دوشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۲:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: سعید جلیلی و خاویر سولانا بعد از ظهر دوشنبه (14 مرداد) در گفت‌وگویی تلفنی بر ادامه مسیر مذاکرات تاکید کردند.

به گزارش ایسنا، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران و خاویر سولانا، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در گفت‌وگوی تلفنی که بعد از ظهر روز دوشنبه انجام شد، ضمن رایزنی بر ادامه مسیر مذاکرات ژنو تاکید کردند.

به گزارش روابط عمومی دبیر خانه شورای عالی امنیت ملی، در این تماس تلفنی طرفین با تاکید بر این که حفظ این مسیر نیازمند فضای مثبت و سازنده است توافق کردند در روزهای آینده مجددا با یکدیگر رایزنی کرده و تماس‌های خود را ادامه دهند.

گفت‌وگوی مجدد تلفنی طرفین ظرف دو سه روز آینده انجام می‌شود. روسیه و آلمان) در 29 تیر ماه در ژنو با یکدیگر گفت وگو کردند. در این گفت وگوها طرفین بر ادامه این روند توافق کردند.

کریستینا گالاش، سخنگوی خاویر سولانا ، نیز روز یکشنبه اعلام کرده بود: انتظار داریم به زودی تماسی تلفنی میان سولانا و سعید جلیلی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران، برقرار شود.

جلیلی و سولانا پس از مذاکرات ژنو توافق کرده‌ بودند مذاکرات را به صورت ملاقات یا گفت‌وگوی تلفنی دنبال کنند.

پس از مذاکرات ژنو آمریکا از مهلت دو هفته‌ای ایران برای پاسخ به پیشنهاد 1+5 سخن گفت که مطرح شذن چنین مهلتی در مذاکرات ژنو از سوی ایران تکذیب شد. البته آمریکا و به دنبال آن اروپا سرانجام از این موضع خود نیز عقب نشینی کردند.

رویتر در همین رابطه گزارش داد:" درحالی که ساعت برای پاسخگویی ایران به پیشنهاد پنج عضو دایم شورای امنیت و آلمان تیک – تاک می‌کند، دیپلمات‌های اروپایی می‌گویند که حاضرند بعد از پایان مهلت غیر رسمی، چند روز دیگر را برای دریافت پاسخ ایران منتظر بمانند."

کد خبر 59762

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز