محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور؛ شناخت انسان؛ انقلاب و خط نورانی ولایت را لازمه شناخت سوم تیر دانست و گفت: برای شناخت سوم تیر باید ملت الهی ‌شده ایران را بشناسیم که چگونه در مقاطع مختلف، هرگاه به میدان آمده است، غبارها را کنار زده و ارزش‌های حقیقی و دلبستگی و تعهد خود را به اسلام ناب و خط سرخ پیامبر(ص) و آل‌پیامبر به منصه ظهور گذاشته است.

به گزارش ایسنا وی عصر دیروز در دومین نشست بازشناسی پدیده سوم تیر که در تالار بزرگ وزارت کشور برگزار شد؛ با تأکید بر این‌که دستاوردهای بزرگ نیازمند عبور از دریای سختی‌هاست، افزود: ملت ایران، تربیت‌شده دست اهل‌بیت پیامبر(ص) است و در طول 1400 سال تحت توجه و عنایت ویژه دست الهی بوده است که تجلی این تربیت در حرکت امام (ره) دیده می‌شود.

امام راحل پرده‌ها را کنار زد و حقیقت ملت ایران و ویژگی‌های برجسته آن از جمله مؤمن، عدالت‌طلب و ظلم‌ستیز بودن را به جهانیان نشان داد. امام، ملت را شناساند و از روزی که ملت خود را شناخت، هر روز یک پیروزی و فتح جدید نصیب کشور شده است.

احمدی‌نژاد تأکید کرد: هرگاه ملت ایران هم‌دل، متحد و در خط ولایت به صحنه عمل وارد شده، سنگرهای بزرگ فتح و در اختیار ملت قرار گرفته است. با آمدن ملت ایران به صحنه، همه یأس‌ها و دل‌مردگی‌ها به عزت و سرافرازی تبدیل شده‌ است. رئیس‌جمهور با بیان اینکه هرگاه ملتی پرچم عزت را برافراشته کند، ناگزیر باید فشارهای سنگین دشمنان را نیز تجربه کند، گفت: بعضی خیال می‌کنند، از این‌که دشمنان از اقدامات ما عصبانی هستند، ملت ایران ناراحت است. در حالی ‌که نمی‌دانند ملت دست‌پرورده امام‌راحل از عصبانیت قدرت‌های عالم به‌ خود می‌بالد و افتخار می‌کند. 

وی آفت حرکت‌های توحیدی را شکل‌گیری حلقه‌ای از افراد که خود را به انجام دادن هر نوع عملی مختار می‌دانند و ملت و ارزش‌های آن‌را به حساب نمی‌آورند، دانست و بیان کرد: ملت ایران با هوشیاری، این حلقه بسته را شکسته است و وارد محدوده ممنوعه آنها شده است. رئیس‌جمهور اضافه کرد: وارد محدوده ممنوعه شدن، دستاوردهای فراوانی دارد که یکی از آنها دستیابی به حق انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای است.

در این موضوع، وقتی ملت وارد صحنه شد، با آن‌که قدرت‌ها همه توان تبلیغی و تهدید نظامی و اقتصادی خود را اعمال کردند، اما از ملت ایران سیلی خوردند.  وی تأکید کرد: وقتی انرژی عظیم ملت آزاد شود، در عالم اتفاق‌های مهمی رخ می‌دهند.

رئیس‌جمهور گفت: اقیانوس مواج ملت ایران در مقابل موانع جزئی و فتنه‌گری‌های گوناگون در بخش‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی متوقف نخواهد شد و اینگونه موانع نه‌تنها مانع حرکت ملت ایران نیستند، بلکه ملت ایران بالاتر از این موانع امروز ابرقدرت‌ها را پشت سر گذاشته و آینده از آن ملت ایران است.

 احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: حرکت پرشتاب ملت ایران در مسیر درست آغاز و حرکت آخرین شروع شده است و بچه‌های سوم تیری، ‌سوم خردادی و 22 بهمنی اجازه نخواهند داد، دشمنان در اهداف شوم خود توفیقی داشته باشند.

کد خبر 56089

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز