جمعه ۱ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۸:۳۱
۰ نفر

گروه بورس: از زمانی که سازمان تربیت‌بدنی وکالتنامه فروش 2‌تیم فوتبال تهرانی استقلال و پرسپولیس را روی میز سازمان خصوصی‌سازی‌ گذاشت 4‌سالی می‌گذرد

با این حال به‌نظر می‌رسد نه گذشت 4‌سال و نه مصوبه هیات دولت که دست‌کم واگذاری تیم قرمزپوش را الزامی می‌کند نتوانسته سازمان تربیت بدنی را به فروش سهام این 2 باشگاه متقاعد کند.

به همین علت و احتمالا چند دلیل دیگر نظیر ابهام در صورت‌های مالی، خبری از برگزاری مزایده برای واگذاری استقلال و پرسپولیس نیست و آن‌طور که از گفته‌های اسماعیل غلامی، معاون سازمان خصوصی‌سازی‌ استنباط می‌شود به این زودی‌ها هم تحولی در این خصوص صورت نخواهد گرفت.

معاون سازمان خصوصی‌سازی‌ که اوایل سال گذشته زمان واگذاری 80درصد از سهام پرسپولیس را براساس مصوبه دولت پایان سال 86 اعلام کرده بود این بار و در نیمه سال 87 به همشهری می‌گوید: فرایند آماده‌سازی‌ برای واگذاری تیم فوتبال پرسپولیس هنوز آغاز نشده است.

به این ترتیب با استناد به همین گفته‌ها می‌توان مدعی شد دست‌کم در کوتاه‌مدت سهام 2‌تیم فوتبال پایتخت به دست بخش خصوصی نخواهد رسید و درخصوص این تاخیر، انگشت اتهام بیش از همه به سمت سازمان تربیت‌بدنی نشانه رفته که ظاهرا تمایلی به فروش ندارد.

این بی‌میلی پیش از این از سوی غلامی هم مورد تایید قرار گرفته بود. معاون سازمان خصوصی‌سازی‌ پیش‌تر گفته بود: در دوره ریاست‌ گذشته سازمان تربیت‌بدنی عزم جدی برای واگذاری پرسپولیس وجود داشت اما در دوره کنونی هنوز مسئولان این سازمان به جدیت لازم نرسیده‌اند.

به هر حال از نظر غلامی در حال حاضر هم بسیاری از موانع واگذاری 2 تیم فوتبال پابرجاست.

او می‌گوید: مجمع عمومی فرهنگی ورزشی پرسپولیس تشکیل جلسه داده و علاوه بر این صورت‌های مالی حسابرسی شده خود را ارائه کرده با این حال کماکان ایرادهایی به این صورت‌های مالی وارد است.

غلامی می‌گوید: تسریع در روند واگذاری 80درصد سهام 2 تیم فوتبالی به همکاری نزدیک سازمان خصوصی‌سازی‌ و سازمان مادر یعنی تربیت‌بدنی بستگی تام دارد، همکاری‌ای که با وجود طفره رفتن معاون سازمان خصوصی‌سازی‌ از تایید آن، چندان پررنگ نیست و به عبارت بهتر سازمان تربیت‌بدنی کوچک‌ترین تمایلی به محدودیت دایره اختیاراتش ندارد.

به این ترتیب در شرایطی که تیم قرمزپوش که مصوبه هیات دولت را به‌عنوان برگه عبور از هفت‌خوان واگذاری در دست دارد کماکان پشت درهای خصوصی‌سازی‌ منتظر معجزه نشسته؛ تکلیف رقیب سنتی که هنوز در فهرست مشمولان اصل 44 هم جایی ندارد کاملا مشخص است.

کد خبر 61230

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز