دوشنبه ۲۴ تیر ۱۳۸۷ - ۱۹:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد، دیدار خاویر سولانا با نماینده ایران شنبه ۲۹ تیر در ژنو از سر گرفته می‌شود.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، کریستین گالاچ، گفت: ما بر آنیم صبح شنبه با سعید جلیلی، نماینده ایران، در ژنو دیدار می‌کنیم اما مکان این دیدار در این شهر هنوز معلوم نیست.

احمد خادم‌المله، سخنگوی شورای عالی امنیت ملی کشورمان، جمعه گذشته در تهران به خبرنگاران گفت این دیدار 19 ژوئیه (29 تیر ماه 87)در ژنو برگزار می‌شود اما دفتر سولانا این خبر را تایید نکرد.

خادم المله اظهار داشت، در محور مذاکرات ژنو، پیشنهادهای اخیر دو طرف قرار دارند.
خادم‌المله افزود: سفر جلیلی به ژنو در پی استقبال گروه 1+5 از ادامه مذاکرات ایران با سولانا برای گفت‌وگو درباره‌ مشترکات دو بسته پیشنهادی و به دعوت سولانا، رئیس سیاست خارجی اتحادیه‌ اروپا انجام می‌شود.

بسته‌ پیشنهادی پنج عضو دائم شورای امنیت و آلمان، 14 ژوئن در تهران توسط خاویر سولانا به مقام‌های ایران ارائه شد. این بسته، دربرگیرنده‌ مجموعه‌ای از مشوق‌های اقتصادی و فنی است که غرب حاضر است در برابر تعلیق غنی‌سازی اورانیوم در اختیار ایران قرار دهد.

وزیران خارجه گروه 1+5 به همراه بسته‌ مشوق‌ها، نامه‌ای نیز در اختیار ایران قرار دادند، که بنابر گزارش خبرگزاری‌ها، در آن تعلیق شش هفته‌ای با هدف آغاز مذاکرات مقدماتی، پیشنهاد شده بود.

این در حالی است که ایران در پاسخ به نامه 1+5 ، نامه‌ای را برای این گروه ارسال کرد.
جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده است که به هیچ وجه غنی سازی اورانیوم را که به موجب قوانین بین‌المللی حق مشروع و قانونی آن است به حالت تعلیق در نمی‌آورد.

کد خبر 58019

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز