یکشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۶:۱۲
۰ نفر

مشاهده عبارت « پارک=پنچری» روی در پارکینگ‌ها، نشان‌دهنده نارضایتی ساکنان ساختمان نسبت به پارک خودرو جلوی در پارکینگ است.

 پارک کنی، پنچر می‌شی

  مشاهده عبارت « پارک=پنچری» روی در پارکینگ‌ها، نشان‌دهنده نارضایتی ساکنان ساختمان نسبت به پارک خودرو جلوی در پارکینگ است. اما گاهی این عبارت را می‌توان از زبان برخی رانندگان کم طاقت شنید که بر سر جای پارک با دیگران مشاجره می‌کنند. به عبارتی دیگر گاهی برخی از رانندگان بدون هیچگونه منطق و استدلالی مدعی هستند که یک جای پارک مشخص، متعلق به آنهاست و راننده خودرویی که قبل ازآنها به آن مکان مشخص رسیده حق متوقف کردن وسیله نقلیه‌اش را در آنجا ندارد. در چنین شرایطی برخی از رانندگان طرف مقابل را تهدید می‌کنند که اگر جای پارک را خالی نکند، خودرواش را پنچر خواهند کرد.

جالب اینکه آنها در بیشتر موارد این تهدید را واقعا عملی می‌کنند و پس از اینکه راننده خودرو را ترک کرد به سراغ لاستیک‌ها رفته و آنها را پنچر می‌کنند. به هر حال طی چند روز اخیر خوانندگان متعددی با ستون« در شهر چه خبر» تماس گرفته و خواهان برخورد با اینگونه رانندگان خاطی که به راحتی حقوق شهروندی را نقض می‌کنند، شده‌اند.

خرابی عابر بانک‌ در بیمارستان‌ها

  یکی از معضلاتی که اغلب بیماران در هنگام مراجعه به بیمارستان با آن مواجه می‌شوند، درخواست مقادیر کلانی وجه نقد قبل از بستری شدن است. این در حالی است که این مشکل در ساعات پایانی شب و هنگامی که بیمار به صورت اورژانسی به بیمارستان مراجعه می‌کند، تشدید می‌شود. با توجه به تعطیلی بانک‌ها در شب، عابربانک‌ها ساده‌ترین راه برای دریافت وجه و واریز آن به صندوق بیمارستان به‌شمار می‌آیند.

هر چند اخیرا اغلب بیمارستان ها و مراکز درمانی به دستگاه‌های خودپرداز مجهز شده‌اند اما متاسفانه  این عابر‌بانک‌ها هم از بیماری مسری که گریبانگیر همه عابربانک‌های سطح شهر است مستثنی نیستند و به انواع و اقسام مشکلات سرویس‌دهی از کمبود اسکناس گرفته تا مشکلات فنی دچارند.

خوب است که مسئولان علاوه بر رفع مشکلات عابر بانک‌ها در سطح شهر به سرویس‌دهی عابربانک‌های مستقر در بیمارستان ها توجه ویژه‌ای داشته باشند تا بیماران برای تامین وجه نقد به خصوص در هنگام شب با مشکل مواجه نشوند.

بوی دور ریز مرغ و ماهی

  شاید تنها صنفی که کمبود آب و صرفه‌جویی در مصرف آنرا جدی گرفته است صنف مرغ و ماهی فروشی باشد. البته به این معنی که برخی از آنها به هیچ‌وجه داخل و جلوی مغازه را نمی‌شویند و در نتیجه پیوسته بوی نامطبوعی اطراف مغازه آنها را فرا می‌گیرد. با اینکه این اتهام فقط متوجه برخی از شاغلان این صنف است اما بی دقتی همان تعداد اندک نیز برای انتشار بوی بد به چند ده‌متر آنطرف‌تر کفایت می‌کند.

 در گرمای هوای این روز‌ها تمام آب و  دور ریز  مرغ و ماهی که از این مغازه‌ها خارج می‌شود به سرعت بو گرفته و فاسد می‌شود، اما این پایان ماجرا نیست و با فرا رسیدن شب، پارتی شبانه گربه‌ها تازه آغاز می‌شود و دور ریز مرغ و ماهی نیز سلف سرویس آنها را تشکیل می‌دهد. به هر حال از آنجا که آلودگی فقط به انواع صوتی و سوخت خودرو‌ها محدود نمی‌شود، مسئولان باید در مورد جلوگیری از بوی بد برخی اصناف نیز تمهیداتی بیندیشند.

شنا ممنوع

  ماجرای غم‌انگیز غرق شدن کودکان و بزرگسالان در دریا تازه آغاز شده که یک ماجرای دیگر نیز به موازات آن در برخی نقاط شهر به چشم می‌خورد؛ به این معنی که بچه‌هایی که از استخرها دورند یا پول توجیبی‌ آنها به خرید بلیت استخر قد نمی‌دهد، راهی کانال‌های آلوده آب می‌شوند و در آنجا شنا می‌کنند.

 این دسته از کودکان بدون توجه به علائم هشدار دهنده در این کانال‌ها آبتنی می‌کنند و تمام خطرات آنرا برای چند ساعتی تفریح به جان می‌خرند. این درحالی است که جدای از خطر غرق شدن که وجه مشترک شنا در دریا وکانال‌های آب است، این کانال‌ها مملو از بیماری‌های پوستی و حتی واگیری هستند که فرصت تابستان را برای تکثیر و بیمار کردن شهروندان به هیچ وجه از دست نمی‌دهند.

کد خبر 59659

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز