دوشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۹:۳۸
۰ نفر

گروه بورس: به‌دنبال انتشار شایعه عرضه نشدن سهام شرکت مخابرات در روز شنبه، مدیر عامل بورس اوراق بهادار رسما اعلام کرد: سهام شرکت مخابرات در روز شنبه عرضه می‌شود.

به گزارش همشهری، در حالی که  در  چند روز گذشته اخبار متفاوتی در مورد تعویق چند باره سهام شرکت مخابرات به گوش می‌رسید آخرین اطلاعات دریافتی حاکی از آن است که درصورت ثبت سرمایه جدید شرکت مخابرات سهام این شرکت در موعد مقرر در بورس عرضه می‌شود.

روز گذشته سید علی حسینی، عضو هیأت‌مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار در گفت‌وگو با فارس از احتمال عرضه نشدن سهام شرکت مخابرات خبر داده بود ضمن اینکه در چند روز گذشته شایعات متعددی در مورد اینکه هنوز سود سهام شرکت مخابرات در سال 87 مشخص نیست و همچنین شرکت مخابرات باید اطلاعات مهم دیگری را به بورس ارائه دهد در میان فعالان منتشر شده بود.

علی رحمانی، مدیر عامل شرکت بورس در پاسخ به این شایعات به همشهری گفت: تمام مراحل آماده‌سازی‌ سهام شرکت مخابرات انجام شده و این شرکت تنها باید سهام جدید خود را در اداره ثبت شرکت‌ها به ثبت برساند.

او تاکید کرد: با ثبت سهام جدید شرکت مخابرات، قطعا سهام این شرکت در روز شنبه عرضه می‌شود.

رحمانی در پاسخ به این پرسش که آیا اطلاعات جدید از شرکت مخابرات در خواست شده که ممکن است مانع از عرضه سهام در موعد تعیین شده بشود گفت:این اطلاعات مواردی نیست که مانع عرضه شود و فقط باید سرمایه شرکت ثبت شود.

مدیر عامل شرکت بورس اوراق بهادار درباره انتشار خبری در یکی از خبرگزاری‌ها مبنی بر اینکه وزارت ارتباطات باید تعهد نامه‌ای برای عرضه سهام صادر کند، گفت: این خبر مربوط به 10‌روز پیش بود و در حال حاضر وزارت امور اقتصادی و دارایی تعهد نامه‌های مربوطه را ارائه کرده و هیچ مشکلی از این لحاظ وجود ندارد.

به گفته رحمانی سود هر سهم شرکت مخابرات برای سال مالی87 نیز ارائه شده و این سود برای هر سهم 171‌ریال تعیین شده است.

موضع مخابرات

به‌دنبال ارسال نامه بورس به شرکت مخابرات برای ثبت افزایش سرمایه تا قبل از روز شنبه، صابر فیضی، مدیر عامل شرکت مخابرات در گفت‌وگو با همشهری گفت: نامه بورس به دست ما رسیده وما بلا فاصله برای ثبت سرمایه جدید اقدام کردیم.

او در پاسخ به این پرسش که آیا تا قبل از روز شنبه سرمایه جدید شرکت مخابرات به ثبت خواهد رسید، گفت: ما تمام تلاش خودمان را خواهیم کرد و هم اکنون نماینده ما پیگیر این کار است و اگر از طرف اداره ثبت، اطلاعات جدید درخواست نشود و به مانعی بر نخوریم سهام مخابرات تا قبل از روز شنبه ثبت خواهد شد.

او در پاسخ به این پرسش که آیا اطلاعات جدیدی از سوی بورس درخواست شده است، گفت: این اطلاعات موارد مهمی نیست که مانع از عرضه سهام در روز شنبه شود.

صدور مجوز افزایش سرمایه

اما همزمان با گسترش شایعات در مورد سهام شرکت مخابرات در بورس روز گذشته سید علی حسینی، عضو هیأت‌مدیره سازمان بورس از امضای مجوز افزایش سرمایه شرکت مخابرات توسط سازمان بورس خبر داد وگفت: سازمان بورس مجوز افزایش سرمایه شرکت مخابرات از 3 هزار و 600 میلیارد تومان به 4هزار و 500 میلیارد تومان راصادر کرد و در اختیار شرکت مخابرات قرار داد.

به گفته حسینی سرمایه نهایی و دقیق شرکت مخابرات 4هزار و 500 میلیارد تومان است.
حسینی به فارس گفت: براین اساس شرکت مخابرات باید نسبت به ثبت سرمایه جدید در اداره ثبت شرکت‌ها اقدام کند تا مراحل قانونی طی شود و از سوی دیگر بخشی از اطلاعات مورد نظر سازمان بورس را قبل از عرضه سهام ارائه کند.

گزارش قیمت‌گذاری منتشر نمی‌شود

 درشرایطی که در روز‌های گذشته بورس تهران پیشنهاد داده بود تا برای شفافیت بیشتر بازار و خصوصی‌سازی‌، گزارش قیمت گذاری سهام قبل از عرضه منتشر شود، روز گذشته غلامرضا حیدری کرد زنگنه، رئیس هیات عامل سازمان خصوصی‌سازی‌ اعلام کرد گزارش‌های مربوط به قیمت گذاری سهام مخابرات منتشر نخواهد شد.

او افزود: با مدیران شرکت بورس توافق شد که این گزارش‌ها منتشر نشود چرا که با توجه به ارائه تمام اطلاعات مالی و ترازنامه و سود و زیان شرکت مخابرات امکان تجزیه و تحلیل این شرکت برای همگان وجود دارد.  

زنگنه تاکید کرد:  انتشار این گزارش‌ها روش قیمت‌گذاری سهام در بورس را زیر سؤال خواهد برد چرا که قیمت سهام از طریق بازار و به‌وسیله مکانیسم‌ عرضه و تقاضا تعیین می‌شود که این نوع کشف دارای ریسک بوده و در برخی کشورها سهام شرکت‌ها در عرضه‌های اولیه تا 18 برابر قیمت تعیین شده به فروش می‌رسد.

کد خبر 59823

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز