جمعه ۲۸ تیر ۱۳۸۷ - ۱۷:۳۷
۰ نفر

گروه بورس: مدیرعامل بورس اوراق بهادار اعلام کرد: سهام مخابرات پس از تعیین رقم سرمایه واگذار می‌شود.

به گزارش همشهری، پس ازآن که سرمایه شرکت مخابرات ایران از 3 هزارو 700 میلیارد تومان به 3 هزارو 300 میلیارد تومان کاهش یافت،  قرار است بار دیگر سرمایه جدیدی برای این شرکت تعیین شود.

پیش از این سرمایه مخابرات با احتساب بدهی‌های 2 شرکت ارتباطات زیرساخت و فناوری اطلاعات کاهش یافته بود اما صابر فیضی مدیر عامل شرکت مخابرات ایران در آخرین اظهار نظر خود اعلام کرد: سرمایه شرکت مخابرات ایران با نظر سازمان حسابرسی به 4 هزار و 500میلیارد تومان افزایش پیدا خواهد کرد.

به گفته فیضی، افزایش سرمایه توسط شرکت‌های مخابرات استانی انجام شده که باید مبالغ مربوط به آن در ترازنامه تلفیقی ثبت شود. سازمان حسابرسی تا کنون درباره افزایش سرمایه شرکت مخابرات اظهار نظری نکرده است.

زمان عرضه

علی رحمانی مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهاداردر گفت‌و‌گو با همشهری در پاسخ به این پرسش که سهام مخابرات چه زمانی در بورس عرضه خواهد شد، گفت:در حال حاضر منتظر تعیین رقم دقیق سرمایه شرکت مخابرات هستیم و پس از آن سهام مخابرات در بورس عرضه می‌شود.

او درباره سرمایه جدید مخابرات گفت: شرکت مخابرات، اعتباراتی را که بابت اجرای طرح‌های روستایی از دولت دریافت کرده است تبدیل به سرمایه کرده و به‌عنوان افزایش سرمایه درنظر گرفته است، در حالی که این ارقام نوعی یارانه تلقی می‌شود.

رحمانی افزود: در مورد طرح‌های روستایی دولت تکالیفی دارد که دارای صرفه اقتصادی نیستند اما خود بودجه آنها را تامین می‌کند وشرکت مخابرات آنهارا اجرا می‌کند اما نمی‌توان آنها را تبدیل به سرمایه کرد.

در انتظار تصویب

مدیر عامل شرکت بورس همچنین در گفت‌وگوی دیگری با ایسنا در مورد عرضه سهام مخابرات گفت:منتظر تصویب صورت‌های مالی سال 86 و برگزاری مجمع شرکت مخابرات نخواهیم ماند و بعد از ارائه عملکرد دو ماهه واقعی و پیش‌بینی سال 87 سهام شرکت مخابرات در بورس عرضه می‌شود.

رحمانی تاکید کرد: امیدواریم تا پایان هفته سازمان حسابرسی اطلاعات لازم را برای ارائه 2 گزارش حسابرسی   درباره پیش‌بینی عملکرد سال 87 و نیز در ارتباط با تغییرات سرمایه‌ مخابرات ارائه کند.

وی اضافه کرد: شرکت مخابرات به‌دلیل سرمایه‌گذاری‌های شرکت مخابرات استانی باید افزایش سرمایه دهد و از سوی دیگر به‌دلیل جدا شدن شرکت زیرساخت‌ و شرکت فناوری اطلاعات و انتقال برخی ساختمان‌ها به این شرکت‌ها باید رقم دقیق سرمایه خارج شود و این رقم را حسابرس بورس گزارش دهد و در اداره ثبت شرکت‌ها ثبت شود.

مجمع مخابرات

رحمانی اعلام کرد: امکان برگزاری مجمع مخابرات تا 31 تیرماه وجود ندارد،  بنابراین منتظر تصویب صورت‌های مالی سال 86 و گزارش حسابرسی نخواهیم بود ولی قرار شده است شرکت مخابرات عملکرد 2 ماهه واقعی را با پیش‌بینی سال 87 ارائه کند و آن اطلاعات به قدری باشد که پاسخ فعالان بازار را بدهد.

مدیرعامل شرکت بورس یادآور شد: در حال حاضر صورت‌های مالی حسابرسی‌نشده 86 مخابرات،  متن کامل پروانه مخابرات و نیز سایر اطلاعات لازم که برای تحلیل این شرکت لازم است به بازار ارائه شده است.

 درآمد شرکت 

فارس:  بر اساس اطلاعات مربوط به دوره مالی سال 84 و 85 و همچنین اطلاعات6 ماه اول سال 86 میزان درآمد شرکت برای تلفن همراه با رشد 20 درصدی،  تلفن شهری و بین شهری نیز به ترتیب با رشد 5 و 15 درصدی در نظر گرفته شده و در نهایت سایر درآمدهای شرکت با نرخ رشد 10 درصد پیش‌بینی شده است.

این نرخ به صورت حداقل نرخ رشد معقول در نظر گرفته شده و درصورت تحقق این میزان،  درآمد شرکت در سال 86،  از مقدار پیش‌بینی 4 هزار و 250 میلیارد تومان،  به بیش از 9 هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

کد خبر 58304

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز