همشهری آنلاین: رئیس جهمور در دیدار روسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در کشورهای حوزه خلیج فارس گفت: باید برای جهان پس از اضمحلال آمریکا آماده شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، دکتر محمود احمدی نژاد در دیدار روسای نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در کشورهای حوزه خلیج فارس با تاکید بر اینکه منطقه خلیج فارس از گذشته‌های دور حوزه نفوذ فرهنگی ایران بوده است، یادآور شد: البته در مقاطع مختلف تاریخی برخی عوامل خارجی با حضور در این منطقه مزاحمت‌ها و ابهاماتی بوجود آورده اند .

رئیس جمهور با بیان اینکه شرایط جهانی به سرعت در حال تغییر است و باید برای جهان پس از اضمحلال امپراتوری آمریکا آماده شد، تصریح کرد: دستگاه دیپلماسی و سفرای کشورمان اگر به این موضوع که سلطه آمریکا بر منطقه خاورمیانه به سرعت جمع خواهد شد باور قلبی پیدا کنند، در آن صورت رفتار و مناسبات خود را با چنین باوری تنظیم خواهند کرد.

دکتر احمدی نژاد توسعه و تعمیق روابط با کشورهای حوزه خلیج فارس را مهم و ضروری ارزیابی کرد و گفت: سفرا باید با ارتباط گیری گسترده، دوستانه و صمیمی اجازه ندهند فشارها و تهدیدات آمریکا در عزم آنها برای نزدیکی به جمهوری اسلامی ایران خدشه‌ای وارد کند.

رئیس جمهور همچنین بر گسترش و توسعه مبادلات تجاری واقتصادی در بخش‌های گوناگون صنعتی و کشاورزی با کشورهای حاشیه خلیج فارس تاکید کرد و اظهار داشت: موضع ایران در قبال کشورهای همسایه خود، براساس رحمت و عطوفت همراه با حفظ عزت است .

وی در ادامه با اشاره به تفرقه افکنی دشمنان در منطقه، تصریح کرد: باید به کشورهای حوزه خلیج فارس اطمینان داده شود که القائات دشمنان مبنی بر تهدید آمیز بودن ایران دروغ و بی مبنا است، چرا که جمهوری اسلامی ایران کانون صلح و ثبات منطقه است.

دکتر احمدی نژاد همچنین از وزیر امور خارجه خواست سازوکاری برای پیگیری اختصاصی امور مختلف در حوزه خلیج فارس ایجاد کند تا مباحث و مشکلات موجود به سرعت سر و سامان یابد.

در ابتدای این نشست شماری از وزرا، معاون اجرایی رئیس جمهور و رئیس سازمان ارتباطات اسلامی گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های انجام شده در زمینه‌های سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی به منظور گسترش و تعمیق روابط با کشورهای حوزه خلیج فارس ارایه کردند.

کد خبر 57997

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز