همشهری آنلاین : کره شمالی همزمان با سفر رایس به شرق آسیا با تکرار مواضع سابق خود اعلام کرد: شورای امنیت با وضع تحریم علیه کره شمالی به وضوح به این کشور اعلان جنگ داده‌است.

کی سی‌ان‌ای خبرگزاری رسمی کره شمالی با انتشار بیانیه وزارت خارجه کره شمالی  به‌ نقل از آن نوشته است: کره شمالی خواستار صلح است اما از جنگ نیز نمی‌هراسد،در ادامه این بیانیه نسبت به ایجاد موجی از حملات بی رحمانه علیه هر کشوری که تمامیت ارضی کره‌شمالی را تحت الشعاع قرار دهد، هشدار داده شده است.

به گزارش آسوشیتد پرس ،وزارت امو خارجه کره شمالی در ادامه این بیانیه اعمال تحریم‌ها را ناشی از سیاست خصمانه آمریکا علیه کره شمالی دانسته‌است.در ادامه این بیانیه آمده است:کره شمالی به دقت رفتار آمریکا  را زیر نظر دارد و با توجه به‌ آن تدابیر سیاسی خود را اتخاذ می‌کند.در این بیانیه به تدابیر مورد نظر کره‌شمالی اشاره‌ای نشده‌است. 

این بیانیه در حالی از سوی دولت کره شمالی انتشار می‌یابد که دولت‌های ژاپن و کره جنوبی در گزارش‌هایی که به تازگی انتشار یافته اند ادعا کرده‌اند که کره شمالی در صدد انجام آزمایش جدیدی است.

براساس این گزارش‌ها موج جدیدی از فعالیت در سایت محل اولین آزمایش هسته‌ای کره شمالی به چشم می‌خورد.

این خبر‌ها همزمان با آغاز سفر رایس به شرق آسیا و ابراز امیدواری وی نسبت به اتحاد جهانی علیه کره شمالی انتشار می‌یابند.این در حالی است که کاندولیزا رایس وزیر امور خارجه آمریکا در سخنانی مداخله جویانه و بی‌اساس از ایران خواسته‌است با مشاهده تبعاتی که آزمایش هسته‌ای کره شمالی برای این کشور به همراه آورده‌اند،فرایند غنی سازی اورانیوم را متوقف کند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس در این باره گزارش می‌دهد،رایس ضمن بیان این مطلب که تحریم‌های شورای امنیت بیانگر اتحاد جهانی علیه جاه طلبی‌های هسته‌ای  کره‌شمالی بود ادعا کرد چنین مخالفت قدرتمندانه‌ای باید به مثابه هشداری به ایران تلقی شود.رایس در این سفر که به منظور اجرایی کردن تحریم‌ها انجام می‌گیرد به ژاپن ،کره جنوبی ، چین و روسیه می‌رود.

تایید آزمایش هسته‌ای کره شمالی

این اخبار در حالی درباره برنامه هسته‌ای کره شمالی انتشار می‌یابند که‌ مقامات اطلاعاتی آمریکا تایید کرده اند با بررسیهای انجام شده کره شمالی هفته قبل یک آزمایش هسته ای انجام داده است.

مقامات ارشد اطلاعاتی آمریکا گفته اند که این نتیجه با تجزیه و تحلیل مواد رادیو اکتیو شناسایی شده در محل انجام آزمایش، بدست آمده است.

 پس از انتشار خبر تایید آزمایش هسته‌ای کره شمالی کاندولیزا رایس وزیر خارجه آمریکا به کره شمالی هشدار داده است که انجام هر نوع آزمایش هسته ای دیگر، عملی تحریک آمیز است که این کشور را در صحنه جهانی بیشتر منزوی خواهد کرد.

این خبر در حالی اعلام شده است که آمریکا و ژاپن اعمال تحریم های بین المللی علیه کره شمالی را بررسی می کنند و استرالیا در نظر دارد ورود کشتی های کره شمالی به بنادر این کشور را ممنوع اعلام کند.

کد خبر 6031

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز