چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۲:۴۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: خبرگزاری فرانسه متنی را به عنوان متن نامه روز سه‌شنبه (15 تیر) سعید جلیلی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران به خاویر سولانا، رئیس‌ سیاست خارجی اتحادیه اروپا، منتشر کرد.

به گزارش ایسنا، متن کامل این نامه که از سوی خبرگزاری فرانسه منتشر شده به شرح زیر است:

 بسم الله الرحمن الرحیم

در پی گفت‌وگوهای سازنده ژنو و پیشنهاد ارایه شده جمهوری اسلامی ایران درباره مدالیته‌ تداوم مذاکرات و با نظر به مشترکات موجود در هر دو طرح پیشنهاد شده، آن طور که حاضران در آن نشست مطرح کردند، توافقی برای بررسی بیش‌تر در راستای ارایه" پاسخی روشن" به یکدیگر حاصل شد.

جمهوری اسلامی ایران با حسن نیت، رویکردی سازنده و اراده استراتژیک برای تداوم مذاکرات یک بار دیگر به طور دقیق دیدگاه‌های مطرح شده در نشست ژنو برای ایجاد توافق جامع همکاری، که بتواند به نگرانی‌های مشترک‌مان پاسخ دهد و مبنای الزامات جمعی‌مان باشد و دستور کاری برای مشورت با همه طرف‌های مربوطه برای رسیدن به نتیجه‌ای قابل پذیرش تعیین کند، را با دقت بررسی کرد.

اکنون جمهوری اسلامی ایران حاضر است" پاسخی روشن" به پیشنهاد شما در نزدیک‌ترین فرصت ممکن ارایه دهد درحالی که به طور همزمان انتظار دریافت "پاسخ روشن" شما به سوالات و نیز ابهامات ما را دارد.

بدون تردید چنین توضیحات دو جانبه‌‌ای می‌تواند راه را برای یک روند مذاکراتی سریع و شفاف با آینده‌ای روشن بگشاید و زمینه‌های همکاری را فراهم کند.

فاز دوم در مذاکرات می‌تواند در اسرع وقت در صورتی که چنین تمایلی از جانب شما وجود داشته باشد، آغاز شود.

کد خبر 59997

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز