همشهری آنلاین: مسئولان ارتش کره جنوبی تحرکات مشکوکی در مناطقی که گمان می‌رود سایت‌های هسته‌‌ای کره‌شمالی باشد، مشاهده کرده‌اند و احتمال می‌دهند کره شمالی خود را برای انجام دومین آزمایش اتمی آماده می‌کند.

به گزارش آسوشیتد پرس، خبرگزاری‌ یونهاپ گفت سئول حرکت سربازان و خودروهای نظامی کره شمالی را در پونگ یه ری در نقاط دوردست شمال شرقی این کشور به قت زیرنظر دارد: "کاملا مشخص است که پس از آزمایش اتمی اخیر  تحرکات نظامی در پونگ یه ری بیشتر شده است".

 یک مسئول ارتش کره جنوبی این را به خبرگزاری یون‌هاپ گفت و ادامه داد: ما به دقت مراقب هستیم تا ببینیم آیا  کره برای یک آزمایش اتمی دیگر آماده می‌شود یا نه.

یک مسئول دیگر در گفت و گو با یونهاپ گفت که آنها به دقت تحرکات کره شمالی را زیر نظر دارند اما "آزمایش اتمی دوم کره شمالی قریب‌الوقوع به نظر نمی‌رسد".

هنوز مشخص نیست که مسئولان نظامی کره جنوبی چگونه برای اولین بار متوجه تحرکات همسایه شمالی خود در پونگ یه ری شده‌اند. البته کره جنوبی و آمریکا همکاری‌های اطلاعاتی و جاسوسی فراوانی در این مورد دارند.

در همین حال روزنامه جونگ آنگ ایلبو نوشت که مسئولان دولتی کره جنوبی در حال بررسی این موضوع هستند که آیا تأسیسات جدیدی که کره شمالی در سایت‌های هسته‌ای خود ساخته است برای انجام آزمایش اتمی دوم است یا نه.

وزارت دفاع کره جنوبی گفت که گزارشات را تأیید نمی‌کند و وزارت خارجه آمریکا هم از اظهار نظر در این باره خودداری کرد.

این اولین باری نیست که فعالیت‌های مشکوک کره شمالی در سایت‌های هسته‌ایش گزارش می‌شوند.

کد خبر 6701

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز