کریم اعظمی: قرار بود پرسپولیس از روز جمعه ۲۸ تیر، اردویی تدارکاتی را در جنوب اسپانیا آغاز کند ولی سفر سرخپوشان به این کشور لغو شد.

این درحالی است که افشین قطبی در تمرینات پرسپولیس همچنان غایب است و ترجیح داده که پس از عقد قرارداد با این تیم بیشتر به دنبال انجام کارهای شخصی‌اش باشد.

قطبی پس از سفر دو روزه به ایران و توافق با مسئولان پرسپولیس، بلافاصله به دبی رفت و از آنجا راهی آمریکا شد.

به گفته افشین پیروانی دستیار اول قطبی، این مربی درحال  حاضر در اسپانیا است و شاید این هفته به تهران بیاید تا به طور مستقیم تمرینات پرسپولیس را زیرنظر بگیرد.

فرخزادی: مرخصی قطبی تمام شد

مجید فرخزادی، عضو هیأت‌مدیره پرسپولیس در مورد دلایل لغو اردوی اسپانیا به همشهری می‌گوید: «پس از درخواست قطبی برای برگزاری اردوی تدارکاتی در این کشور،‌ با یک شرکت مذاکره کردیم و حتی از لحاظ مالی از آنها تخفیف گرفتیم.

همه چیز برای سفر تیم به اسپانیا مهیا بود ولی سفارت این کشور فقط برای 13 نفر روادید صادر کرد و ما با این شرایط تصمیم گرفتیم که این سفر را لغو کنیم و با توجه به زمان کمی که در اختیار داریم، دیگر به فکر برپایی اردو در خارج از ایران نیستیم.»

چند هفته از شروع تمرینات سرخپوشان می‌گذرد ولی قطبی حتی یک جلسه هم پرسپولیس را تمرین نداده است.

فرخزادی در پاسخ به این سئوال که قطبی از چه روزی در تمرینات حاضر خواهد شد، می‌گوید: «قطبی برای انجام کارهای شخصی‌اش از ما مرخصی گرفت و قرار شد مستقیم به اسپانیا بیاید ولی با توجه به لغو این اردو، مرخصی قطبی هم به پایان رسیده و او هرچه زودتر باید به ایران برگردد.»

فرخزادی معتقد است که غیبت طولانی مدت این مربی در تمرینات تأثیر منفی در روند پرسپولیس نخواهد داشت. او می‌گوید: «طبق هماهنگی‌های به‌عمل آمده، افشین پیروانی مسئولیت فنی تیم را برعهده گرفته و هر روز چند بار با قطبی در تماس ‌است تا برنامه‌های تمرینی را از او بگیرد.»

پرسپولیس، به دنبال جایگزین خلیلی

مصدومیت محسن خلیلی بدترین خبر ممکن برای مسئولان و کادرفنی پرسپولیس بود و آنها حداقل تا پایان نیم‌فصل اول بهترین مهاجم خود را در اختیار نخواهند داشت.

پس از مصدومیت زانوی خلیلی، تلاش مسئولان این باشگاه برای جذب جایگزین او ادامه دارد ولی آنها هنوز به نتیجه نرسیدند.

داریوش مصطفوی چند روز پیش با جواد کاظمیان مذاکره کرد تا این بازیکن را از عجمان به پرسپولیس بیاورد، این درحالی بود که این مذاکره به هیچ عنوان رسانه‌ای نشد.

کاظمیان که حتی حاضر شده بود برای عقد قرارداد با پرسپولیس مبلغی پایین‌تر از
500 میلیون بگیرد، روز پنجشنبه با مسئولان عجمان مذاکره کرد تا شاید آنها را برای فسخ قرارداد راضی کند ولی مسئولان این تیم با جدایی کاظمیان مخالفت کردند تا پرسپولیس شانس بزرگی را از دست بدهد.

مسئولان پرسپولیس طی 2، 3 روز اخیر با میلاد میداودی و غلامرضا رضایی هم مذاکره کردند ولی استقلال‌ اهواز و صباباتری مخالف جدایی این دو بازیکن هستند.

با این شرایط احتمال دارد که پرسپولیسی‌ها برای تقویت خط حمله به‌دنبال جذب یک مهاجم خارجی باشند. فرخزادی در این مورد می‌گوید: «همچنان به دنبال جذب یک مهاجم و یک مدافع چپ هستیم و اگر به نتیجه برسیم، اخبار دقیق را در اختیار رسانه‌ها قرار خواهیم داد.»

وضعیت مبهم خلیلی

پس از درج خبر پارگی رباط صلیبی محسن خلیلی، هنوز پزشکان تیم‌ملی و خود این بازیکن اظهارنظر شفافی در مورد این آسیب‌دیدگی نداشته‌اند. از طرفی مسئولان پرسپولیس نگران وضعیت خلیلی هستند و معتقدند تکلیف او هرچه زودتر باید مشخص شود.

قرار بود خلیلی چند روز پیش برای عمل جراحی راهی آلمان شود ولی او همچنان در اردوی تیم‌ملی است و خبر دقیقی هم از آخرین وضعیت این مهاجم وجود ندارد.

فرخزادی در این خصوص به همشهری می‌گوید:‌ «اگر قرار است خلیلی جراحی شود، بهتر است که هرچه زودتر مراحل ابتدایی درمان او سپری شود.

پزشکان تیم‌ملی باید در این زمینه اطلاعات دقیق را به باشگاه پرسپولیس بدهند و اگر چنین اتفاقی نیفتد، روز یکشنبه (فردا) نماینده باشگاه را به اردوی تیم‌ملی می‌فرستیم تا همه چیز به طور کامل برای ما مشخص شود.»

تلاش برای لغو محرومیت

پس از اتفاقاتی که در بازی پرسپولیس و سپاهان افتاد، کمیته انضباطی فدراسیون چند هفته بعد با ریاست شاه‌حسینی تشکیل جلسه داد و پرسپولیس محکوم به انجام یک بازی خانگی بدون حضور تماشاگرانش شد و طبق این رأی دیدار اول این تیم مقابل سایپا باید بدون تماشاگر برگزار شود.

مسئولان پرسپولیس روز پنجشنبه با ارسال نامه‌ای از فدراسیون فوتبال درخواست کردند که این جریمه لغو شود و در انتظار بخشش این محرومیت بودند اما فدراسیون  با این درخواست مخالفت کرد.

کد خبر 58286

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز