گروه سیاسی: رئیس‌جمهور در اظهاراتی که در جمع استادان بسیجی در مشهد بیان می‌کرد، از راه‌اندازی هزاران دستگاه غنی‌سازی خبر داد.

محمود احمدی‌نژاد که در دهمین هم‌اندیشی علمی‌، فرهنگی و سیاسی اساتید بسیجی سراسر کشور در مشهد مقدس سخن می‌گفت، در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه بدخواهان ملت ایران با طراحی پیچیده پس از حوادث مشکوک ۱۱ سپتامبر به گمان خود درصدد غلبه بر انقلاب اسلامی‌برآمدند، اعلام کرد: خوشبختانه دشمنان به‌طور کامل شکست خورده‌اند، آنان می‌خواستند با هجوم به اندیشه انقلاب اسلامی‌ما را به عقب نشینی وادار کنند.

اما با ایستادگی ملت همان‌ها که ادعا می‌کردند برای دستیابی مردم ایران به ۲۰ دستگاه غنی‌سازی باید حداقل ۱۰ سال مذاکره صورت گیرد‌، امروز پس از راه‌اندازی صدها و هزاران دستگاه غنی‌سازی، با عقب‌نشینی آشکار و پذیرش پیشرفت ملت ایران، خواستار عدم‌گسترش فعالیت‌های هسته‌ای از این به بعد شده‌اند.

وی به تحول در عرصه سیاست خارجی هم اشاره کرد و افزود‌: دیپلماسی دفاع مطلق منجر به از دست دادن بخشی از حقوق مسلم خواهد بود و از این‌رو روی حق مسلم خود پافشاری و تاکید می‌کنیم و در این‌باره هیچ‌گونه مذاکره‌ای نخواهیم کرد.

در حالی که براساس اعلام دفتر امور رسانه‌های ریاست‌جمهوری، احمدی‌نژاد دیروز از راه‌اندازی صدها و هزاران دستگاه غنی‌سازی اورانیوم خبر داد اما برخی از رسانه‌های خارجی از جمله خبرگزاری فرانسه در خبری از تهران و به نقل از رادیو ایران گزارش دادند: احمدی‌نژاد اعلام کرد که ایران برای غنی‌سازی اورانیوم خود ۵ تا ۶ هزار سانتریفیوژ در اختیار دارد و برنامه هسته‌ای خود را نیز توسعه داده است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، این خبرگزاری همچنین به نقل از رئیس‌جمهوری نوشت: امروز غربی‌ها پذیرفته‌اند که ایران ۵ تا ۶ هزار سانتریفیوژ داشته باشد و این تعداد افزوده نشود و آنها هیچ مشکلی ندارند که این سانتریفیوژها فعال باشند.

وی تصریح کرد: مقاومت ایران، آمریکا را به تغییر مواضع خود و تمایل به شرکت در گفت‌وگوها واداشته است، آمریکایی‌ها پیش از این می‌گفتند برای اینکه در گفت‌وگوهای هسته‌ای شرکت کنند، ایران باید غنی‌سازی اورانیوم خود را متوقف کند، ولی دیدیم که در مذاکرات شرکت کردند بدون آنکه ایران برنامه هسته‌ای خود را متوقف کند و ما این مسئله را نشانه‌ای خوب قلمداد می‌کنیم.

طرح همه‌جانبه

رئیس‌جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود که پایگاه خبری ریاست‌جمهوری آن را منتشرکرد، با اشاره به تدوین طرح تحول اقتصادی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اقدامات صورت گرفته طی ۳۰ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی‌بی نظیر و نمونه است، با وجود این وضع موجود شایسته شأن و جایگاه انقلاب اسلامی‌نیست و اگر گره‌های موجود در اقتصاد کشور باز نشود، فعالیت‌های زیاد صورت گرفته تاکنون نتیجه‌ای به‌مراتب کمتر از حد انتظار در بر خواهد داشت و لذا طرح تحول اقتصادی یک طرح همه‌جانبه‌ است که باید به‌طور کامل اجرا شود تا موجب هم‌افزایی بخش‌های مختلف اقتصادی به‌سمت پیشرفت و عدالت باشد.

وی همچنین یکی از وجوه ممیزه دولت را انجام کار علمی ‌و جدی ارزیابی کرد و اظهار داشت: اجرای طرح تحول اقتصادی برخلاف ادعای برخی‌، تبعات سیاسی خاصی به همراه نخواهد داشت؛ چرا که ملت ایران ظرفیت انجام کارهای بزرگ را داشته و از این پس نیز خواهد داشت که اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین یکی از شواهد آن است.

به گزارش مهر، استادان بسیجی حاضر در مراسم اختتامیه دهمین هم اندیشی بسیج اساتید، به رئیس‌جمهوری لقب قهرمان ملی نبرد هسته‌ای اعطا کردند.

کد خبر 59129

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز