چهارشنبه ۲ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۶:۱۶
۰ نفر

محمدجواد پاینده: افشین قطبی در فاصله ۱۰ روز به آغاز رقابت‌های لیگ برتر در تمرین پرسپولیس حاضر شد و از روند آماده‌سازی این تیم اظهار رضایت کرد.

وی گفت: «فکر می‌کنم تا امروز همه چیز به خوبی پیش رفته و در فرصت باقیمانده باید از نظر هماهنگی تیمی برای حضور در بازی‌های لیگ آماده شویم.»

تأخیر در بازگشت سرمربی پرسپولیس زمینه‌ساز انتشار اخبار و شایعات زیادی شد.

قطبی پس از قهرمانی در رقابت‌های لیگ برتر دوران طولانی‌مدت استراحت را آغاز کرد و با گذشت دو ماه از روز چهارشنبه به فوتبال بازگشت.

او البته دلیل تأخیر در ورود به تهران را نبود بلیت عنوان کرد و در این خصوص گفت: «هیچ مشکلی وجود نداشت. از این شرط و شروطی که می‌گویند واقعاً چیزی نمی‌دانم و شرطی برای فسخ قرار داد نگذاشتم. در این روزها تهیه بلیت تا حدی مشکل‌ساز بود و تنها به همین دلیل نتوانستم زودتر به تهران بیایم.»

قطبی صبح روز سه‌شنبه به همراه دستیار برزیلی‌اش در تمرین پرسپولیس حاضر شد.

قطبی در خصوص این مربی گفت: «او مربی دروازه‌بان‌ها نیست و قرار است دستیار من در پرسپولیس باشد. فکر می‌کنم او کمک زیادی به ما خواهد کرد.»

قطبی همچنین روز چهارشنبه برای امضای قرارداد این مربی برزیلی در باشگاه پرسپولیس حاضر شد.

مصدومیت خلیلی، بدترین خبر ممکن بود

سرمربی پرسپولیس در تمرین صبح چهارشنبه پیرامون آخرین وضعیت تیم و بازیکنان، پاسخگوی خبرنگاران بود.

گفته می‌شد قطبی در انتخاب تعدادی از بازیکنان جدید دخالت نداشته اما سرمربی تأکید کرد که جذب بازیکنان پرسپولیس با نظر وی صورت گرفته است. او در این باره گفت: «در جذب بازیکن، من با آقای مصطفوی و همینطور افشین پیروانی ارتباط داشتم.

همه چیز با توافق جمعی پیش رفت و فکر می‌کنم پرسپولیس خریدهای خوبی داشت. ما تعدادی از بازیکنان موفق لیگ را به خدمت گرفته‌ایم و در فصل جدید از نظر تعداد بازیکن دچار مشکل نخواهیم بود.»

قطبی اما غیبت خلیلی در نیم‌فصل نخست را بدترین اتفاق پیش از آغاز فصل می‌داند: «این بدترین خبر ممکن بود که از شنیدن آن واقعاً ناراحت شدم. محسن در این فصل یکی از بهترین‌ها بود و گل‌های فوق‌العاده‌ای برای پرسپولیس به ثمر رساند. واقعاً غیبت او ناراحت‌کننده است.

فکر نمی‌کنم هیچ بازیکنی بتواند به سادگی جای این مهاجم را پر کند. البته پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات خریدهای خوبی داشته و بازیکنان مؤثری به خدمت گرفته اما جانشین خلیلی باید انگیزه زیادی داشته باشد و تلاش کند تا بتواند کار او را به خوبی انجام بدهد.

امیدوارم خلیلی به زودی دوران مصدومیتش را سپری کند و باز هم شاهد حضور او در ترکیب پرسپولیس باشیم.»

معمای چهارمین بازیکن خارجی

باشگاه پرسپولیس تاکنون با 3 بازیکن خارجی به توافق رسیده و تنها امکان جذب یک بازیکن خارجی دیگر وجود دارد.

توره و پتروویچ، اولین ستاره‌های خارجی این فصل پرسپولیس به شمار می‌رفتند. پس از این دو، فرانک آتسو به جمع سرخپوشان ملحق شد و حالا قطبی از تمایلش به جذب یک چپ‌پای برزیلی و همینطور الونگ می‌گوید.

قطبی در خصوص الونگ گفت: «او فصل گذشته بازی‌های خوبی انجام داد و پس از دوران مصدومیت باز هم می‌تواند برای پرسپولیس بازی کند. من فکر می‌کنم نباید چنین بازیکن ارزشمندی را از دست بدهیم.

ما باید زمینه بازگشت الونگ را فراهم کنیم.» وی همچنین به استفاده از یک بازیکن چپ‌پای برزیلی اشاره کرد که گفته می‌شود در خط دفاع به کار گرفته خواهد شد: «برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا به چنین بازیکنانی نیاز داریم. در این خصوص مسئولان باشگاه اقدامات لازم را انجام می‌دهند و بازیکن برزیلی هم به پرسپولیس ملحق می‌شود.»

با حضور الونگ و بازیکن برزیلی، پرسپولیس 5 بازیکن خارجی در اختیار خواهد داشت که البته با توجه به قوانین چنین امکانی وجود ندارد. احتمالاً شایعاتی که در خصوص بی‌میلی قطبی به استفاده از آتسو مطرح شده بود، صحت دارد.

در این شرایط آتسو از لیست خارج می‌شود و الونگ به همراه بازیکن برزیلی جمع 4 بازیکن خارجی پرسپولیس را تکمیل خواهند کرد.

پرسپولیس رقیب پرسپولیس

قطبی در بازگشت به پرسپولیس باز هم از جملات کلیشه‌ای و تکراری خودش استفاده کرد. او در خصوص رقابت نزدیک مدعیان در فصل جدید اظهار داشت: «من فکر می‌کنم رقیب اصلی پرسپولیس فقط خود پرسپولیس است.

هیچ تیم دیگری رقیب جدی ما نخواهد بود و نمی‌تواند مانع از قهرمانی و موفقیت پرسپولیس شود. شرایط ما می‌تواند بهتر از فصل گذشته رقم بخورد و باز هم می‌توانیم فقط به کسب عنوان قهرمانی فکر کنیم.

البته در این فصل هم مشکلاتی داشتیم. اردوی اسپانیا اهمیت زیادی داشت اما مجبور هستیم اردوی کوتاه مدتی را در دبی برگزاری کنیم. همچنین در روزهای پنجشنبه و جمعه به فکر انجام چند بازی تدارکاتی خواهیم بود تا شرایط بازیکنان را با دقت بیشتری بررسی کنیم.»

کد خبر 58877

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز