دوشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۶:۴۸
۰ نفر

در حالی که بسیاری از کارشناسان، مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک پکن را یکی از پرهزینه‌ترین و پرزرق و برق‌ترین افتتاحیه‌ها در تاریخ برگزاری این بازی‌ها می‌دانند، برخی روزنامه‌ها از تقلب در مراسم آتش‌بازی این مراسم خبر می‌دهند.

تقلب در آتش‌بازی

پکن: به گزارش یک روزنامه انگلیسی، بخش‌هایی از تصاویر آتش‌بازی که از طریق تصاویر تلویزیونی برای مردم سراسر جهان پخش شد، در واقع تصاویری بوده که از قبل ضبط شده و برای پخش در لا‌به‌‌لای تصاویر حقیقی آماده بوده است.

به نوشته این روزنامه از آنجایی که فیلمبرداری مراسم آتش‌بازی توسط دوربین‌های نصب شده روی هلی‌کوپتر‌ها خطرناک بود، کارگردانان تلویزیونی تصمیم  گرفتند تصاویر ضبط شده را برای مردم پخش کنند.

علاقه مادربزرگ به بدمینتون

پکن: یک پیرزن 97 ساله برای اینکه بتواند مسابقات بدمینتون بازی‌های المپیک را از نزدیک تماشا کند، 2 هزار و 400 کیلومتر دوچرخه‌سواری کرد.

او که از کودکی عاشق بازی بدمینتون بود، همیشه آرزو داشت یک بازی مهم را از نزدیک تماشا کند و سرانجام رقابت‌های المپیک پکن این فرصت را برای او به وجود آورد.

به همین منظور این مادربزرگ پشت زین دوچرخه نشست و نوه‌اش همه این مسافت طولانی را رکاب زد.

آنها سفر خود را 5 هفته پیش آغاز کردند و  در زمان مقرر برای تماشای مسابقات بدمینتون به ورزشگاه محل برگزاری آن رسیدند. نوه این پیرزن که به شدت به او علاقه مند است هدف از انجام این کار را قدردانی از مادربزرگش اعلام کرد.

به گفته وی، این مادربزرگ مهربان پس از فوت دختر و دامادش مسئولیت نگهداری از او را بر عهده گرفت  و وی  تصمیم گرفت با این کار بخشی از زحمات مادربزرگش را جبران کند.

سارق فراموشکار

تگزاس: سارقی که با استفاده از کامیون یک دستگاه بازی سکه‌ای را منهدم کرده بود تا سکه‌های درون آن را سرقت کند، بدون برداشتن سکه‌ها محل را ترک کرد.

به گفته پلیس این دومین باری است که ظرف چند روز اخیر سارقان پس از برخورد کامیون با این دستگاه‌ها، سکه‌های داخل آن را سرقت می‌کنند.  این سارق به دلیل اینکه برای جمع‌آوری سکه‌ها از روی زمین فرصت نداشت از خیر آنها گذشت.

دردسر آوازخوانی

فلوریدا: آواز خواندن یک مرد با استفاده از دستگاه استریو، همسایگان او را به اندازه‌ای کلافه کرد که آنها به خانه او حمله کرده و دستگاه را با ضربات چکش و پتک خرد کردند.

همسایگان این مرد پس از اینکه دیدند او به هشدار‌هایشان بی‌توجه است از پنجره وارد خانه‌اش شده و این دستگاه را نابود کردند.

پایان عصر ذرت بوداده

لندن: خوردن ذرت بو‌ داده در سینما در همه جای دنیا رواج دارد و خیلی‌ها بدون در دست داشتن پاکت‌های ذرت بو داده حاضر به تماشای فیلم نیستند.

اما همزمان با اعلام ممنوعیت خوردن ذرت بو‌داده در تعدادی از سینما‌های انگلیس، رسانه‌های محلی از فراگیر شدن این قانون در کل کشور خبر دادند.

به گفته کارشناسان، اصلی‌ترین دلیل این ممنوعیت، نگرانی در مورد  انتشار بوی آن در سالن سینماست که برخی از تماشاگران را آزار می‌دهد.

در حال حاضر تعدادی از سینما‌ها این قانون را اعمال کرده و دکه‌های فروش ذرت بو داده در سینما را تعطیل کرده‌اند. با این حال بسیاری از تماشاگران فیلم‌های سینمایی، اجرای این قانون را نقض حقوق خود می‌دانند و معتقدند مقامات نمی‌توانند در مورد آنچه در سالن سینما خورده می‌شود تصمیم گیری کنند.

البته در مقابل ،گروهی از تماشاگران هم از ممنوعیت خوردن ذرت بو داده در سالن‌های سینما راضی به نظر می‌رسند.

کد خبر 60401

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز