شنبه ۲۲ تیر ۱۳۸۷ - ۱۸:۵۴
۰ نفر

گروه ورزشی: درحالی که شایعه پیوستن علیرضا واحدی نیکبخت به استقلال تا حدودی به‌نگرانی مسئولان باشگاه پرسپولیس منجر شده، این داریوش مصطفوی است که در حرکتی روبه‌جلو و طی مصاحبه‌ای با خبرگزاری ایسنا از حفظ این بازیکن خبرساز سخن می‌گوید.

پول زیادی خرج نکرده‌ایم

مصطفوی در مورد تعیین سقف قرارداد بازیکنان و ضمانت اجرایی آن گفت: «تعیین سقف مبلغ قرارداد برای بازیکنان لیگ، امری بسیار ضروری است.

معتقدم اگر تمام باشگاه‌ها به آن پایبند باشند و آن را اجرا کنند، ضمانت اجرایی خود به خود به‌وجود می‌آید.فکر می‌کنم سقف دستورالعمل سازمان در حدود ۱۵۰ میلیون تومان برای هر بازیکن باشد.

باشگاه پرسپولیس امسال پول زیادی را برای جذب بازیکنان مورد نظرش پرداخت نکرد و حتی سعی کردیم مبالغ تمدید قرارداد بازیکنان‌مان، سطح قابل قبولی داشته باشد.» این اظهانظر درحالی عجیب به‌نظر می‌رسد که رقم برخی قراردادها این گفته را تأیید نمی‌کند.

وی ادامه داد: «کلیه باشگاه‌های صنعتی نظیر سپاهان، مس و... که از بودجه‌های هنگفت دولتی استفاده می‌کنند هم بدانند که پول بیهوده، بزرگ کردن فوتبال از نوع غیرمنطقی است و من قصد دارم با تقاضایی از وزیر صنایع، خواهان رسیدگی به چنین اقداماتی در فوتبال کشور شوم.»

وعده افشاگری

مصطفوی با گله‌مندی از دشمنی‌ها در حق پرسپولیس، تصریح کرد: «از کسانی که با من دشمنی دارند می‌خواهم که با پرسپولیس خوب باشند.

البته ما هم اصراری برای بقا در این جایگاه نداریم و تنها وظیفه‌ای است که اکنون برگردن ماست.

اگر بخواهید، روزی اسامی همه این افراد که تعدادشان از انگشتان دست هم کمتر است، با ذکر نام، مشخصات و دلایل دشمنی‌هایشان اعلام می‌کنم اما در شرایط حساس کنونی چنین اقدامی امکان‌پذیر نیست، چرا‌که ممکن است در روند ایده‌آل آماده‌سازی پرسپولیس خدشه وارد کند.»

پرسپولیس خصوصی می‌شود

رئیس اسبق فدراسیون فوتبال در مورد خصوصی‌سازی باشگاه‌ها در کشور گفت: «به رغم ممانعتی که عده‌ای در روند این کار ایجاد می‌کنند و باعث شده کار به کندی پیش برود اما مسئولان باید این بحث را جدی بگیرند تا شرایط بهتر شود.

طبیعتاً باشگاه‌ها باید خصوصی شده، اسپانسرها، سهام‌دارها و ... مشخص شوند. شنیده‌ها حاکی از آینده خوب پرسپولیس در این مقوله است زیرا آدم‌های بسیار متمول و با فهم و شعوری در کار هستند.

درصدی از باشگاه‌ در اختیار سازمان تربیت‌بدنی خواهد ماند و بقیه را سهام‌داران حقیقی تحت پوشش قرار می‌دهند تا حدی که کنفدراسیون فوتبال آسیا، از حضور این تیم در مسابقات بین‌المللی جلوگیری نکند. »

کوچک‌ترین مربی ما ژاک سانتینی بود

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس به تشریح روند انتخاب سرمربی تیم پرداخت و تصریح کرد: «در نشست سوم تیرماه هیأت‌مدیره، بحث انتخاب مربی ایرانی یا خارجی مطرح شد.

ما ۷ گزینه خارجی برای هدایت پرسپولیس داشتیم که کمترین آنها ژاک سانتینی فرانسوی بود اما در آن جلسه به اتفاق همه رأی به مربی ایرانی با اولویت افشین قطبی دادند.

ما شاید روزی چهار جلسه به طور محرمانه با قطبی مذاکره می‌کردیم که البته نماینده او در تهران هم بسیار کمک کرد و به نوعی وطن‌پرستی خود را اثبات نمود؛ قطبی ابتدا تصور داشت مشکلاتی را در بازگشت به ایران داشته باشد اما سرانجام پس از ساعت‌ها و روزها مذاکره و مکالمه تلفنی، قطبی موافقت کرد به احترام مردم ایران برگردد.»

وی با تکذیب رقم‌های منتشر شده درخصوص قرارداد افشین قطبی گفت: «مبلغ قرارداد قطبی تنها بین پنج تا هفت درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. شما می‌دانید که معمولاً در همه دنیا قراردادها حداقل بین ۳۰ تا ۵۰ درصد افزایش داده می‌شود.

من به شخصه تمایل داشتم رقم قرارداد او تا ۱۰ درصد افزایش یابد اما هیأت‌مدیره معتقد بود باید مبالغ ما منطقی باشد تا بتوانیم پاسخگوی مردم باشیم. قطبی اعلام کرد من به‌خاطر پول به این مملکت نمی‌آیم و به من گفت باور کنید حس احترام به این مردم و هیأت‌مدیره برای من واجب بود.»

می‌خواهیم استقلال را با ۴ گل در لیگ شکست دهیم

مصطفوی فینال سوپرجام بین پرسپولیس و استقلال را یک بازی تشریفاتی خواند و در این رابطه گفت: «سوپرجام‌ها در تمام دنیا، یک بازی تشریفاتی است و کشور ما هم از این قاعده مستثنی نیست. ما می‌خواهیم تیم‌مان را آماده کنیم و حضور موفقی در لیگ آتی داشته باشیم.

معتقدم باید طلسم تساوی‌های پی‌در‌پی پرسپولیس و استقلال شکسته شود و با تمام احترامی که برای تیم استقلال قائلیم، می‌خواهیم آنها را در مسابقات لیگ با 4 گل شکست دهیم.

آنقدر گرفتارم که شاید فتح‌الله‌زاده را نشناسم

مصطفوی در مورد تقابلش با فتح‌الله‌زاده طی روزهای گذشته خاطرنشان کرد: «درحال حاضر تمام وقتم صرف آماده‌سازی هرچه مطلوب‌تر تیم است و آنقدر گرفتارم که ممکن است هنگام عبور از کنار فتح‌الله‌زاده او را نشناسم.

در هر حال ورزش همیشه به ما یاد داده که به پیشکسوت احترام بگذاریم، حال اگر فتح‌الله‌زاده از من کوچکتر است، تفکراتش را در این باره بیشتر کند.»

نیکبخت با پرسپولیس بزرگ شد

وی درباره شکایت پرسپولیس علیه استقلال درخصوص هاشم بیک‌زاده تصریح کرد: «اگر قرار است به مسئولان باشگاه استقلال احترام بگذاریم، باید این مسئله دوطرفه باشد.

ما با باشگاه استقلال برادر هستیم اما هیچ‌گاه در رقابت کوتاهی نمی‌کنیم. ما هیچ بازیکنی را از تیم استقلال، بدون مذاکره با مدیران این باشگاه، نخواهیم گرفت.

معتقدم اکنون هاشم بیک‌زاده، متعلق به پرسپولیس است و ما در هر مقطع تاریخی می‌توانیم به این مسئله اعتراض داشته باشیم. در این باره، اطلاعاتی را در اختیار سازمان تربیت‌بدنی قراردادیم که قرار است آنها به ما خبر دهند.»

مصطفوی همچنین درخصوص وضعیت علیرضا واحدی‌نیکبخت برای فصل آینده گفت: «نیکبخت با پرسپولیس بزرگ شده است و پرسپولیس هم به نوعی به او بدهکار است. ما هیچ وقت این احساس را نداریم که او با ما نباشد.

در این رابطه با قطبی نیز صحبت کرده‌ام و او این بازیکن را دوست دارد و هیچ مشکلی برای ماندنش در پرسپولیس وجود ندارد.»

مصطفوی همچنین درخصوص اعتراض مسئولان باشگاه ابومسلم درخصوص جذب محمد منصوری، فرانک آتسو و ایوان پتروویچ به دلیل ارائه نکردن تسویه حساب مالیاتی، باشگاهی و دریافت فرم انتقال، گفت: «ما این بازیکنان را از راه قانونی جذب خواهیم کرد. اگر این بازیکنان رضایت‌نامه داشته باشند و زمان قراردادشان به اتمام رسیده باشد، طبق مقررات سازمان لیگ اقدام می‌کنیم.»

کد خبر 57807

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز