همشهری آنلاین: رئیس جمهور پیشرفت و عظمت ایران را دمیدن روح امید به ملتهای عالم و باز کردن راهی نو در برابر بشریت مایوس و نگران وضع موجود جهان دانست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری اسلامی ایران، دکتر محمود احمدی نژاد پیش از ظهر امروز پنجشنبه در مراسم افتتاح مجتمع پتروشیمی کرمانشاه، بهره برداری از این مجتمع را مجاهدتی ارزشمند و در نوع خود بی نظیر دانست و اظهار داشت: مجتمع پتروشیمی کرمانشاه اولین مجتمعی پتروشیمی در کشور است که با حضور و مشارکت مردم و همکاری دولت به ثمر رسیده است و این یک الگو برای ادامه یافتن این مسیر است.

وی با بیان اینکه امکان مشارکت دادن مردم، برنامه جدید دولت برای تولید مجتمع های پتروشیمی است، خاطر نشان کرد: مردم استان کرمانشاه در این خصوص الگویی برای سایر نقاط کشور هستند.

رییس جمهور با اشاره به اینکه دولت تولید سه خط اتیلن در غرب، مرکز و شرق کشور در برنامه تولید خود دارد، اظهار داشت: خط غربی که شامل 11 مجتمع خواهد بود، سال آینده در کرمانشاه به بهره برداری می رسد.

دکتر احمدی نژاد در این مراسم با ابراز خرسندی از اینکه 42 درصد مجتمع پتروشیمی کرمانشاه به مردم تعلق دارد از شرکت پتروشیمی و سازمان تامین اجتماعی خواست تمامی سهام خود را به مردم استان کرمانشاه واگذار کرده تا آنان صد در صد سهام این مجتمع را دارا باشند.

دکتر احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر سازندگی و پیشرفت هر چه بیشتر کشور گفت: یک ملت زمانی زندگی خواهد کرد که با توکل به خدا استعدادهای الهی خود، را بشناسد و در راه شکوفایی آن تلاش کند.

رییس جمهور گفت: در ایران بهترین نیروی انسانی که صاحبان اندیشه و همت های بلند، دلهای ایمانی و دستهای توانمنداند وجود دارد که باید با پیوند آنها به یکدیگر، همه جای ایران را آباد کنیم.

رییس جمهور با تاکید بر اینکه ساخته شدن ایران، به منزله رفاه ملت و استقلال و عزت ایرانی است، تصریح کرد: امروز ایران تنها متعلق به خود نبوده بلکه به کل جامعه بشری تعلق دارد و کلیه تحولات و دستاوردهای ملت ایران، زیر ذره بین تیزبین سایر ملتها قرار دارد.

رییس جمهور با تاکید بر اینکه راههای شرقی، غربی و مادی گرایی به پایان راه خود رسیده اند، افزود: امروز بشریت در دنیا به دنبال راه جدیدی است و این راه را در وجود و آرمانهای ملت ایران جستجو می کند. ما نیز بایستی با نگاه الگوسازی برای بشر، ایران را بسازیم.

دکتر احمدی نژاد یکی از علت های دشمنی قدرتهای سلطه طلب با ملت ایران را جلوگیری از توسعه و پیشرفت ایرانیان عنوان و خاطر نشان کرد: دشمنان با ترفندهای مختلف و حتی با قیمت به خطر انداختن منافع خود درصددند تا مانع پیشرفت ملت ایران شوند اما اقدامات آنها در اراده ملت ایران برای سازندگی و ایستادگی اثری ندارد.

رییس جمهور موضوع هسته ای را نماد پیروزی ملت ایران در عرصه سازندگی و خط شکنی در مقابل دشمنان دانست و اظهار داشت: دشمنان در موضوع هسته ای با بازی های تبلیغاتی نتوانسته اند مانع حرکت ملت ایران شوند. به فرض محال و به رغم تصورشان اگر هم موفق به بستن درها به روی ملت ایران باشند، سرعت سازندگی و پیشرفت در کشور چندین برابر شده و اراده ما نسبت به آبادانی ایران دو چندان خواهد شد.

رییس شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: ترفندها و شرایطی که دشمن به وجود می آورد را باید به فرصتی برای ساختن کشورمان تبدیل کنیم.

دکتر احمدی نژاد با بیان اینکه ایران به لحاظ نفوذ معنوی و قدرت تاثیر گذاری بر معادلات جهانی، اولین قدرت جهان است، خاطر نشان کرد: دشمنان تا چندی پیش حاضر نبودند حتی قدرت منطقه ای ایران را به رسمیت بشناسنداما امروز، مجبور به پذیرش آن برای انکار حقیقت بالاتری هستند.

رییس جمهور تهدید ملت ایران از سوی دشمنان را نشانه ضعف آنها دانست واضافه کرد: اگر آنها منطق انسانی داشته و سخنانشان جاذبه ای برای سایر ملتها داشت، هیچ موقع روی به زبان تهدید نمی آوردند.

رییس جمهور تصریح کرد: امروز ملت ایران در صحنه های مختلف جهانی حرف اول را زده و به فضل الهی، همه اهداف خود را محقق خواهد کرد.

کد خبر 56171

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز