همشهری آنلاین: علی‌رضا واحدی نیکبخت به عنوان نماینده ایران از سوی سایت جهانی تاریخ و آمار فوتبال،‌ کاندیدای انتخاب محبوب‌ترین بازیکن جهان شد.

به گزارش ایسنا، سایت جهانی تاریخ و آمار فوتبال که قصد انتخاب و معرفی محبوب‌ترین بازیکن فوتبال جهان را از طریق رای‌گیری دارد، علیرضا واحدی نیکبخت را به عنوان نماینده فوتبالیست‌های ایرانی در این رای‌گیری انتخاب کرد. 

این سایت محبوب‌ترین بازیکن جهان را از میان صد فوتبالیست از 58 کشور جهان براساس رای‌گیری از سوم اکتبر تا سوم ژانویه انتخاب می‌کند و قرار است در پایان ژانویه 2009 انتخاب و رای نهایی را اعلام و طی مراسمی در کشور آلمان، با حضور بزرگان فوتبال دنیا، از وی تقدیر کند.

طبق قواعد این انتخابات، بازیکنان آسیایی که قرار باشد در انتخابات شرکت داده شوند، الزاما باید در لیگ‌های کشور خودشان فوتبال بازی کنند. مسئولان سایت جهانی تاریخ و آمار فوتبال علیرضا واحدی نیکبخت، بازیکن تیم فوتبال پرسپولیس را از طریق نماینده‌شان در ایران، انتخاب کرده اند.

نماینده این سایت در ایران درباره ملاک انتخاب واحدی نیکبخت گفت: "به دلیل آن که مهدی مهدوی‌کیا و جواد نکونام خارج از ایران بازی می‌کنند و همچنین زمانی که باید کاندیدا معرفی می‌شد، علی کریمی نیز در قطر فعالیت داشت، نیکبخت را انتخاب کردم."

علیرضا واحدی نیکبخت که این انتخاب برایش غیرمنتظره بود، در این‌باره گفت: "از این انتخاب شوکه شدم و تنها باید بگویم بسیار خوشحال هستم. به هر حال در چند سال گذشته به رغم حضور در دو تیم بزرگ و پرهوادار استقلال و پرسپولیس تهران، سعی کردم جایگاهم را حفظ کنم. همچنین میزان رایی که در این انتخابات به دست خواهم آورد تنها بستگی به نظر فوتبال‌دوستان ایرانی دارد."

وی افزود: "تصور می‌کنم هواداران پرسپولیس با مراجعه به این سایت به من رای بدهند و مطمئن هستم آن دسته از هواداران استقلال که می‌دانند برای موفقیت تیم‌شان در سالیان گذشته زحمت کشیده‌ام نیز رای خواهند داد."

به گزارش ایسنا، این سایت بهترین و محبوب‌ترین بازیکن، بهترین تیم، مربی، داور و کمک داور را از طریق رای‌گیری در سایت انتخاب می‌کند.

همچنین در انتخابات محبوب‌ترین بازیکن جهان نام بازیکنانی چون رونالدینیو، رونالدو، کاسیاس، دکو، بالاک و... دیده می‌شود. سال گذشته یک بازیکن مصری از سوی این سایت به عنوان محبوب‌ترین بازیکن جهان شناخته شد.

نکته جالب توجه این است که هر کاربر می‌تواند با مراجعه به این سایت WWW.IFFHS.DE چندین‌بار بازیکن محبوب خود را انتخاب کند.

کد خبر 66481

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز