همشهری آنلاین: کره شمالی آمادگی دارد تا برای حل مناقشه هسته‌ای‌اش به میز مذاکرات شش جانبه بازگردد.

خبرگزاری اتریش از مسکو گزارش داد، آلکساندر آلکسیف، معاون وزیر امور خارجه روسیه که روز جمعه از پیونگ یانگ - پایتخت کره شمالی - دیدن کرده است، پس از بازگشت به مسکو امروز یکشنبه 15 اکتبر(23 مهر)  اعلام کرد که مقامات دولت کره تاکید داشتند گفت‌وگوها باید ادامه یابند.
به گفته وی، کره شمالی تاکید کرده است که از هدف عاری‌سازی شبه جزیره کره از سلاح‌های هسته‌ای حمایت ‌کند و مذاکرات را رد نمی‌کند.
آلکسیف در همین حال اعلام کرد که پس از انجام گفت‌وگوها با کیم کی کوان، همتای خود در کره شمالی "محتاطانه بدبین" است که مذاکرات شش جانبه در آینده نزدیک از سر گرفته شوند.
این مقام روسی همچنین اعلام کرد، قطعنامه‌ای که شنبه شب در شورای امنیت علیه پیونگ یانگ به تصویب رسید، پاسخی دقیق به آزمایش هسته‌ای کره شمالی بود.
از سوی دیگر اخبار آمریکا حاکی از آن است که کاندولیزا رایس،‌ وزیر امور خارجه این کشور قرار است سفری سه روزه را به چین، کره جنوبی و ژاپن داشته باشد تا با مقامات این کشورها درباره چگونگی اعمال قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی مشورت کند.
بنا به اعلام پایگاه اینترنتی سازمان ملل، شورای امنیت در قطعنامه تصویب شده خود علیه پیونگ‌یانگ تحریم‌هایی را علیه کره شمالی و اشخاصی که از برنامه نظامی این کشور حمایت کنند، اعمال و از پیونگ‌یانگ درخواست کرده است از دستیابی به سلاح‌های کشتار جمعی صرف‌نظر کند.
کد خبر 5906

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز