصلی آن با قرعه‌کشی از میان سینماروهای عادی انتخاب خواهد شد، با برادر بزرگتر ونیزیش رقابت نخواهد کرد.

او در این کنفرانس خبری گفت که ونیز: " در جستجوی هنر سینما است، در حالیکه ما در اینجا به دنبال سینما به عنوان یک نمایش تماشایی هستیم."

سایر تغییرات در جشنواره امسال رم شامل "ایتالیایی‌‌شدن" بخش‌های جشنواره است، برای مثال بخش "خیابان تجارت"، "Mercato del Film" نامیده خواهد شد.

گرچه روندی در مورد اغلب برنامه‌های جشنواره امسال صحبتی نکرد، اما بروز داد که بخش  " نگاهی به جهان" (که قبلا فوکوس نامیده می‌شد) به سینمای برزیل اختصاص دارد.

کد خبر 57815

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز