همشهری آنلاین: بنا به اعلام چین، کره شمالی قصد ندارد آزمایش هسته‌ای دیگری انجام دهد.

خبرگزاری آلمان از پکن گزارش داد، سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز سه شنبه 24 اکتبر(2 آبان) اعلام کرد، کیم جونگ ایل، رهبر کره شمالی به فرستاده ویژه هو جین تائو، رییس جمهور چین اعلام کرده است: "طرف کره شمالی در حال حاضر برای انجام آزمایش هسته‌ای دوم برنامه‌ریزی یا فکر نمی‌کند.
هفته گذشته به نقل از تانگ جیاشوان، کمیسر دولتی چین که هفته گذشته با کیم جونگ ایل دیدار کرده بود، نوشته شده بود: اما اگر فشاری ناعادلانه از خارج وارد شود، کره شمالی حق خود می‌داند که اقدامات بیشتری انجام دهد.
سخنگوی وزارت امور خارجه چین در همین حال این خبر را رد کرد که رهبر کره شمالی به دلیل انجام آزمایش هسته‌ای از پکن عذرخواهی کرده است.
وی افزود، اما دولت پیونگ یانگ بر خواست خود برای بازگشت به میز مذاکرات شش جانبه در صورتی که آمریکا تحریم‌های مالی اعمال شده علیه این کشور را لغو نماید، تاکید کرده است. مذاکرات شش جانبه از نوامبر سال گذشته میلادی متوقف شده است.
کره شمالی در تاریخ 9 اکتبر آزمایشی هسته‌ای را انجام داد که با واکنش منفی جامعه جهانی مواجه شد و شورای امنیت سازمان ملل نیز فهرستی از تحریم‌ها را علیه پیونگ‌یانگ وضع کرد.
کد خبر 6525

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز