همشهری آنلاین: دبیر شورای‌عالی امنیت ملی ایران در دیدار وزیر خارجه عمان گفت: ایران از دیدگاه‌های سازنده برای ادامه روند مثبت مذاکره هفت کشور استقبال می‌کند

به گزارش واحد مرکزی خبر، جلیلی در این دیدار ضمن تشکر از دیدگاه‌های مثبت عمان به مذاکرات ایران در ژنو اظهار داشت: تجمیع ظرفیت‌های بزرگ کشورهای عضو جنبش عدم تعهد که دو سوم جمعیت جهان را دارند، می‌تواند ظرفیت ارزشمند جدیدی ایجاد کند که قادر به حل بسیاری از چالش‌های جهانی باشد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: قدرت‌های بزرگ جهانی امروز به تنهایی قادر به حل بسیاری از چالش های جدی نیستند و آنها باید با اتکای به ظرفیت 120 کشور عضو جنبش عدم تعهد برای حل چالش‌های جهانی چاره اندیشی کنند.

جلیلی در خصوص مذاکرات هفت کشور در ژنو گفت: مذاکرات روند مثبت و رو به جلو دارد و در ژنو هفت کشور فهم نزدیک تری از دیدگاه های یکدیگر پیدا کردند.

وزیر خارجه عمان نیز اظهار داشت: عمان روند مذاکرات ژنو را مثبت ارزیابی می‌کند و امیدوار است با حسن نیت طرفین فضای مثبت کنونی ادامه پیدا کند.

وی تداوم مذاکرات ژنو را برای طرفین و حل مشکلات منطقه و جهان ضروری خواند و خواستار تداوم مذاکرات در جو مثبت کنونی شد.

بن علوی سخنان امروز رئیس جمهور کشورمان را در پانزدهمین اجلاس وزرای خارجه جنبش عدم تعهد بسیار دقیق، کارشناسی و راهگشا خواند.

کد خبر 59383

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز