همشهری آنلاین: سنندجی‌ها جشنواره سایه آفتاب را در حالی مرداد امسال در شهر خود برگزار می‌کنند که برای شرکت در آن 700 اثر فرهنگی، ادبی و هنری از سراسر کشور ارسال شده است.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجونان، این جشنواره هم‌زمان با مبعث پیامبر اعظم(ص) و با هدف آشنا ساختن کودکان و نوجوانان و مربیان آنها با شخصیت و جایگاه ایشان روز 8 مرداد در سنندج برگزار می‌شود.

برای شرکت در این جشنواره 500 اثر ادبی و 200 اثر هنری ارسال شد که 53 اثر ادبی، 25 اثر قصه‌گویی و نمایش عروسکی و 30 اثر هنری برای شرکت در مرحله نهایی پذیرفته شده است.

به گفته عباس حسین‌پناهی مدیر کانون استان کردستان و دبیر جشنواره، این رویداد فرهنگی برای اولین بار در سطح کشور با هدف ترویج دین باوری، وفاق و وحدت ملی در بین کودکان و نوجوانان کشور برگزار می‌شود.

وی همچنین از تأسیس رصدخانه ویژه کودکان و نوجوانان در کردستان خبر داد و افزود: این مرکز با هدف تقویت علمی و فکری کودکان و نوجوانان احداث می‌شود.

او در پایان با اشاره به این موضوع که هم اکنون 14 مرکز ثابت، دو مرکز سیار و یک مرکز پستی کانون در استان کردستان فعال است اظهار امیدواری کرد در آینده نزدیک این مراکز به سه مرکز سیار و دو مرکز پستی افزایش یابد.

کد خبر 58745

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز