چهارشنبه بعد از ظهر بود که داریوش مصطفوی با اعلام رقم بدهکاری باشگاه پرسپولیس به حواشی این تیم بزرگ پایتخت دامن زد تا آتش زیر خاکستر را دوباره شعله ور کند و موج انتقادات را به پیکره این باشگاه بکوبد.

داریوش خان منظور خاصی از بیان بدهکاری 4‌میلیاردی نداشت و فقط می‌خواست تا اتفاقات گذشته را کمی آشکار کند و توپ را به زمین مدیران قبلی بیندازد که پرسپولیس این مبلغ را بدهکار است و او با این بدهکاری تیم را در دست گرفته است! اما بیان کردن همین چند کلمه حرف باعث شد تا همه روی این موضوع زوم کنند و با اشاره به فصل نقل و انتقالات مدام پرسپولیس و استقلال را زیر سؤال ببرند.

عمده سؤال آنها هم همین است، شما که پول ندارید چرا بازیکن می‌خرید؟ اگر 4 میلیارد تومان بدهکار هستید واجب است پول‌های میلیونی برای جذب بازیکنان پرداخت کنید؟

این موضوع زمانی جریان دار شد که استقلال و پرسپولیس با حمایت قاطع ریاست سازمان
تربیت بدنی دست به جیب شدند و با سرمایه‌های کلان سر و صدای زیادی به پا کردند.انتقادات هم بیشتر از جانب تیم‌های شهرستانی است.تیم‌هایی که سازمان تربیت بدنی به آنها هشدار داده درآمدشان بسیار زیاد است و با اعلام برنامه‌ای دقیق و حساب شده باید میزان خرج و مخارج را کاهش دهند! اما نقطه اوج این انتقادات زمانی بود که به تیم‌های شهرستانی اعلام کردند برای جلوگیری از ریخت و پاش و خارج کردن ارز از مملکت اجازه برگزاری اردو در خارج از کشور را ندارند!

این در حالی است که کانادا و آمریکا آماده میزبانی از پرسپولیس و استقلال هستند و آن‌طور که به‌نظر می‌رسد تیم‌های شهرستانی باید در باغ و بستان‌های نزدیک ورزشگاه اردو بزنند! البته این کار چند مزیت دارد. اولا پول زیادی خرج نمی‌شود، دوما محل تمرینات نزدیک است و سوما خانواده بازیکنان دیگر دلواپسی فرزندانشان را نمی‌کنند که ممکن است پس از بازگشت از فرنگ ایران زده شوند و فرهنگ و تمدن خود را از یاد ببرند! می‌گویند شهرستانی‌ها و در کل تیم‌های صنعتی از لحاظ مالی در شرایط بهتری نسبت به دو تیم بزرگ پایتخت قرار دارند! اما وقتی نمی‌توانند بهره‌ای از دارایی خود ببرند هیچ فایده‌ای نخواهد داشت.

نادر دست نشان که فصل گذشته هدایت تیم پگاه را برعهده داشت در این مورد می‌گوید:«این مشکل حل شدنی نیست. اصلا بیایند اسم تمام تیم‌ها را عوض کنند و خیال خودشان را راحت. به همه بگویند استقلال و پرسپولیس تا دیگر از این اتفاقات نیفتد. با این شرایط معنی واقعی هم همین است. دیگر این حرف‌ها را زدن فایده‌ای ندارد.»

ما صحبت‌های غلام پیروانی هم در این رابطه شنیدنی است؛«البته ما که بودجه برگزاری اردو در آن سر دنیا را نداریم. ولی اگر هم داشتیم نمی‌رفتیم! پول اردو را می‌دهیم بازیکن می‌خریم! اما اینکه اجازه سفر‌های برون مرزی به تیم‌های شهرستانی را نمی‌دهند واقعا جالب است. والله نمی‌دانم چه بگویم»اینکه سازمان تا چه اندازه مخالف با سفرهای برون مرزی تیم‌های شهرستانی است روزی مشخص می‌شود که تیم‌ها تصمیم به برپایی اردو بگیرند. با این حال پرویز مظلومی از این اتفاق بسیار ناراحت است.

 او با لحنی تند این حرکت سازمان

تربیت بدنی را زیر سؤال می‌برد و می‌گوید:«انگار فقط پرسپولیس و استقلال تیم‌های این مملکت هستند و باقی تیم‌ها اجنبی‌اند. به‌خصوص شهرستانی‌ها که این طور با آنها برخورد می‌کنند! ما بدون هیچ حاشیه‌ای مشغول بستن تیم خودمان بودیم و برنامه‌ریزی‌هایمان برای آماده‌سازی‌ تیم به خوبی پیش می‌رفت که نفهمیدیم از کجا و چرا این‌گونه تمام برنامه‌های ما را خراب کردند.

 به ما می‌گویند خرجتان زیاد است و باید آن را کم کنید و ما هم برای نشان دادن حسن نیتمان گفتیم که مبلغ قراردادهای داخلی را اعلام می‌کنیم. اما عوامل ناشناخته زمانی که احساس کردند تیم ما برای این فصل قوی خواهد شد شمشیر را  از رو برای ما بستند و رسما اعلام کردند که به خاطر صرفه جویی در تیم‌های صنعتی حق ندارید اردوی خارج از کشور بروید! اما ما می‌بینیم که همین پرسپولیس و استقلال در فصل نقل و انتقالات چه رقم‌هایی برای جذب مربی و بازیکن خرج می‌کنند. مثل اینکه صرفه جویی در آن تیم‌ها معنی ندارد و فقط ما باید از این دستور اطاعت کنیم.»

اعتراضات نسبت به این تصمیم سازمان

تربیت بدنی ادامه دارد. اما اینکه چرا آنها تصمیم به این کار گرفته‌اند در نوع خودش جالب است. عقیده خیلی‌ها این است که همه می‌خواهند پرسپولیس یا استقلال قهرمان شوند اینکه این ادعا تا چه اندازه صحت دارد نیازمند پاسخ مسئولان است.

کد خبر 57154

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز